Ot: Kinesisk sprit?

Nja, det är snarare ett fulvin på riktigt (till skillnad från ovanstående som verkar vara finsprit som ev ändå smakar illa, beroende på hur rasistisk man är, om jag tolkat tråden rätt), som kan köpas i mindre nogräknade asiatiska affärer i bl.a. Göteborg.

Visa bilaga 816522
Apropå ingenting... tips på just såna särskilt bra asiatiska matbutiker i Göteborg, som inte är Saigon Food, Gain Trading eller Hung Fat Trading?

Jag blev bjuden på Moutai av en kollega i Kina, det var ok. Han påstod att man inte blir bakfull av den och i så fall måste det vara värt pengarna. Vi fick vara försiktiga med flaskan för den skulle han "panta" för 400 kr. Han ställde inga frågor till den som köpte flaskan så länge de inte lurade honom med fulsprit 😉

Fick kinesisk sprit idag..
Törs man dricka den eller är det spolarvätska? 🙄💀☠️
Det där ser ju ut som finsprit i jämförelse med den flaska importerat brännvin som ställdes fram på bordet efter en middag på en kinesisk restaurang på Gran Canaria. En butelj i mörkgrönt glas med en vit etikett tättskriven med kinesisk text i liten stil. Etiketten hade också gula och röda fält, som om vissa delar av texten behövde lyftas fram.

Med det sagt så har jag lärt mig att uppskatta även fulsprit sedan jag började intressera mig för whisky. (Whisky och konjak är fatlagrad fulsprit.) Prova den rumsvarm, väl kyld, ren, med is, med en skvätt vatten, före maten, efter maten. Det kommer att smaka olika.

Det där ser ju ut som finsprit i jämförelse med den flaska importerat brännvin som ställdes fram på bordet efter en middag på en kinesisk restaurang på Gran Canaria. En butelj i mörkgrönt glas med en vit etikett tättskriven med kinesisk text i liten stil. Etiketten hade också gula och röda fält, som om vissa delar av texten behövde lyftas fram.

Med det sagt så har jag lärt mig att uppskatta även fulsprit sedan jag började intressera mig för whisky. (Whisky och konjak är fatlagrad fulsprit.) Prova den rumsvarm, väl kyld, ren, med is, med en skvätt vatten, före maten, efter maten. Det kommer att smaka olika.
Den har en väldigt blommig smak..inte otäck men känns väldigt stark i alkohol.
Men ska testa den med is i helgen.
Sen blir det nog inte så mycket kvar.
Tog en liiiten skvätt idag med 🙃

Tillbaka
Topp