[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
Vi får dock inte låta miljödebatten ta allt fokus från de allra svagaste och de det är allra mest synd om! Nämligen broilerkycklingarna i våra kycklingfabriker! Newton3 som nackar sina höns själv kan jag möjligen respektera! Men alla ni andra som vill att nån annan ska döda eran kvällsmat så att ni slipper bloda ner er är ena fega ryggradslösa rackare! Skäms på er!

[OT] Klimatförnekare
Det heter ”i tråden”, inte ”på tråden”.

Ofullständig mening.

Det heter ”allas vår”, inte ”vår allas”.

Man skriver ”bl.a.”, inte ”bla”. Det ska vara ett mellanslag mellan ”20” och ”år” samt mellan ”Agenda” och ”2000”.

Ingen punkt efter förkortning och felaktigt användande av versal. Felaktigt användande av kolon alternativt felaktig meningsbyggnad (subjektet ska komma före predikatet).

Saknade punkter i förkortning. Inget ”är” mellan ”Detta” och ”100%”.

Missat mellanslag. Dessutom en något onödig upplysning, då allt kött per definition kommer från djur. (För eventuella kannibaler: också människan är ett djur.)

Missat mellanslag.

Oartigt att nämna sig själv först, du bör skriva ”Min fru och jag”.

Missat mellanslag. Missade punkter i förkortning.

Felaktig interpunktion, punkten bör bytas ut mot kommatecken.

Missat ”i” mellan ”heller” och ”någon”. Du kan inte ha ”eller anknytning [..]” eftersom det blir fel preposition.

”Med många, många tusen mil” är en ofullständig mening. Missat mellanslag.

Det heter ”PS.” och ”DS.”. Det är mindre lämpligt med två bisatser inledda med ”som”. Det heter ”när kritik […]”, inte ”vid kritik […]”.
Lite onödigt … tycker jag! Det är inte alla som har förmågan att kunna uttrycka sig skrift. Och det finns värre exempel i den här tråden, vissa är mer eller mindre obegripliga … åtminstone om man är född på 1900-talet. 😇

/MM

[OT] Klimatförnekare
Eftersom frågan kring och om "klimatförnekare" upphört att debatteras här på tråden.
Du har i denna tråd själv inte debatterat. Du har bedrivit en monolog med diverse upprepningar utan tydlig koppling till det andra skrivit och närmast konsekvent undvikit att svara på frågor kring det du skrivit. Det är inte att debattera.

Om folk skickar otrevligheter till dig utanför tråden är det naturligtvis beklagligt. Det är dock inget vi som håller oss i tråden kan göra så mycket åt.

[OT] Klimatförnekare
Vi får dock inte låta miljödebatten ta allt fokus från de allra svagaste och de det är allra mest synd om! Nämligen broilerkycklingarna i våra kycklingfabriker! Newton3 som nackar sina höns själv kan jag möjligen respektera! Men alla ni andra som vill att nån annan ska döda eran kvällsmat så att ni slipper bloda ner er är ena fega ryggradslösa rackare! Skäms på er!
Tycker mer synd om fiskarna.

[OT] Klimatförnekare
Lite onödigt … tycker jag! Det är inte alla som har förmågan att kunna uttrycka sig skrift. Och det finns värre exempel i den här tråden, vissa är mer eller mindre obegripliga … åtminstone om man är född på 1900-talet. 😇

/MM
Ibland får jag nog, inte minst av människor på lite extra högresta hästar, människor som dessutom är otrevliga, inte kan svara på frågor och vräker ur sig det ena och det andra.

Skit ska skit ha.

[OT] Klimatförnekare
Det heter ”i tråden”, inte ”på tråden”.

Ofullständig mening.

Det heter ”allas vår”, inte ”vår allas”.

Man skriver ”bl.a.”, inte ”bla”. Det ska vara ett mellanslag mellan ”20” och ”år” samt mellan ”Agenda” och ”2000”.

Ingen punkt efter förkortning och felaktigt användande av versal. Felaktigt användande av kolon alternativt felaktig meningsbyggnad (subjektet ska komma före predikatet).

Saknade punkter i förkortning. Inget ”är” mellan ”Detta” och ”100%”.

Missat mellanslag. Dessutom en något onödig upplysning, då allt kött per definition kommer från djur. (För eventuella kannibaler: också människan är ett djur.)

Missat mellanslag.

Oartigt att nämna sig själv först, du bör skriva ”Min fru och jag”.

Missat mellanslag. Missade punkter i förkortning.

Felaktig interpunktion, punkten bör bytas ut mot kommatecken.

Missat ”i” mellan ”heller” och ”någon”. Du kan inte ha ”eller anknytning [..]” eftersom det blir fel preposition.

”Med många, många tusen mil” är en ofullständig mening. Missat mellanslag.

Det heter ”PS.” och ”DS.”. Det är mindre lämpligt med två bisatser inledda med ”som”. Det heter ”när kritik […]”, inte ”vid kritik […]”.
Nu får du nog ställa dig långt till vänster, så vi ser hela tavlan. 😏

[OT] Klimatförnekare
Oljeföretag och andra som drar nytta av dess produkter fann det snart svårt att finna vetenskapliga argument för sin verksamhet. De hade i sina egna undersökningar nått samma svar, som vetenskapssamhället, angående den skadliga effekten av oljeförbränning. Delvis tog de då till argument och metoder från tobaksindustrin. I mycket handlade det om att visa på hur omöjligt livet vore utan deras produkter, hur likaså skadliga och dumma alternativen var samt skapat/försörjt "vetenskapsmän" med avvikande mening.
Än så länge lever oljeföretagen gott på trögheter i det samhälleliga systemet och i vissa av dess medborgare.

[OT] Klimatförnekare
JajaJa, Det är ju oljeförbränning som gjort att vi inte längre behöver leva på en liten bondgård i skogen med steniga fält, några kor och hönor & kaniner, och odla potatis och rovor.

Tillbaka
Topp