[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
Intressant och ganska kul med dessa Mp-typer, som tror att om man förbjuder bilar i några kvarter i centrala Sth så kommer det att påverka klimatet. 😄🤣

[OT] Klimatförnekare
Eftersom du tycks tro att forskning är nån sorts sammansvärjning kan du läsa på lite i denna förklaring om hur det rent allmänt går till.
Nja, i teorin låter det fint och bra, men har man som jag både publicerat ett 50-tal s.k. vetenskapliga papper och peer reviewat säkert 2-300 så vet man att i praktiken är det mycket skit i dessa ”fina” processer. Revirpinkeri, ”förstärkningsbubblor” och annat.

[OT] Klimatförnekare
Mitt inlägg kan ses lite mer som att det är väldigt många som är väldigt intresserade av vad vetenskapen säger när det stöder sina egna teser.
Självklart är det så. Det är ju hela vitsen med vetenskap. Och i vetenskaplig metod ligger att vedertagen fakta ständigt utmanas, testas och ifrågasätts.

Jag önskar att vetenskaplig metod införs som obligatoriskt ämne på högstadiet med Sohlberg & Sohlberg som obligatorisk läsning. Jag är helt övertygad om att vi hade haft en mycket bättre värld om kunskap kring vetenskaplig metod, vad den innebär och hur den är utformad hade varit allmängods.

[OT] Klimatförnekare
Intressant och ganska kul med dessa Mp-typer, som tror att om man förbjuder bilar i några kvarter i centrala Sth så kommer det att påverka klimatet. 😄🤣
Det är också kul med dessa konsumtionstyper som tror att det är korkat att sänka utsläppen i länder som är små i förhållande till jordens befolkning. Bara stora länder som kina är värt att satsa på. Men om kina delade upp sig i en massa små länder (ca 10miljoner var) är väl problemet löst. Varje nytt land är ju så litet och påverkar inte. Om man gör lika med ryssland, indien och USA är väl klimatet räddat?

Tillbaka
Topp