s
Aktiv medlem
[OT] Köksritning, kommentarer??
maxel skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skulle fundera på att byta plats på spis och
> diskho. Vill nog ha närmare mellan spis och kyl
> än diskho och kyl.
Jag är skeptisk.
Det mesta av det som skall till spisen behöver gå via diskhon och saker som inte skall till spisen skall ändå sköljas av så nej det är inget bra förslag. Det generera en massa onödigt spring.
Tänk igenom arbetsflödena för olika råvaror och recept!
Vi har ett litet kök med Kyl - arbetsbänk - diskho - arbetsbänk - spis - avställningsyta. Funkar kanon för två pers att jobba i.
> Sedan skulle jag sätta ugnen lågt och diskmaskin
> i arbetshöjd för vi använder diskmaskin MYCKET
> mer än ugn.
Smart!
Dessutom är det ju så att en del saker man kör i ugn kan osa rätt rejält. Bra att ha ugnen när fläkten m.a.o.
En konventionell spis löser detta naturligt och är dessutom mycket billigare. Både vad avser vitvarorna i sig men även monteringen är ju betydligt enklare och billigare.
Och så kan man ju få riktiga vred. Touchknappar är djävulens påfund!
-------------------------------------------------------
> Jag skulle fundera på att byta plats på spis och
> diskho. Vill nog ha närmare mellan spis och kyl
> än diskho och kyl.
Jag är skeptisk.
Det mesta av det som skall till spisen behöver gå via diskhon och saker som inte skall till spisen skall ändå sköljas av så nej det är inget bra förslag. Det generera en massa onödigt spring.
Tänk igenom arbetsflödena för olika råvaror och recept!
Vi har ett litet kök med Kyl - arbetsbänk - diskho - arbetsbänk - spis - avställningsyta. Funkar kanon för två pers att jobba i.
> Sedan skulle jag sätta ugnen lågt och diskmaskin
> i arbetshöjd för vi använder diskmaskin MYCKET
> mer än ugn.
Smart!
Dessutom är det ju så att en del saker man kör i ugn kan osa rätt rejält. Bra att ha ugnen när fläkten m.a.o.
En konventionell spis löser detta naturligt och är dessutom mycket billigare. Både vad avser vitvarorna i sig men även monteringen är ju betydligt enklare och billigare.
Och så kan man ju få riktiga vred. Touchknappar är djävulens påfund!