Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aha, tempolopp i Trönödalen, där ser man!geologen sa:WSMC sa:Nyfiken fråga; vad gör man i Ljusne?
Bor. Jättevackert vid Ljusnefors, precis vid Ljusnans mynning. Tempolopp i Trönödalen, lite nordväst om Ljusne (och Söderhamn). 2012 bör det ha varit.
Med de reglerna inte mer än två tre timmar, vad det nu blir i mil varierar förstås..jomper sa:Nonstop är väl utan att stanna?
Järpen-Nynäshamn, 65 mil på runt 8 timmar. Inga tankstopp, matstopp, kisspauser.
Men det är inte värt det, helt död i ett dygn efteråt.
Jag förhåller mig lätt tveksam ...Pajas sa:I ungdomen kunde man nog kör 1200 mil i sträck utan mat och kisspaus om det varit nått kvinnligt som lockade.....
Rattnalle sa:Med de reglerna inte mer än två tre timmar, vad det nu blir i mil varierar förstås..jomper sa:Nonstop är väl utan att stanna?
Järpen-Nynäshamn, 65 mil på runt 8 timmar. Inga tankstopp, matstopp, kisspauser.
Men det är inte värt det, helt död i ett dygn efteråt.
42Hz sa:Non-stop:
adjective
adjective: non-stop; adjective: nonstop
1.
continuing without stopping or pausing.
"we had two days of almost non-stop rain"
Då kan man ju inte komma med att man stannar och går ut och springer och sen hoppar in i bilen igen som i första inlägget!
Frågan är om man ens får stanna bilen helt? ;)
Miss Lycka 2.0 sa:Fungerar inte broarna?
staine sa:Miss Lycka 2.0 sa:Fungerar inte broarna?
Nää, den över Rödby - Puttgarden skulle jag inte våga lita på. Inte ännu iaf!
;p
zodah sa:42Hz sa:Non-stop:
adjective
adjective: non-stop; adjective: nonstop
1.
continuing without stopping or pausing.
"we had two days of almost non-stop rain"
Då kan man ju inte komma med att man stannar och går ut och springer och sen hoppar in i bilen igen som i första inlägget!
Frågan är om man ens får stanna bilen helt? ;)
jajaja, smesser-blitz.
: -)
Jag skulle säga att när man måste tanka så stannar bilen oavsett om man vill eller ej. ;-)jonte987 sa:Nänä, reglen är att man får stanna när man måste tanka. Färjan är jag väldigt tveksam till, finns bra broar.
Miss Lycka 2.0 sa:Mig veterligen så går det att köra bil på Öresundsbron, Stora bältbron och Lilla Bältbron. Jag har klarat det flera gånger.
GoranS sa:Jag förhåller mig lätt tveksam ...Pajas sa:I ungdomen kunde man nog kör 1200 mil i sträck utan mat och kisspaus om det varit nått kvinnligt som lockade.....
Örjan Lax sa:Okej, lite fria tolkningar av reglerna för nonstop uppenbarligen.
Jag har kört ca 50-60.000 mil nonstop sen jag tog körkort 1992, med bara lite små pauser för att jobba, äta, sova, träna, flytta, knulla, ha semester, deklarera, klippa gräsmattan, pissa och b*jsa, +ANNAT...
: - )
jonte987 sa:Örjan Lax sa:Okej, lite fria tolkningar av reglerna för nonstop uppenbarligen.
Jag har kört ca 50-60.000 mil nonstop sen jag tog körkort 1992, med bara lite små pauser för att jobba, äta, sova, träna, flytta, knulla, ha semester, deklarera, klippa gräsmattan, pissa och b*jsa, +ANNAT...
: - )
Så länge du kan visa att du bara stannat på autohof och att tanken var tom vi varje tillfälle så har du segern!
GoranS sa:Jag skulle säga att när man måste tanka så stannar bilen oavsett om man vill eller ej. ;-)jonte987 sa:Nänä, reglen är att man får stanna när man måste tanka. Färjan är jag väldigt tveksam till, finns bra broar.
Raggamuffin sa:Det mesta av det där löser man på Autobahn :)
Men ja, nonstop är max tanka och slå en sjua.
DH sa:Körde Sthlm-Schweiz , typ 193 mil en gång. Men, då växlade frugan och jag omvartannat med att köra.
Så det räknas inte i denna sammanställning kanske?
Men vi kom lååångt. Det kändes låångt.
Minns den sköna känslan att checka in på hotell efter denna maratonkörning.
hm sa:Jaja .
Men vem har kört fortast i bil ?
Eller med flest öl i kroppen?
Och vem är mest puckad och oansvarig ? Den som varit uppe i 250km/h, kört 100mil i sträck eller hem från krogen...?
Och dessutom skryter om det...
fyrbåk sa:hm sa:Jaja .
Och vem är mest puckad och oansvarig ? Den som varit uppe i 250km/h, kört 100mil i sträck eller hem från krogen...?
Jag vinner nog tävlingen om vem som har överskridit hastighetsbegränsningen mest. 170 km/h över. Ger inga mer detaljer mer än att det var på MC och preskriberat för måååånga år sen.
hm sa:Jaja .
Jimel sa:Jag har kört kortast!
ooms sa:Det behöver ju inte ha varit på en 30-sträcka... men är väl inte mer ok för det.
jonte987 sa:Ja alla länder som är annorlunda än Sverige är idioter. Det enda moraliska är så klart 110 på vägar som tål 150-160 och att tillåta 140 i praktiken.
fyrbåk sa:Jag vinner nog tävlingen om vem som har överskridit hastighetsbegränsningen mest. 170 km/h över. Ger inga mer detaljer mer än att det var på MC och preskriberat för måååånga år sen.
jonte987 sa:Nu var det detta med att döma andra efter sig själv.
Om farbror blir trött ska farbro självklart stanna och vila.
Jag sitter här och blir semestersugen av allt snack om livsfarlig sträckkörning på autobahn.