Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
METTWURSTBRÖTCHEN MIT ZWIEBELN!
Ramlösa 1.5l flaskorna har en helvetisk konstruktion som gör det omöjligt att hälla upp med en hand, korken svingar fritt runt halsen på flaskan och gravitationen ser till att korken ALLTID ligger precis under flasköppningen så att allt man häller ur hamnar utanför glaset man tänkt pricka! Dags att införa piskrapp mot dålig produktdesign!
Shaving Ryans privates?
Månntenbajk heter det. Även ”tjex”, inte ”kex” och ”tjädja” (inte ”tjedja”). Vidare heter det ”dadel” och inte ”daddel”, ”pre-senning” och inte ”press-änning”, ”tjosk” och inte ”ki-osk”, ”lackriss” och inte ”laaahkriss” etc etc.Eller ”montenbike”. Etablerat talfel?
Dadel/daddel var ny på den listan för mig. Är dadel alltså en västkustgrej, och daddel en stockholmsgrej?Månntenbajk heter det. Även ”tjex”, inte ”kex” och ”tjädja” (inte ”tjedja”). Vidare heter det dadel och inte ”daddel”, presenning och inte ”press-änning”, ”tjosk” och inte ”ki-osk”, ”lackriss” och inte ”laaahkriss” etc etc.
Javisst. När jag hörde någon säga ”daddel” första gången trodde jag att det var östsvensk slang för ”babbel”. ”Vad står du och daddlar om?” typ.Dadel/daddel var ny på den listan för mig. Är dadel alltså en västkustgrej, och daddel en stockholmsgrej?
Jösses, snart kommer väl kyrka med på den listan. ?Javisst.
Tänker du på ”kôrka” eller? Lustigt, för så säger man inte i Göteborg. Det är snarare uppe i Skaraborg. ”Feskekôrka” måste vara det största dialektala missödet i Göteborgs historia.Jösses, snart kommer väl kyrka med på den listan. ?
Ojdå! Jag älskar happy när jag lär mig saker så här! ?Tänker du på ”kôrka” eller? Lustigt, för så säger man inte i Göteborg. Det är snarare uppe i Skaraborg.
En bonde från slätta körde sten till domkyrkobygget i Skara. För varje lass bad prästen honom att fara och hämta mer. När bonden lastade ur för sjätte gången, och återigen blev tillsagd att åka till stenbrottet, torkade han svetten ur pannan, tittade trött på prästen och utbrast:Ojdå! Jag älskar happy när jag lär mig saker så här! ?
2025: Russia 2nd best military in Moscow.
Gäller aluminiumSbåt och busshållSplats för alla er, eller är det bara uppe i Bohuslän de håller på så?Månntenbajk heter det. Även ”tjex”, inte ”kex” och ”tjädja” (inte ”tjedja”). Vidare heter det dadel och inte ”daddel”, presenning och inte ”press-änning”, ”tjosk” och inte ”ki-osk”, ”lackriss” och inte ”laaahkriss” etc etc.
Låter inte klokt, så gör inte vi. Däremot är det ett tecken på god smak att slänga in ett foge-E lite då och då. Strumpebyxor, silletunna, degebunke etc etc.Gäller aluminiumSbåt och busshållSplats för alla er, eller är det bara uppe i Bohuslän de håller på så?