thomaslundstrom
Aktiv medlem
[OT] Memes, den stora tråden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skoja inte, jag har precis flyttat tillbaks till staden jag bodde i under gymnasiet och jag ser bekanta gamlingar överallt..
Roligt, mest för att det är sant. =)
Roligt, mest för att det är sant. =)
Förutom att Prince inte fanns utan filter (väl?).
/Johan, uppvuxen utan bälte i baksätet (för där var man ju säker) medan båda föräldrarna rökte röda Prince i framsätet (eventuellt med rutan lite nedvevad sommartid)
Det fanns så klart bälte innan det blev lag på det - annars blev det inte mycket av lag. SAAB var troligen tidigt ute.Undrade nu om jag hade bälte i baksätet när jag var ung. Minns att jag blev inklämt av ryggstödet när min far plötsligt behövde bromsa med sin (gamla) Saab 96 i relativt låg hastighet. Så det fanns klart ingen trepunktsbälte. Jag minns dock inte om det fanns ett höftbälte.
Min far fick alltid hälsningar av andra Saab-åkare med ljus. Han var dock inte intresserad. Han körde en gammal 96, måste vara från tidigt 70-talet, för att det var en enkel och billigt bil. Den hade en motor av en Ford Transit.
Jonte med tuss.John Silver!
Samma här, dock satte min ömma moder bilen i en lyktstolpe och jag fortsatte resan ut genom vindrutan. Blev ett stort antal stygn och en spricka i pannbenet.Förutom att Prince inte fanns utan filter (väl?).
/Johan, uppvuxen utan bälte i baksätet (för där var man ju säker) medan båda föräldrarna rökte röda Prince i framsätet (eventuellt med rutan lite nedvevad sommartid)
Minns när jag i 5-6årsåldern fick ligga på en madrass i kombiutrymmet i 244:an och läsa Bamse när vi for från Skåne till Sälen. Good times!Källa
- Lag på bilbälte i framsätet infördes 1975.
- Lag på bilbälte för alla över 15 år i baksätet infördes 1986.
- Lag på bilbälte i baksätet även för barn infördes 1988.
Baksätet var laglöst land när man var liten. Som yngst av tre söner var jag hänvisad till golvet eller hyllan under bakrutan på 142:an.
My bad!244 är en sedan, sista 4:an anger antal dörrar.
245 heter kombin.
Skumt. Jag minns till 100% att vi åkte på att använda bälteskuddar av modernt snitt men det måste jag varit för stor för redan 1986.Källa
- Lag på bilbälte i framsätet infördes 1975.
- Lag på bilbälte för alla över 15 år i baksätet infördes 1986.
- Lag på bilbälte i baksätet även för barn infördes 1988.
Baksätet var laglöst land när man var liten. Som yngst av tre söner var jag hänvisad till golvet eller hyllan under bakrutan på 142:an.