N.Blomqvist
Aktiv medlem
[OT] Memes, den stora tråden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Memetråd är OK, men man borde förbjuda kommentera!!!
Humor, eller i förekommande fall försök till humor, som står okommenterad (eller åtminstone utan chans till att kommenteras) mister i min värld helt sitt värde.Eller hoppas på att vissa undviker att posta. Går också bra.
Håller med, sen kan man ju sticka ett fuktat pekfinger i luften innan man postar en meme eller drar ett skämt.Humor, eller i förekommande fall försök till humor, som står okommenterad (eller åtminstone utan chans till att kommenteras) mister i min värld helt sitt värde.
Jag anser att vi behöver kunna skämta om allt. Däremot är det orimligt att skämta hur som helst. Som grundregel bör i princip alla skämt vara välkomna, sedan får vi hjälpas åt att problematisera (eller fördöma, måhända lite efter dagsform, åtminstone för egen del) de försök som framstår som problematiska.
Resonemanget bygger dock på att mottagaren av problematiseringen besitter förmåga att ta emot kritik på ett rimligt sätt. En inte helt given kombination alla gånger såklart.
Varför läggs allt fokus på Birgits händer? Det är ju Calles minspel som är obetalbar.
På förekommen anledning postar jag därför denne goe. Ity vi alla ibland missar det fuktade pekfingret.Håller med, sen kan man ju sticka ett fuktat pekfinger i luften innan man postar en meme eller drar ett skämt.
Jag hade t.ex inte dragit samma nazistskämt på ett APT som jag skickar till min bror.
Håller med, sen kan man ju sticka ett fuktat pekfinger i luften innan man postar en meme eller drar ett skämt.
Jag hade t.ex inte dragit samma nazistskämt på ett APT som jag skickar till min bror.
Men jag har märkt att det som INTE är problematiskt för majoriteten nästan alltid är problematiskt för en liten grupp forumanvändare. De skulle bara vilja se memes som passar dem. Allt annat kritiseras alltid.(eller fördöma, måhända lite efter dagsform, åtminstone för egen del) de försök som framstår som problematiska.
Ja, det är just det. Hur kan kommentarer vara ett problem men skämtet kan aldrig det? Kan det beror på det egna perspektivet?Men jag har märkt att det som INTE är problematiskt för majoriteten nästan alltid är problematiskt för en liten grupp forumanvändare. De skulle bara vilja se memes som passar dem. Allt annat kritiseras alltid.
Happy är ett svenskt forum. Svenskar tenderar till 99% att bara hålla käften även om vi starkt ogillar något. Möjligen öppnar vi upp oss för en fru eller kompis några timmar senare och berättar om det där man varit med om*. Så att basera "gillande" på eventuellt mothugg är nog rätt vanskligt. Iaf om du antar att alla som håller tyst gillar vad de ser.Men jag har märkt att det som INTE är problematiskt för majoriteten nästan alltid är problematiskt för en liten grupp forumanvändare. De skulle bara vilja se memes som passar dem. Allt annat kritiseras alltid.
Bortsett från att du gör dig till talesperson för "majoriteten" tror jag du har fel i sak.Men jag har märkt att det som INTE är problematiskt för majoriteten nästan alltid är problematiskt för en liten grupp forumanvändare. De skulle bara vilja se memes som passar dem. Allt annat kritiseras alltid.
Jag _TROR_ att du fått det där baklänges.Men jag har märkt att det som INTE är problematiskt för majoriteten nästan alltid är problematiskt för en liten grupp forumanvändare. De skulle bara vilja se memes som passar dem. Allt annat kritiseras alltid.
Jag är inte så känslig för sexistiska meme
Världen har sannerligen förändrats; när jag var ung var det aldrig någon som fick betalt för att lifta.
Jag vet något om det! Jag är själv polack, men har många bra svenska vänner. Jag ÄLSKAR hur de börjar öppna sig efter sin 5:e drink på fester och deras skämt börjar bli lite för "grova" även för mig. Och plötsligt återstår bara aska av den underbara svenska korrekthetenHappy är ett svenskt forum. Svenskar tenderar till 99% att bara hålla käften även om vi starkt ogillar något. Möjligen öppnar vi upp oss för en fru eller kompis några timmar senare och berättar om det där man varit med om
Det är BLACK FRIDAY meme! Förresten prostitution är lagligt i Sverige, så allt är okOch om någon vågar protestera mot en sexistisk meme är det viktigt att visa stöd istället för att bidra med att man minsann sett värre.
Precis, men då får du ta lite kommentarerDet är BLACK FRIDAY meme! Förresten prostitution är lagligt i Sverige, så allt är ok
Och jag bryr mig verkligen inte om om någon gillar mina memes eller inte. Jag skickar de som jag tycker är roliga.
Klart, men jag tänker inte slösa bort min tid på att slåss mot dem!Precis, men då får du ta lite kommentarer
+1Man kan ju också fundera på sammanhanget. En del skämt är ju liksom aldrig ok. En del som balanserar på gränsen kan ju vara ok i ett sammanhang där man vet att ingen kommer ta illa upp. Skämt ska ju gärna vara på gränsen mellan vad som är ok och inte ok att säga. Varför skrattar barn av att en vuxen säger "bajs" liksom.
Tror också att just balansgången är en anledning till att en del skämt åldras rätt tydligt. Det kanske var banbrytande och tankeväckande en gång i tiden men efter ett par decennier har omvärlden förändrats och plötsligt faller inte alls samma skämt i lika god jord.
Dit hör tex unkna skämt som bygger på könsstereotyper. Särskilt om man ska posta dem i ett öppet cykelforum som välkomnar alla människor. Vill man absolut dela med sig av såna skämt kan man hålla sig i en privat chatgrupp med andra likasinnade gubbar.
Eller också orkar de inte kommentera den unkna skiten.Men jag har märkt att det som INTE är problematiskt för majoriteten nästan alltid är problematiskt för en liten grupp forumanvändare. De skulle bara vilja se memes som passar dem. Allt annat kritiseras alltid.
Orch.
Jo jag vet, jag satt en stund och övervägde att stava det så men kom fram till att hålla mig till Orc eftersom det står så i Manges meme. Jag vill inte riskera att orc(h)erna i tråden inte ska kunna koppla ihop 1+1.
Orka.
Orcha*
Ja här tror man att man ska få springa omkring o vara smal och högfärdig i skogen och så slutar man i slagsmål med en bunte illaluktande dvärgar..
Nej. Skulle själv inte lägga upp den där memen, dels för att den känns gubbsjuk men mest för att den inte är så rolig.Ajdå, öm tå?
Tolerans igen!Eller också orkar de inte kommentera den unkna skiten.
Nej, det märks du och jag har lite olika syn på det, med tanke på att du postar ”humor” där prostituerade säljer sin kropp på rea.Tolerans igen!
Det som är unket för dig behöver inte vara unket för någon annan!
Vi bor i ett land där du KAN få 50 % på dessa tjänster eftersom de inte är förbjudna. Jag förstår inte att du klandrar mig för detta?där prostituerade säljer sin kropp på rea.
Nu är "vill" ett väldigt starkt ord i sammanhanget. Vilket är en stor del av det problematiska.Vi bor i ett land där du KAN få 50 % på dessa tjänster eftersom de inte är förbjudna. Jag förstår inte att du klandrar mig för detta?
Och tolerans igen! En vill sälja sin kropp, och annan sina cyklar. Brutalt men sant.
Vi pratar inte om att KÖPA!Och det är förbjudet att köpa.
Nej, merparten tvingas sälja sina kroppar, då hallicken tagit deras pass och säger att de har en fiktiv skuld att betala av. Sedan är det enligt lag förbjudet att köpa sex, men man har valt att inte förbjuda att sälja, för då har dessa personer lättare att få hjälp, då de inte har gjort något brottsligt.Och tolerans igen! En vill sälja sin kropp, och annan sina cyklar.