Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det nåt jag lärt mig efter 25-30 år i skärningen mellan industri och akademi, både som forskare som skriver och publicerar, som peer reviewer, i ledande positioner för stora forskningsprojekt, osv, så är det att det ligger betydligt mer i det där än gemene man tror.
Därför det är bra med källor och öppenhet, vem som betalat.Är det nåt jag lärt mig efter 25-30 år i skärningen mellan industri och akademi, både som forskare som skriver och publicerar, som peer reviewer, i ledande positioner för stora forskningsprojekt, osv, så är det att det ligger betydligt mer i det där än gemene man tror.
Är det nåt jag lärt mig efter 25-30 år i skärningen mellan industri och akademi, både som forskare som skriver och publicerar, som peer reviewer, i ledande positioner för stora forskningsprojekt, osv, så är det att det ligger betydligt mer i det där än gemene man tror.
Så med tanke på dom positioner du har/har haft så har du alltså varit med och producerat vinklade vetenskapliga rapporter? Det är väl inte så vetenskapligt?Är det nåt jag lärt mig efter 25-30 år i skärningen mellan industri och akademi, både som forskare som skriver och publicerar, som peer reviewer, i ledande positioner för stora forskningsprojekt, osv, så är det att det ligger betydligt mer i det där än gemene man tror.
Så båda är sant? Forskare ljuger inte men Ooms är en ljugande forskare, troligen köpt av kapitalet?
Om de ljuger eller inte beror på den politiska färgen kanske?
I sverige ökar eller minskar spädbarnsdödligheten beroende på dagens sanning om hur en god medborgare lägger sitt barn. I Danmark, som inga svenska medborgare har, ligger nivån konstant
(nu har jag inte fakta kollar utan drar det ur röven, jag är varken "forskare" eller forskare)
Är det då sanningen eller forskningen som ändrat sig? Om det senare så.... Quod erat demonstrandum
"Very fine people, on both sides."Jag kände inte till att det fanns två "sidor" inom klimatforskningen.
"Trump Defends White-Nationalist Protesters: 'Some Very Fine People on Both Sides'
“You had many people in that group other than neo-Nazis and whitenationalists,” Trump said. “The press has treated them absolutely unfairly.”“You also had some very fine people on both sides,” he said.
Mitt citat från en viss amerikansk president kommer från hans egna ord, när han skulle förklara (ursäkta) det som hänt (två sidor, en sida med nazister/högerextremister och den andra antifascister).
Man kan ju undra vilka "fine people" som marscherade tillsammans med nazister/fascister (ropandes diverse "less fine" ramsor) för att stoppa nedtagningen av statyer som hyllade "sydstatshjältar" (slavägare som ville fortsätta med slaveriet och som bröt sig ur de förenade staterna).
Är man "fine people" om man kallar USAs historia (slaveri med efterföljande raspolitik) för "vacker"? Jag säger nej.
Om man förbjuder (!) undervisning av det som hände under slaveriet (och även under 20-talet och medborgarrättarörelsen) är man "fine people" då också?
"Strange fruits hangin..."
Har du ens lyssnat på presskonferensen? Vad sa han före det kända: "very fine people on both sides"? Inte relevant för nyansskillnaden?Ja, jag vet. JAG citerar hans egna ord. Du citerar en rubrik
Hänger du inte med på nyanskillnaderna mellan utklipp och helhet så kan jag inte hjälpa dig. Du tycker man kan vinkla och klippa om man är på rätt sida. Jag har insett att den attityden har satt oss i den här soppan.
Jag vet inte vad resten av det du skriver har för relevans i sammanhanget.
Ring @colting så får vi höra lite "sanningar".
En dollar per ägg pratas det om i podcasts.Börjar bli dyrt med ägg i USA?
Visa bilaga 752781
Döda först, sen undersöker man rövhålet. Dumt att vara efterklok.