OT: Mo(ö)nstring 9 maj

Muckade för drygt ett år sedan. Körde Stridsvagn 122 i Skövde. Grymt bra tjänst och precis som någon skrev är man som förare berättigad till minst 6h sammanhängande sömn om man skall köra dagen efter. gött å slippa eldvakt, postgång å sån skitgöra.

*skratt* Mej ville dom inte ha. Jag var för lång sa dom skurkarna. "Det finns ingen uniform som passar, sängarna är för korta och du kommer slå i huvudet överallt" Till saken hör att jag var 4 år i FBU, hade kompletta uniformsuppsättningar och vitsord från FBU ingenjörernas gruppbefäl.
Dessutom toppresultat i skytte (aspirerade på prickskytt bland annat), utbildad instruktör i AHLR och väldigt bra styrka/konditionsresultat.

Fast det var då när nästan varje stockholmare friskrevs, och jag hade fräckheten att kräva att bli sjukvårdare... Så kan det gå. Fick börja jobba istället :)

Jaha, då var det avklarat alltså. Och inte fan slapp man för att man inte ville! Både hos Psykologen och hos läkaren sa jag att jag inte ville.

Blev preliminärt placerad som Bevakningsgruppchef i Eksjö i första hand. Hoppas det är en rolig tjänst. Tjänstbarhet D begränsade ju möjligheterna lite granna... Och jag tror nog att jag ska göra lumpen nu efter alla glada tillrop.

Lite stolt över 8:an på IQ-testet fakitskt! Men det var nog den som gjorde att jag blev utsedd... :)

Kondition 6 (utan att göra något prov, är ju lite förkyld, hade nog fått högre annars) :)
Styrka 6 (Skulle ha fått 7:a om jag inte hade failat andra lyftet) :(
Psyket: 5 och 5 (berodde nog på att jag sa att jag inte ville) ;)
Syn: 9
Hörsel: A

Känns faktiskt som om jag är i ganska bra skick!

Tillbaka
Topp