[OT] OS i allmänhet .

[OT] OS i allmänhet .
Herrarnas curling igår måste ju vara det sjukaste på hela mästerskapet. Hur kan den där kanadensiska psykopaten hålla på och ropa "Fuck off" och stå och hävda att han inte gjort något fel på hela matchen samtidigt som det finns tv-bilder och han vet att alla spelare både i hans och det Svenska laget vet exakt hur det ligger till. Är det den nya världsordningen? Kan vem som helst hålla på som Trump och Putin? Har sanningen inget värde längre?

[OT] OS i allmänhet .
Jäkla skitdag för Sverige idag. Första vurpar Ebba bort guldet. Sedan släpper Tre Kronor in ett avgörande mål med mindre än en minut kvar (och 2 sekunder av boxplay kvar) som gör att vi antagligen kan glömma medalj. Sedan skjuter alla skidskyttar bort sig. :cry:

[OT] OS i allmänhet .
"De (Sverige) har kommit på en plan här vid OS för att fånga vårt lag på bar gärning. Det var planerat ända från första stund i går. Från orden av deras tränare och hur de sprang till domarna. Det var ganska uppenbart att någonting pågick och att de försökte fånga oss på bar gärning, säger Kennedy."

De usla svenskarna hade alltså en plan för att avslöja det hederliga kanadensiska fusket! Usch!

[OT] OS i allmänhet .
"De (Sverige) har kommit på en plan här vid OS för att fånga vårt lag på bar gärning. Det var planerat ända från första stund i går. Från orden av deras tränare och hur de sprang till domarna. Det var ganska uppenbart att någonting pågick och att de försökte fånga oss på bar gärning, säger Kennedy."

De usla svenskarna hade alltså en plan för att avslöja det hederliga kanadensiska fusket! Usch!

Ja det var ett märkligt uttalande.

[OT] OS i allmänhet .

Det är helt otroligt hur skamlösa Kanada är. KANADA?! Jag som trodde att de spelade hårt men ärligt. Vafan liksom?

Vi som trodde att vi var bästa kompisar med Kanada. Att de precis som Europa var en sista utpost för den västerländska demokratin i en stormig tid. Carney kom hit till Europa häromveckan och talade så väl. Nu spricker fasaden. Fy f-n vad besviken man blir. Hoppas Trump invaderar dem, jag orkar inte bry mig längre. 😡

[OT] OS i allmänhet .
Det är helt otroligt hur skamlösa Kanada är. KANADA?! Jag som trodde att de spelade hårt men ärligt. Vafan liksom?

Vi som trodde att vi var bästa kompisar med Kanada. Att de precis som Europa var en sista utpost för den västerländska demokratin i en stormig tid. Carney kom hit till Europa häromveckan och talade så väl. Nu spricker fasaden. Fy f-n vad besviken man blir. Hoppas Trump invaderar dem, jag orkar inte bry mig längre. 😡
"Nånting pågick."

Ja. Det som pågick var att de/ni fuskade.

När det gäller hockey och nu även curling verkar dessa sporter ta fram sämre sidor hos kanadickerna.

[OT] OS i allmänhet .
HBHQEjhbAAA-YPL.webp

[OT] OS i allmänhet .

Kanadas fulspel i hockey har väl gamla anor?

[OT] OS i allmänhet .
Om man tycker UCI verkar glada i regler med mått hit och dit så verkar backhoppningen inte ligga i lä:

[OT] OS i allmänhet .
Det är väl mer att de spelar hårt, snarare än att de fuskar (mer än andra)?
Som jag minns det var Canada Cup 1987 den mest riggade turneringen i världshistorien. Lite överdrivet kanske, men det var väldigt mkt som var anpassat för att vara bra för Kanada och domarna var gravt partiska. Om jag inte minns alldeles galet var det en sekvens när Gretzky rev ner en Sovjetspelare och domaren bara tittade åt andra hållet och strax efter tog en utvisning på en Sovjetspelare för en ren skitsak.

Edit: Brasklapp för mitt minne, men det är så jag minns det. Vet att jag var grymt besviken på att det var så orättvist. Och jag var inte någon Sovjet-supporter.

Senast ändrad:
[OT] OS i allmänhet .
OK, det kanske är så. För mig var curling-fingret en ögonöppnare över hur svekfulla och falska kanadensare är, men de har uppenbarligen varit det hela tiden! :cautious:

[OT] OS i allmänhet .
OK, det kanske är så. För mig var curling-fingret en ögonöppnare över hur svekfulla och falska kanadensare är, men de har uppenbarligen varit det hela tiden! :cautious:
😄 Vi kanske inte ska svartmåla varenda kanadensare men något fel i huvudet måste det ju vara på deras curlingspelare. I och för sig har jag sett en del kommentarer om det på Facebook folk som jag antar är kanadensare och det har ju varit rätt korkade grejer dom kommit med.

[OT] OS i allmänhet .
Som jag minns det var Canada Cup 1987 den mest riggade turneringen i världshistorien. Lite överdrivet kanske, men det var väldigt mkt som var anpassat för att vara bra för Kanada och domarna var gravt partiska. Om jag inte minns alldeles galet var det en sekvens när Gretzky rev ner en Sovjetspelare och domaren bara tittade åt andra hållet och strax efter tog en utvisning på en Sovjetspelare för en ren skitsak.

Edit: Brasklapp för mitt minne, men det är så jag minns det. Vet att jag var grymt besviken på att det var så orättvist. Och jag var inte någon Sovjet-supporter.
Det har ju genom åren kommit rapporter om att i de fall där JVM och VM gått i Kanada så har de lag som mött Kanada regelmässigt fått de sämsta omklädningsrummet i arenan, det som har lägst standard och som ligger längst bort. Allt för att skapa obalans hos motståndarna redan innan matchen startar.

[OT] OS i allmänhet .
Det har ju genom åren kommit rapporter om att i de fall där JVM och VM gått i Kanada så har de lag som mött Kanada regelmässigt fått de sämsta omklädningsrummet i arenan, det som har lägst standard och som ligger längst bort. Allt för att skapa obalans hos motståndarna redan innan matchen startar.
Det skulle jag säga gäller alla länder. Man tillhandahåller minsta möjliga komfort för motståndaren.

[OT] OS i allmänhet .
Haha! WTF?! Inte en utan två gånger också?
Men är det mot reglerna, eller har di sluga danskorna hittat en lucka i reglementet?

På tal om arvfienderna på andra sidan sundet, så tänker jag lite på kungen. Och jag tycker att kungen verkar vara kung på att vara kung, maa hans ganska uppslupna och samtidigt ofiltrerade samtal med skidstafett-damerna via länk.

Tillbaka
Topp