[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Publisher: I hope this is better than your last book idea about a murderer called Hurderer.

Thomas Harris: It's about a cannibal.

Publisher: Go on.
:)

1727937113799.png

Litet off har dom en del bekymmer att hitta namn till gator och så i Stockholm. Exempelvis kanske ett område hette Storskogen, men alla gator, torg, kvarter etc. kan inte heta samma.

Litet off har dom en del bekymmer att hitta namn till gator och så i Stockholm. Exempelvis kanske ett område hette Storskogen, men alla gator, torg, kvarter etc. kan inte heta samma.

Tjena!

Man börjar ju lätt hamna där när en stad växer. Men vet inte varför du blandar in Stockholm, Ingenting ligger i Solna. 😉

Edit: Förövrigt var det fegt att döpa tunnelbanestationen till Västra Skogen istället för Ingenting.

Tjena!

Man börjar ju lätt hamna där när en stad växer. Men vet inte varför du blandar in Stockholm, Ingenting ligger i Solna. 😉

Edit: Förövrigt var det fegt att döpa tunnelbanestationen till Västra Skogen istället för Ingenting.
Fast just "Ingenting" är väl belagt sedan 1700-talet, så i just det här fallet var man mer först på namnet än sist:)

Är guskelov inte sto... solnabo själv, men hörde mig en gång för om "Kaknäs", av någon anledning. Som vanligt i di traktra var det månge fine som gissde, men ingen visste. Så jag lät min egen forskning vara svaret: Ett finskt ord för långt bort, fjärran + 'näs'.

Sjörövare - Piratkopia.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp