[OT] Pokemon Go

Jenny W

Aktiv medlem
[OT] Pokemon Go
Min dotter undrar om det att hämta till andoiden. Jag hörde att det inte är släppt än.
Om det finns att ladda ner, finns det några pokemons att jaga ute på vischan eller är det bara i storstäderna?

[OT] Pokemon Go
Här står det mera:

http://www.breakit.se/artikel/4300/guide-sa-skaffar-du-pokemon-go-i-sverige-till-iphone-och-android

Jag laddade ner det på min telefon för att testa det med åttaåringen här hemma. Hon älskade det! Jag är kanske inte lika lätt att imponera men visst var det lite skattjaktskänsla över det.

Vi bor i ett bostadsområde ca 5 km utanför centrum i en liten stad men här finns det en del pokemons att fånga. Jag har inte testat det närmare stadscentrum men gissar att de finns tätare där.

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
Ok? Fattar inte. Man ska ladda ner spelet från länken apkmirrors hemsida och inte via appstore? (eller vad det heter på andoid)

Följ min länk. Men nej, det finns ännu inte i google playbutiken eftersom det bara släppts i några länder pga massivt intresse men har du en gång laddat ner så funkar det ändå tex i Sverige (vi bor i Finland men samma säk här).

[OT] Pokemon Go
castrello sa:
Här står det mera:

http://www.breakit.se/artikel/4300/guide-sa-skaffar-du-pokemon-go-i-sverige-till-iphone-och-android

Jag laddade ner det på min telefon för att testa det med åttaåringen här hemma. Hon älskade det! Jag är kanske inte lika lätt att imponera men visst var det lite skattjaktskänsla över det.

Vi bor i ett bostadsområde ca 5 km utanför centrum i en liten stad men här finns det en del pokemons att fånga. Jag har inte testat det närmare stadscentrum men gissar att de finns tätare där.

Är det som geocaching att när en är tagen så är den "borta". Kommer det fler hela tiden eller måste man röra sig längre bort hela tiden?

[OT] Pokemon Go
Sonen spelar och jagar Pokémons överallt. Man ska ladda hem en fil för att kunna ladda hem spelet. Dock så kommer det att släppas vilken dag som helst på den svenska marknaden tror dom som har koll på sådana här spelgrejer.

[OT] Pokemon Go
castrello sa:
Här står det mera:

Hehe. Skönt att hon har en andorid...
:D Jag tror att jag struntar i att hämta PG till min iphone, för tillfället.

[OT] Pokemon Go
Bra att ungarna kommer ut, men polisen och trafikradion gick för knappa veckan ut och varnade för zombies, och då var inte spelet släppt officiellt än... Se upp på gc-vägarna (även sådana med heldraget)!!!
De verkar inte heller reagera på ringklockor att döma av de i pendeltråden som stött på dem...

[OT] Pokemon Go
Hämtade appen och det gick ju bra. Det var när jag skulle registrera användare som det blev problem. Vet inte vad det är för åldersgräns men person som är född 2004 kanbara registrera sig via förälder. Nu går hennes födelsedata av någon anledning inte att ända. :( och min mejladress, som minderårig måste hänvisa till, är inte valid ??? Trodde väl inte att det skulle vara så lätt. Suck. Det var ju synd.

Raderat appen och kraftsamlar för en runda till. Några tips på vägen?

[OT] Pokemon Go
Hur som helst, det är nu officiellt släppt i Sverige och går därmed att ladda ner via Google Play.
Toppnyhet på Expressen. Tydligen viktigare än statskuppen i Turkiet.

expressen.jpg

http://www.expressen.se/dinapengar/pokemon-go-har-kommit-till-sverige/

[OT] Pokemon Go
Tur att man har barnasinnet i behåll. Dottern har precis fångat sin första pokemon, nu har satt telefonen på laddning och förbereder sig för en tur ner till parken.
Ett powerpack är nog en bra present till henne på hennes stundande födelsedag.

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
Tur att man har barnasinnet i behåll. Dottern har precis fångat sin första pokemon, nu har satt telefonen på laddning och förbereder sig för en tur ner till parken.

Glöm inte att starta strava, så att hon kan logga hur många mil hon går :)

[OT] Pokemon Go
Jeppe_E sa:
Jenny W sa:

Glöm inte att starta strava, så att hon kan logga hur många mil hon går :)

Haha :D PokGoPro med steg- och pulsmätare.

[OT] Pokemon Go
[OT] Pokemon Go
NLC sa:
TM sa:
Pokemonjägare på jakt i trädgården...
Inte riktigt värdigt beteende för vuxna människor.

Det är vi en del av problemet här, folk har suttit inne på sin kammare för länge för att komma ihåg hur man beter sig i verkligheten.

Andra har ju varit inne på Förintelsemuséet och Arlingtonkyrkogården i Washington och lekt, trillat utför stup i Kalifornien, vandrat rakt in i gängområden och blivit rånade, blivit påkörda av bilar etc etc.

[OT] Pokemon Go
Man ska juh respektera dom äldre, särskilt sin far tycker jag. Men när morsan skickar en bild på farsan när han jagar småmonster på andra gatan så vette fan alltså...

[OT] Pokemon Go
Inte för att vara neggativ el så!
Detta spel är/verkar vara totalt livsfarligt,
Små barn som får för sig att springa iväg med föräldrars el egna mobiler för att jaga Pokémons.
Oavsett de är med föräldrarna i en park el var som så ser de bara i mobilen för att jaga dessa å vipps mitt ut på gatan smasch sjukan näst el nåt annat hemsk?
ne upp till var och en hur de vill göra men ja anser att det var bättre förr när man var ute och lekte utan tekniska prylar !

[OT] Pokemon Go
friberg sa:
Inte för att vara neggativ el så!

Då får väl föräldrarna ha lite uppsikt. Svårare än så är det inte. Finns inte en möjlighet att jag släpper iväg min 4-åring utan att jag är med. För är det nån som ska fånga Pikachu så är det jag.

Visst kan det finnas en eller ett par negativa aspekter men till största delen är det här absolut positivt tycker jag. Ut med fler folk, få dem att röra på sig, se världen, etc.

[OT] Pokemon Go
Finns definitivt många fler positiva aspekter av spelet än negativa. Så här många unga människor som samlas och är ute har man inte sett på många år...

Kan ta min egen bror som exempel, stereotypisk datornörd, men har senaste veckan gått över 50km bara för pokemons och varit utomhus flertalet timmar om dagen!

Tillbaka
Topp