[OT] Pokemon Go

[OT] Pokemon Go
Om ni vill aktivera ungarna & få dom att använda hjärnan, introducera dom då för geocashing.
Då ser dom ju iaf omvärlden utan att glo genom en j*la mobilkamera!

[OT] Pokemon Go
Vernersson sa:
Om ni vill aktivera ungarna & få dom att använda hjärnan, introducera dom då för geocashing.

Fast det är ju bara precis när man fångar pokemons som man tittar genom mobilkameran. Resten av tiden är det ju en karta man tittar på. Lite som, jag vet inte, den där grejen man gör när man följer en GPS och en karta för att hitta grejer. Vad var det det kallades för nu igen?

[OT] Pokemon Go
GustafH sa:
Vernersson sa:

Fast det är ju bara precis när man fångar pokemons som man tittar genom mobilkameran. Resten av tiden är det ju en karta man tittar på. Lite som, jag vet inte, den där grejen man gör när man följer en GPS och en karta för att hitta grejer. Vad var det det kallades för nu igen?

Tänker gissa att du aldrig har testat det där va? ;)

[OT] Pokemon Go
Det är bra på ett par sätt.

Dels att barnen kommer ut och rör sig.
Det är nåt man kan göra vuxen/barn ihop.
Redan nu verkar Darwin ha skördat en del offer och med tiden kommer det hjälpa mänskligheten i stort.

[OT] Pokemon Go
Vernersson sa:
GustafH sa:
Vernersson sa:

Tänker gissa att du aldrig har testat det där va? ;)

Jodå, jag har geocachat en massa med mobilen och tycker det är skoj och jag har testat Pokemon Go ett par dagar nu och tycker det är skoj. Jag förstår inte varför det ena skulle vara bättre än det andra bara och varför geocaching skulle aktivera hjärnan mer. Men det kanske bara är cacharna i mitt område som inte är så "utmanande".

[OT] Pokemon Go
friberg sa:
Inte för att vara neggativ el så!
Detta spel är/verkar vara totalt livsfarligt,
Små barn som får för sig att springa iväg med föräldrars el egna mobiler för att jaga Pokémons.
Oavsett de är med föräldrarna i en park el var som så ser de bara i mobilen för att jaga dessa å vipps mitt ut på gatan smasch sjukan näst el nåt annat hemsk?
ne upp till var och en hur de vill göra men ja anser att det var bättre förr när man var ute och lekte utan tekniska prylar !

Som att sparka boll tex? Och vipps rullar bollen mitt ut på gatan smasch

[OT] Pokemon Go
Konkret sa:
Fan va alla är rediga här. Var ni så jävla bra själva när ni var små?

Vi sköt slangbella och eldade saker (dock inte bilar som verkar populärt nu för tiden).

Jag kan tycka att det är oerhört tragiskt att det ska behövas ett spel för att barn ska masa sig ut. Vafan, duger inte verkligheten? Finns ju hur mycket skoj som helst att hitta på utan att behöva springa omkring med näsan i en skärm. Det är ungefär som artikeln för massa år sen där barn beskrev naturen som "ofräsch" och att de därför inte ville vara i skogen. Herregud.

[OT] Pokemon Go
Ja herre gud alltså.

Håhå jaja. Det var bättre förr. När jag var ung, då minnsann... Blablabla.

Slappna av va. Låt barnen leka.

E: Strök det där om bakåtsträvande och teknikfientliga.

Senast ändrad:
[OT] Pokemon Go
Tagit 28 pokemons idag. Sett många misstänkta pokemone go spelare ute. Tydligen bor jag så nära ett gym att jag kan träna mina pokemons hemifrån. Är bara på level 4 dock. För att gå på gymmet måste man upp till level 5.

Sen måste man visst fånga alla.

Avancerat detta.

[OT] Pokemon Go
Jörgen_A sa:
Tagit 28 pokemons idag. Sett många misstänkta pokemone go spelare ute. Tydligen bor jag så nära ett gym att jag kan träna mina pokemons hemifrån. Är bara på level 4 dock. För att gå på gymmet måste man upp till level 5.

Sen måste man visst fånga alla.

Avancerat detta.

Grattis! Det var många. Missade det där om vad som krävdes för att få börja träna sina Poks. Dottern tryckte snabbt förbi all text. :/ Bra info. Vi bor nära ett gym, ca 2-300m bort. Vet inte hur tätt det är mellan gymmen om det finns fler i samma stad? Borde gå att se på kartan kanske?

[OT] Pokemon Go
BREAKING NEWS!

En utbrytargrupp på tour de france avviker från banan för att jaga pkemons!

IMG_2016-07-17-15264878.png

[OT] Pokemon Go
Vid vilken ålder går man från Pokemon Go till Tinder? För det är väl ett naturligt steg?

Jag sällar mig till skaran som tyckte att det var bättre förr. När jag var liten sköt jag pilbåge, slangbella, luftgevär och slaktade en tjock-tv med hammare och skruvmejsel. Samt högg i olika saker med en stor kniv.

[OT] Pokemon Go
cookiemonster sa:
Mr Orange sa:
Gå och jaga pokemons verkar tråkigt. Jag vill cykla.

Vilken cykel är bäst för detta ändamål, 26" HT, CX, BMX, damcykel eller ANNAT??.

BMX är bäst, finns någon form av hastighetsgräns, tror den är 16km/h man måste hålla sig under för att äggen ska kläckas.
16 kph, perfekt då behöver man inte kliva av rejsern. Nu hoppas jag bara att detta synkas med min fenix3. När den appen kommer till Garmin så får mitt cyklande en helt ny sida
När dyker första "Perfekt för Pokemon Go"-objektet upp på köp & sälj?

Senast ändrad:
[OT] Pokemon Go
nieves sa:
cookiemonster sa:
Mr Orange sa:
Gå och jaga pokemons verkar tråkigt. Jag vill cykla.

Vilken cykel är bäst för detta ändamål, 26" HT, CX, BMX, damcykel eller ANNAT??.

BMX är bäst, finns någon form av hastighetsgräns, tror den är 16km/h man måste hålla sig under för att äggen ska kläckas.
16 kph, perfekt då behöver man inte kliva av rejsern. Nu hoppas jag bara att detta synkas med min fenix3. När den appen kommer till Garmin så får mitt cyklande en helt ny sida
När dyker första "Perfekt för Pokemon Go"-objektet upp på köp & sälj?

På Airbnb kan man ju redan nu kryssa för om boendet ska ligga nära ett Pokemon gym.

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
Ja herre gud alltså.

Håhå jaja. Det var bättre förr. När jag var ung, då minnsann... Blablabla.

Slappna av va. Låt barnen leka.

E: Strök det där om bakåtsträvande och teknikfientliga.

Man är inte bakåtsträvare för att man anser att inte all utveckling är positiv.

[OT] Pokemon Go
Troligen är det ett ganska sorgligt antal föräldrar som ser det som ett perfekt sätt att aktivera ungarna utan att själva behöva vara delaktiga.
Ungefär på samma sätt som surfplattor, datorer, tv-spel och videon har funkat som barnvakter genom tiderna.

[OT] Pokemon Go
Vernersson sa:
Troligen är det ett ganska sorgligt antal föräldrar som ser det som ett perfekt sätt att aktivera ungarna utan att själva behöva vara delaktiga.
Ungefär på samma sätt som surfplattor, datorer, tv-spel och videon har funkat som barnvakter genom tiderna.
Bah! Varför ska man vara delaktig i barns lekar? Inte fan var min farsa med i skogen och lekte gårdskrig när jag var liten. Vi skötte oss själva.

Mina tre barn (som iofs knappt är barn länge) spelar Pokemon järnet. Äldsta dottern var ute hela kvällen med kompisar och cyklade 3-4 mil på jakt efter monster. Dom hade skitkul.

[OT] Pokemon Go
Luthman Photography sa:
Vid vilken ålder går man från Pokemon Go till Tinder? För det är väl ett naturligt steg?

Jag sällar mig till skaran som tyckte att det var bättre förr. När jag var liten sköt jag pilbåge, slangbella, luftgevär och slaktade en tjock-tv med hammare och skruvmejsel. Samt högg i olika saker med en stor kniv.

Jag spelade spel på NES eller c64 samt tittade nån hyrd film typ Goonies i moviebox. Men så är jag ju lite äldre än dig också ;)

[OT] Pokemon Go
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Jag spelade spel på NES eller c64 samt tittade nån hyrd film typ Goonies i moviebox. Men så är jag ju lite äldre än dig också ;)

Check på moviebox :D
Vi spelade red alert och settlers. Brukade bära våra stationära datorer hem till varandra på skolloven och koppla ihop dem runt ett bord för att spela tillsammans. Innan internets tid.

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Vi spelade red alert och settlers. Brukade bära våra stationära datorer hem till varandra på skolloven och koppla ihop dem runt ett bord för att spela tillsammans. Innan internets tid.

Red alert kom 96, hur gammal var du då?

[OT] Pokemon Go
marr sa:
Jenny W sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

23 :)
Gick i skolan länge.

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
marr sa:
Jenny W sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

23 :)
Gick i skolan länge.

:P

[OT] Pokemon Go
Dator/tv/video-spel var inget jag/vi hade tillgång till. Många klasskompisar hade sånt men mina föräldrar tyckte inte att det var nåt att ha. Jag tillbringade all ledig tid ute. Antingen i skogen, på fotbollsplanen eller kompisens bondgård.

[OT] Pokemon Go
Fotbollsplanen?!
När jag var barn fick man minsann jobba i saltgruvan efter skolan för att ha råd med lite barkbröd. Några minuter per år kunde man få tid över till att leka med kottar och pinnar.

[OT] Pokemon Go
Kan meddela att jag är född 80 , satt mest inne efter att man fyllt 10 (av diverse anledningar) och är idag en mycket glad 35,7åring.
Vändningen kom när man var 15/16.

Jag har haft tv spel och var först i mitt gäng att få 10/10 lina och egen dator...gissa att man va poppis.

Så bara för dom sitter still/glor på mobilen (Som alla vuxna gör oxå om vi ska generalisera) är inte lika med att dom kommer göra det hela livet :)

[OT] Pokemon Go
Luthman Photography sa:
Dator/tv/video-spel var inget jag/vi hade tillgång till. Många klasskompisar hade sånt men mina föräldrar tyckte inte att det var nåt att ha. Jag tillbringade all ledig tid ute. Antingen i skogen, på fotbollsplanen eller kompisens bondgård.

Alltså, jag bodde ju på landet och var ute och härjade var och varannan dag, byggde träkojor och snökojor, körde min BMX nerför stigarna i skogen och åkte pulka/bob och längdskidor . Andra dagar var jag inne och spelade dator med kompisarna (eller brädspel, om det nu skulle spela nån roll).

Mina barn har laptop, smartphone, 3ds och wiiU, men de är ute och leker varje dag ändå.

Jag tror inte det handlar så mycket om vilka prylar barnen har utan vilken inställning. Där har man ju dock som förälder en viktig roll tycker jag :)

[OT] Pokemon Go
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Alltså, jag bodde ju på landet och var ute och härjade var och varannan dag, byggde träkojor och snökojor, körde min BMX nerför stigarna i skogen och åkte pulka/bob och längdskidor . Andra dagar var jag inne och spelade dator med kompisarna (eller brädspel, om det nu skulle spela nån roll).

Mina barn har laptop, smartphone, 3ds och wiiU, men de är ute och leker varje dag ändå.

Jag tror inte det handlar så mycket om vilka prylar barnen har utan vilken inställning. Där har man ju dock som förälder en viktig roll tycker jag :)

Samma här. Barnen har typ allt, men väljer ändå att vara ute 95% av tiden för att cykla/leka/fiska

Tillbaka
Topp