[OT] Pokemon Go

[OT] Pokemon Go
Jag har börjat hjälpa grabben att fånga Pokemonbollar de dagar jag åker T-bana till jobbet. Finns inte så många Pokemon-stops här ute i förorten så bollarna tar slut för honom. Men man vill ju inte bara vara en simpel bollkalle så jag fångar även de Pokemon jag ser. Och det är lite beroendeframkallande faltiskt, svårt att låta bli att fånga en Pokemon när man har chansen!

[OT] Pokemon Go
Supertramp sa:
Jag har börjat hjälpa grabben att fånga Pokemonbollar de dagar jag åker T-bana till jobbet. Finns inte så många Pokemon-stops här ute i förorten så bollarna tar slut för honom. Men man vill ju inte bara vara en simpel bollkalle så jag fångar även de Pokemon jag ser. Och det är lite beroendeframkallande faltiskt, svårt att låta bli att fånga en Pokemon när man har chansen!

så kan det gå :)

[OT] Pokemon Go
Min grabb spelar Pokemon på Android. Senaste ca två veckorna hänger sig programmet så fort man försöker fånga en Pokemon. Har testat att ominstallera. Nån som vet råd?

Blir så här:
Screenshot_20170220-080321.jpg

Senast ändrad:
[OT] Pokemon Go
Kung Stalle sa:
Supertramp sa:
Putte.w sa:
Har du uppdaterat pokémon till senaste versionen?
Nej men jag avinstallerade och installerade på nytt så då borde jag väl få senaste eller?

Ja fast har du fler profiler på telefonen så kan avinstallationen ställa till det lite upptäckte jag på min telefon som jag delar med min son och även dotter.

Stalle

Min dotter råkade ut för samma problem. Jag ominstallerade hela telefonen. Nu funkar det igen. Jag tror det handlade om för lite RAM i hennes telefons fall.

[OT] Pokemon Go
Testade frigöra lite RAM (även fast det inte var på gränsen) men hjälpte inte. Men sen testade jag att ändra inställningen som tillåter programet få tillgång till telefonens kamera och då funkade det! I morgon blir grabben glad! :-)

[OT] Pokemon Go
Supertramp sa:
Testade frigöra lite RAM (även fast det inte var på gränsen) men hjälpte inte. Men sen testade jag att ändra inställningen som tillåter programet få tillgång till telefonens kamera och då funkade det! I morgon blir grabben glad! :-)

Perfekt! Tack för tipset!
Verkar ha varit Androidspecifikt. Har googlat runt en del utan att hitta nån lösning på problemet så fanns svaret på happy. Underbart! Nu kan sonen ut o jaga igen..

[OT] Pokemon Go
Supertramp sa:
Med senaste Android så ger man ju app-rättigheterna per funktion snarare än allt eller inget som det varit tidigare. Kan säkert haft med saken att göra (om du nu har senaste Android dvs.)

[OT] Pokemon Go
Man kan ju göra en inställning om man vill fånga Pokemons med en kamerabild i bakgrunden, eller utan kamerabild. Men om man har inställningen att se kamerabilden men inte tillåtit programmet att få tillgång till kamera-funktionen så verkar det som att programmet hänger sig. Man kan ju tycka att det vore lite smartare, om man inte tillåter tillgång till kamera så försöker den inte att visa kamerabild.

[OT] Pokemon Go
Supertramp sa:
Man kan ju göra en inställning om man vill fånga Pokemons med en kamerabild i bakgrunden, eller utan kamerabild. Men om man har inställningen att se kamerabilden men inte tillåtit programmet att få tillgång till kamera-funktionen så verkar det som att programmet hänger sig. Man kan ju tycka att det vore lite smartare, om man inte tillåter tillgång till kamera så försöker den inte att visa kamerabild.
Att appen kraschar är ju bara dåligt, men nästan värre med appar som funkar tvärt om. Vägrar starta om man inte godkänt allt.

Tillbaka
Topp