[OT] Pokemon Go
Verbalsubstantiv av https://sv.wiktionary.org/wiki/asa
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kung Stalle sa:Ah! Ser man på! Nytt ord.
Stalle
johan44 sa:Inside från 11-åringen där hemma. Pokemon är ute, ingen pratar om det längre. :)
Supertramp sa:Jag har börjat hjälpa grabben att fånga Pokemonbollar de dagar jag åker T-bana till jobbet. Finns inte så många Pokemon-stops här ute i förorten så bollarna tar slut för honom. Men man vill ju inte bara vara en simpel bollkalle så jag fångar även de Pokemon jag ser. Och det är lite beroendeframkallande faltiskt, svårt att låta bli att fånga en Pokemon när man har chansen!
Nej men jag avinstallerade och installerade på nytt så då borde jag väl få senaste eller?Putte.w sa:Har du uppdaterat pokémon till senaste versionen?
Supertramp sa:Nej men jag avinstallerade och installerade på nytt så då borde jag väl få senaste eller?Putte.w sa:Har du uppdaterat pokémon till senaste versionen?
Kung Stalle sa:Supertramp sa:Nej men jag avinstallerade och installerade på nytt så då borde jag väl få senaste eller?Putte.w sa:Har du uppdaterat pokémon till senaste versionen?
Ja fast har du fler profiler på telefonen så kan avinstallationen ställa till det lite upptäckte jag på min telefon som jag delar med min son och även dotter.
Stalle
Supertramp sa:Testade frigöra lite RAM (även fast det inte var på gränsen) men hjälpte inte. Men sen testade jag att ändra inställningen som tillåter programet få tillgång till telefonens kamera och då funkade det! I morgon blir grabben glad! :-)
Med senaste Android så ger man ju app-rättigheterna per funktion snarare än allt eller inget som det varit tidigare. Kan säkert haft med saken att göra (om du nu har senaste Android dvs.)Supertramp sa:Testade frigöra lite RAM (även fast det inte var på gränsen) men hjälpte inte. Men sen testade jag att ändra inställningen som tillåter programet få tillgång till telefonens kamera och då funkade det! I morgon blir grabben glad! :-)
Att appen kraschar är ju bara dåligt, men nästan värre med appar som funkar tvärt om. Vägrar starta om man inte godkänt allt.Supertramp sa:Man kan ju göra en inställning om man vill fånga Pokemons med en kamerabild i bakgrunden, eller utan kamerabild. Men om man har inställningen att se kamerabilden men inte tillåtit programmet att få tillgång till kamera-funktionen så verkar det som att programmet hänger sig. Man kan ju tycka att det vore lite smartare, om man inte tillåter tillgång till kamera så försöker den inte att visa kamerabild.