[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Hm... Som vanligt obegripliga svar ifrån "GoranS". Får väl, (för allas cykelintresses skull), ställa frågan på NYTT:
Vad har skidåkning med cykling att göra?
Är sporten så smal att man måste leta efter alternativa forum?!
Tydligen saknas det något...
Nöjd?

[OT] Skidskyttetråden
Hm... Som vanligt obegripliga svar ifrån "GoranS". Får väl, (för allas cykelintresses skull), ställa frågan på NYTT:
Vad har skidåkning med cykling att göra?
Är sporten så smal att man måste leta efter alternativa forum?!
Tydligen saknas det något...
Vad har nån av OT-trådarna med cykling att göra (förutom att cyklister diskuterar annat än just cykling)?

[OT] Skidskyttetråden
Mycket bra fråga!
I nästa steg måste man ju då fråga sig själv följande:
Är det detta ett "Cykelforum" eller inte? Många med mig frågar sig säkert vart cykelfrågorna är på väg, (OT), eller inte om allt handlar om allt annat än cykling!

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Jodå! Det finns ett antal varianter av toppskivlingar, vars "avföring", läs skydd, som kan orsaka Psykedeliska effekter på hjärnan. Om dessa kan påverka i prestationsförhöjande syften, må vara osagt.
Kanske finns det någon annan, som har mer kunskap? "OT", eller ej.

[OT] Skidskyttetråden
Jodå! Det finns ett antal varianter av toppskivlingar, vars "avföring", läs skydd, som kan orsaka Psykedeliska effekter på hjärnan. Om dessa kan påverka i prestationsförhöjande syften, må vara osagt.
Kanske finns det någon annan, som har mer kunskap?
Varför inte starta en tråd om det, på ett svampforum?

[OT] Skidskyttetråden
@Koltrasten:
Om du har lust att diskutera existens av trådar på detta forum som berör andra ämnen än cykling skulle jag uppskatta om du tar det i en annan tråd. Detta så att denna tråd kan få handla om skidskytte.

Förslagsvis kan du återanvända en redan existerande tråd, t.ex. denna:

Om du av någon anledning inte vill göra det kan väl skapa en separat tråd för detta. Om du har problem att skapa en sådan tråd som övriga personer på forumet förstår meningen med, skicka ett PM så kan jag skapa den och skicka dig länken till den.

Detsamma gäller om du vill diskutera prestationshöjande effekter. Rör det sig om dopningsklassade, eller misstänkt dopningsklassade substanser, kan du kanske använda denna tråd?

[OT] Skidskyttetråden
@Koltrasten:
Om du har lust att diskutera existens av trådar på detta forum som berör andra ämnen än cykling skulle jag uppskatta om du tar det i en annan tråd. Detta så att denna tråd kan få handla om skidskytte.

Förslagsvis kan du återanvända en redan existerande tråd, t.ex. denna:

Om du av någon anledning inte vill göra det kan väl skapa en separat tråd för detta. Om du har problem att skapa en sådan tråd som övriga personer på forumet förstår meningen med, skicka ett PM så kan jag skapa den och skicka dig länken till den.

Detsamma gäller om du vill diskutera prestationshöjande effekter. Rör det sig om dopningsklassade, eller misstänkt dopningsklassade substanser, kan du kanske använda denna tråd?
Kul att du är vaken vid denna tidiga Lördagmorgon 04:00 "GoranS". Jobbar du som bagare?
Nåja! Skidskytte må vara ditt gebit. Ifrågasätter inte detta på något vis.
Fråga: Äger du någon cykel?

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Kul att du är vaken vid denna tidiga morgon 04:00 "GoranS". Jobbar du som bagare?
Men ge dig nu. Om du läser lite av vad GoranS skrivit på detta forum genom åren så kommer du (förhoppningsvis) inse att han cyklat åtskilliga mil i sina dagar, både i olika länder och i olika lopp. En mycket uppskattad medlem som bidrar mycket här.

[OT] Skidskyttetråden
Kul att du är vaken vid denna tidiga Lördagmorgon 04:00 "GoranS". Jobbar du som bagare?
"Kul" att DU är vaken denna tid.
Vad bidrar du med i denna tråd? Eller till detta forum?
Släpp fredagsfeelingen och bete dig som en cyklist på ett cykelforum.

[OT] Skidskyttetråden
För att återgå till trådens ämne. Laguppställningar i damstafetten (startar 13.45).

Frankrike måste ju vara storfavoriter.

Tyskorna hade ju en riktigt bra distanstävling.

Norskorna har potential men där finns ju en del frågetecken - Knotten tillbaka från sjukdom, Tandrevolds ståskytteform, Liens ståskytte och ffa denna säsong (55%) och Arnekleiv har aldrig åkt någon seniormästerskapsstafett.

Italien har ju en i riktigt bra form varande Vittozzi, men Wierer har inte briljerat och de två andra är ju svagare kort i grunden.

Schweiz känns som att de måste ha en del stolpe in för att det ska bli medalj.

För svensk del hänger nog medaljchansen rätt mkt på om de får till skyttet.

Övriga lag ser jag som högoddsare vad gäller medaljer.
1708143730802.png

1708143784474.png

1708143811094.png

[OT] Skidskyttetråden
Och laguppställningarna i herrarnas stafett (start 16.30).

Allt annat än guld till Norge får nog anses som en överraskning. Frankrike och Tyskland kan kanske utmana om de har en riktigt bra dag. Övriga lag känns som de ska ha stolpe in för att ta medalj.

1708144966363.png

1708145039768.png

1708145064120.png

[OT] Skidskyttetråden
Av tolv första lagen efter andra skyttet är det fem som har noll extraskott, fem som har ett extraskott och två som har två extraskott.

[OT] Skidskyttetråden
Sträcktider i damstafetten:
1708179937573.png

1708179959296.png

Sträckplaceringar för topplagen:
Plac sträcka 1Plac sträcka 2Plac sträcka 3Plac sträcka 4
Frankrike11612
Sverige2623
Tyskland7454
Estland42610
Ukraina9387

[OT] Skidskyttetråden
Har han någonsin imponerat?

Håller dock med om att hans gapande är rätt enerverande. Får jag några år till tror jag dock att jag ska lyckats kalibrera in min hjärna till att helt sluta lyssna på honom.
Kanske stänga ljudet på tvn och köra radio ?

Edit: Roliga i damstafetten var Estland kul riktigt nära ett brons. Tandrevold däremot har bekymmer.

Tillbaka
Topp