Nu har jag 20 fungerande sensorer. Inte jättesugen på stt byta ut dem.
Jo, jag förstår att det kan ta emot, av fler anledningar än bara kronor och ören.
Men om man bara ser till kronorna och jämför med kostnaden för en Homey, så kan du köpa en HA Yellow (senaste "officiella" HA hårdvaran) 20 temp sensorer och fortfarande komma undan billigare än en Homey, men då har du bara Zigbee och thread stöd. Sedan kan du lägga till protokoll stickor för det du vill ha för typ 500:- (ish)
Z-wave stickor går för någon hundring elller två på tradera just nu.
Jag uteslöt 433 enheterna på grund av osäkerheten i protokollen och svajjig tillförlitlighet, men precis som du säger är det ändå rimligt att köra sensorer, då kan man som redan nämnt koppla in en RFXcom.
Om du är du noggrann av dig, så kan du ju tanka ner HA och installera på vad som helst för att torrköra interface.
Jag tror det var just modulariteten som till sist sålde mig på HA, fritt att välja hårdvara och protokoll.
Samtidigt ska man nog vara lite vaksam för varje integration kan innebära en komplexitet vilken kan innebära underhåll, jag har dock dom sagt lagt närmare noll tid på Zigbee och Z-Wave, so far so good.
Choose the variant you prefer below and accessories. If you buy a CM4/CM5 without eMMC storage (0 GB), you have to install SSD drive for storage.
raspberrypi.dk
Edit: Värt att nämna igen, allt körs lokalt och den information man kan dela med sig av frivilligt garanteras endast användas för utveckling av HA och aldrig säljas till tredje part.