Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
UrTomas sa:Välkommen in!
Själv håller jag på att snickra en griplastarvagn till hästarna...
marr sa:UrTomas sa:Välkommen in!
Hoppar in jag med. Ska tälja en ny ekerhållare för platta ekrar och en skalenlig hammarhaj.
UrTomas sa:marr sa:UrTomas sa:Välkommen in!
Hoppar in jag med. Ska tälja en ny ekerhållare för platta ekrar och en skalenlig hammarhaj.
Lysande!
Så här långt har jag kommit hittills:
Och här är kranen:
marr sa:UrTomas sa:marr sa:UrTomas sa:Välkommen in!
Lysande!
Och här är kranen:
Bra finess på morakniven :)
Hasse#7 sa:Jag måste också tälja något. Det blir en osande svordom i lärk.
Hasse#7 sa:Jag måste också tälja något. Det blir en osande svordom i lärk.
UrTomas sa:marr sa:UrTomas sa:Välkommen in!
Lysande!
Och här är kranen:
Pajas sa:UrTomas sa:marr sa:UrTomas sa:Välkommen in!
Lysande!
Och här är kranen:
Vart monterar man hydraulpumpen på hästen?
Luthman Photography sa:Kan någon såga och raspa ut några jerkar i ek till mig. Såga, raspa, slipa och vikta är tråkigt, jag vill bara måla.
marr sa:Luthman Photography sa:Kan någon såga och raspa ut några jerkar i ek till mig. Såga, raspa, slipa och vikta är tråkigt, jag vill bara måla.
Fasen, är du fiskare Luthman?
Luthman Photography sa:marr sa:Luthman Photography sa:Kan någon såga och raspa ut några jerkar i ek till mig. Såga, raspa, slipa och vikta är tråkigt, jag vill bara måla.
Fasen, är du fiskare Luthman?
Ja, sedan barnsben.
marr sa:Jag kanske ska tälja mig lite nya gäddflugor då. Var ett tag sen.
Luthman Photography sa:marr sa:Jag kanske ska tälja mig lite nya gäddflugor då. Var ett tag sen.
Ja, kör hårt!
Jag har bundit flugor sedan tonåren. Förra sommarn började jag flugfiska abborre också efter att bara ha fiskat öring/röding och harr i hela livet. Riktigt kul! Men gädda lämnar jag åt spinngrejerna ett tag till. Babysteps. :)
marr sa:Luthman Photography sa:marr sa:Jag kanske ska tälja mig lite nya gäddflugor då. Var ett tag sen.
Ja, kör hårt!
Jag har bundit flugor sedan tonåren. Förra sommarn började jag flugfiska abborre också efter att bara ha fiskat öring/röding och harr i hela livet. Riktigt kul! Men gädda lämnar jag åt spinngrejerna ett tag till. Babysteps. :)
Det är en helt annan dimension på gäddfiske. Sålde av alla spinngrejjerna för några år sedan. Eller ja, har kvar några småspön för gös/borre fiske :)
UrTomas sa:Pajas sa:UrTomas sa:marr sa:UrTomas sa:Välkommen in!
Lysande!
Och här är kranen:
Vart monterar man hydraulpumpen på hästen?
Man sitter och trampar runt pumpen, så klart! ;)
Seriöst så tänker jag försöka använda en elmotor, men jag har inte lyckats klura ut vilken effekt den behöver ha men gissar på 4-5kw...
Lejon sa:Känns som att den här tråden behövde bumpas.
Hasse#7 sa:Jag tittar in snabbt och kommer tillbaka om några minuter. Jag skall snickra ihop en trästol. Användaren får själv välja om den är bäst som den är eller om de vill ha en elektrisk. Jag föredrar naturell.
staine sa:Kan man inte få ställa samtliga relevanta frågor här. Inte bara snickeri?
Jag menar, det började ju med bara en kategori. Kan det inte få fortsätta med bara en tråd?
:P
Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
För forspaddling?
Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
För forspaddling?
Tja. En normal kajak är väl typ 5 meter lång? Och då vill man väl ha tyngdpunkten över axeln så kärran borde vara 3 meter ungefär?
Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
För forspaddling?
Tja. En normal kajak är väl typ 5 meter lång? Och då vill man väl ha tyngdpunkten över axeln så kärran borde vara 3 meter ungefär?
Man vill kunna svänga obehindrat och det behövs ett visst "kultryck", har man inte det kan det gå i självsvängning över en viss fart. Inte alls kul och kan i princip lyfta fordonet ner i diket.
Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
För forspaddling?
Man vill kunna svänga obehindrat och det behövs ett visst "kultryck", har man inte det kan det gå i självsvängning över en viss fart. Inte alls kul och kan i princip lyfta fordonet ner i diket.
Ja huva. Hade inte Stuvaren riktigt fin kajakärra om jag inte missminner mig.
Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
För forspaddling?
Jo den är fin och hjulen sitter rätt långt bak. Dessutom är den sadelstolpsmonterad vilket är bra för totallängden och svängandet men dåligt för höjden. Välj två av tre.
Kristoffer R sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Kristoffer R sa:Snickrar lite på en trailer för kajaken
Blir den inte lite kort?
För forspaddling?
Jo den är fin och hjulen sitter rätt långt bak. Dessutom är den sadelstolpsmonterad vilket är bra för totallängden och svängandet men dåligt för höjden. Välj två av tre.
Snickrandet har hittills bestått i att avlägsna prylar. :) Svets är nästa steg. Klurar fortfarande på om kajaken skall få vara dragstång eller inte.