OT: Spårkartan på skidspår.se

wenna

Aktiv medlem
Är det någon som lyckas få kartan på skidspår.se att rita ut spåren för en viss anläggning?
Provat med flera browsers men får det inte att funka, har jag missat nått?

Jaha, med hopp om att vi faktiskt får vinter nån gång så börjar suget komma.

Sen skidspår.se gick i graven har jag inte lyckats hitta nåt bra alternativ för att hitta spårinfo samlat. Nån som har koll på bra site?

Ja skidspar.se finns ju kvar för att hitta själva spåren, men på mobilen fungerade det väldigt dåligt förra vintern och spårrapporter fanns det inte så mycket av.

Håller med om att facebook-grupper nog är bäst just nu, är det dåligt med inlägg kan man ju fråga om någon åkt på sistone eller har några tips. Man brukar ju märka lite på aktiviteten hur snöläget är...

För vissa spår är de klubbar eller kommuner som håller efter spåren väldigt duktiga på att lägga ut info.

Hade faktiskt inte varit in webben på skidspar.se som DanielS tipsade om.

Lite bökigt är det allt att surfa runt på FB för att hitta info, konceptet var klockrent tyckte jag. Känns som nån driftig hemma-hackare kan tjäna en slant på att bygga upp liknande reklamfinansierade sida igen, rätt många som åker längd.

De fick väl till nya https://skidspar.se/ en bit in på förra säsongen.
Att det är dåligt med rapporter i början av december är kanske inte så konstigt. Brukar det vara mer?
Antalet rapporter kommer väl med snön, men risken är väl att många letat sig bort från skidspar.se nu när det fungerade så dåligt förra året. Testade i mobilen nu också och även där verkar sidan fungera nu.

Men ett annat problem är ju de överpositiva rapporterna som folk lämnar när det gäller längdskidor. 5 cm snö natursnö och gräs framme på halva slingan, så klart det blir 5 stjärnor, "ut och åk!". Eller så är jag helt enkelt inte tillräckligt hård för längdåkning..

Antalet rapporter kommer väl med snön, men risken är väl att många letat sig bort från skidspar.se nu när det fungerade så dåligt förra året. Testade i mobilen nu också och även där verkar sidan fungera nu.

Men ett annat problem är ju de överpositiva rapporterna som folk lämnar när det gäller längdskidor. 5 cm snö natursnö och gräs framme på halva slingan, så klart det blir 5 stjärnor, "ut och åk!". Eller så är jag helt enkelt inte tillräckligt hård för längdåkning..
Barmarksskidor fram!

Hade faktiskt inte varit in webben på skidspar.se som DanielS tipsade om.

Lite bökigt är det allt att surfa runt på FB för att hitta info, konceptet var klockrent tyckte jag. Känns som nån driftig hemma-hackare kan tjäna en slant på att bygga upp liknande reklamfinansierade sida igen, rätt många som åker längd.

Bortsett från att jag gärna ser alla info på ett ställe så ser jag gärna också att reklamintäkter går till något seriösare än Meta.

Tillbaka
Topp