OT:Sverige-Italien...

Skogling

Aktiv medlem
Ikväll bär det av mot Portugal via Amsterdam för att imorgon se matchen !
Så nu kommer Skogling inte höras på ett tag , trevlig helg !

;o)

Jag måste erkänna att jag inte är något fotbollsfan heller... men som sagt Portugal funkar !
Kommer att längta ihjäl mig efter ungarna bara...

;o)

Såg Zidane när han spydde på bild idag, konstigt att det missades av TV för då hade det blivit ett jäkla liv på kommentatorerna.

SVT slår förövrigt tunnlar på TV 4 när det gäller kvaliteten på sändningarna : )

Jasså du tycker det??

Lindeborg-Strömberg krossar allt motstånd. Tyvärr har ju Sverige även ett "B-par" i form av Gaphalsen Härenstam och en bisittare vid namn Malin någonting. Totalt under isen värdelösa! Bisittarens roll är väl att kommentera det man inte ser, komma med analyser osv. "Malin" säger precis det som gaphalsen härenstam skrikit ut, fast hon vänder lite på orden.

Dahlin ska vi inte prata om. Efter att han sagt "definitivt" 20ggr i rad som svar på kommentatorns påstående brukar jag stänga av ljudet. (han är ju förstås på TV4)

Annars är det roligt att se på fotboll.

/Ola

Senast redigerad av en moderator:
Ja svt slår definitivt tunnlar på tv4. Det är väl knappt någon av tv4 kommentatorer och reportrar som skulle plats i svts laguppställning. Skönt att det är SVT som sänder matchen i morgon.

//Jocke

äh, både malin och Chris är helt ok, om än inte med samam pondus som de mer rutinerade herrarna. Skrytpellen Dahlin (vi vet att du var bra 1994, ok?) är jag gärna utan dock!

Hehe igår då när Trezuget hade gjort kvitteringsmålet mot Kroatien sitter Perlskog och Kåmark och hojtar om hur bra Henry är som är så snabb och bra målskytt i flera minuter innan de inser att Trezuget var målskytt. : )

Colnago vs Skeppshult.
Chianti Classico vs Norrlands Guld.
Parmigiano Reggiano vs Prästost.
Ferrari vs Volvo.
Salami Napoli vs Gustafskorv.
Ducati vs Husaberg
Piaggio vs Monark
Val Gardena vs Åre
...listan kan kompletteras ytterligare, men det behövs nog inte...

Ni kan kalla mig landsförrädare, men i kväll åker den grönvitröda matchtröjan fram!
( det enda fall då jag kan göra en jämförelse som slutar jämlikt för Sverige-Italien måste vara Marzocchi vs Öhlins. 1-1.)

Klart man hejar på Sverige! :)

Vi är nog det folk som spottar mest på sig själva, lite mer självförtroende skulle inte skada...

När det gäller Koenigsegg är det ju inte bara att sätta fyra hjul på en motor och tro att ekipaget ska nå hastigheter i trakterna kring 400 km/h (CCR är för närvarande världens snabbaste serietillverkade bil).

Lite mer tankeverksamhet än så behövs och det är roligt att se att en i sammanhanget mycket liten tillverkare/designer med begränsade resurser (jmfrt med Ferrari & co) kan komma fram med något sådant.

lundatok Skrev:
-------------------------------------------------------
> Wasa knäckebröd, messmör och Onsalakorv. DERU! :P
> ...och inte nödvändigtvis på samma macka...
Du illustrerar väldigt bra den grundläggande kvalitets/kulturskillnaden.Man dricker Norrland Guld till dom smörgåsarna eller?
Jag är fortfarande inte övertygad. Och hur länge har Koenigsegg gjort bilar?
Ni bad om det, jag får ta till det grövre artilleriet:
Lavazza-Löfbergs Lila!!!

Jag ser att du har rätt, det var hästkrafter det gällde. Men jag tror att de kommer att ta rekordet också - McLaren har ju lagt ner produktion och utveckling av F1:an för länge sedan så K har tiden på sin sida.

Ja den är mycket snygg och stilren. Nästan lite "Crescentorange" lack på CCR.

imho den snyggaste supersportbilen någonsin
1995_mclaren_f1_lm-1.jpg

att kalla detta kolfibermästerverk för plastlåda... vill inte ens kommentera :)

Hehe nja var inte exteriören eg jag syftade på... Det var snarare interiören... Jämför med Paganin!
road4a.jpg

Roadster
foto3a.jpg

Zonda 7.3
foto4a.jpg

Interiören!
scheda.gif

Specen!
curva.jpg

Kraftkurvan! (?)

Edit: Glömde säga att det ingår ett par måttsydda körskor när man köper den... Och det finns speciella bagagerumsväskor att köpa också. Alting handsytt. Hela interiören är handgjord om jag inte har jag för mig.

Vilken skön utveckling av tråden :-) från ÄCKLIG fot**** till trevliga sportvagnar...
VillHa:
FORD GT40
Caroll Shelby Cobra (427)
Plymoth Superbird (meep meep)
Plymoth HEMI Cuda
Plymoth Roadrunner (meep meep)
Chevrolet Chevelle 454SS
Mm.mm
"Nothing beats cubic-inch"

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp