Innan jag tveksamt registrerade mig följde jag detta forum en längre tid. Det jag noterade då som nu är att det, som i vanliga livet bara är en liten klick som har svårt att skriva/bete sig med respektfull ton, och som förklarar sin ideologi sann, allt annat är skräp. Det jag också ser är några individer som är gamla i gemet i detta forum, att man på ett självsäkert vis utser sig till herre i forumet med tron att det är så, lite som... my way or the highway!. Sen ser jag också, vilket var det som avgjorde att jag registrerade mig, att den stora massan har goda kunskaper och faktiskt levererar kompetenta och sakliga inlägg och svar. Jag kan och gör som med tv program, jag väljer att inte titta, läsa eller lägga mig i inlägg som faktiskt inte ger mig något, eller där jag inte kan leverera något positivt som andra har nytta av. Nu har jag den insikten av mig själv och kan hantera det, vilket några få Happyiter inte verkar ha. Att leverera ett inlägg med ironi i sociala medier är en konst som kanske borde läras ut, även att vara uppriktig och extremt saklig kan ibland tolkas som "my way or the highway" . Jag själv gillar raka svar bara de är sakliga, jag har inga problem att tonen i en diskussion är hård bara den är byggd av respekt för andras åsikter och tankar. Det jag där i mot avskyr är när någon idiotförklarar andra utifrån en fråga, eller felaktig inriktning i en kommentar eller tanke, alla kan inte cyklar och allt vad det innebär även om de har intresse av det, tänk på att dessa är bättre på annat som du inte vet något om. Desamma med språket och vissa ord som används i nedvärderad kontext, ex som hata, idiot, mupp mm. Avslutningsvis vill jag igen säga att den stora massan av Happyiter har en hög nivå med olika kunskaper som jag respekterar, ni levererar goda insiktsfulla och kompetenta frågor och svar.