OT: Tack skatteverket!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Nu hade skattepengarna kommit in på kontot, tack tack.

Mer än jag hade räknat med, trodde jag skulle få restskatt pga lägenhetsförsäljningen men mina små avdrag räddade biffen.

Under den här veckan ska pengarna komma om man anmält konto som de ska betalas till, förutsatt att man inte åkt på någon ytterligare granskning.

Det täcker min Verbier-resa bortsett från flyget, känns helt ok.

Farsan blir glad som får hela skiten då jag lånade 26' till lagfarten för dryga året sedan... Sdan är det bara 20' kvar ...

:o(

Hur funkar det om man har F-skatt, skulle inte det både deklareras och återbäras samtidigt som vanliga deklarationerna för första gången i år?

Får sälla mig till den glada skaran. 13sköna tack för det...
Nu bränner det riktigt i plånboken :)

Ska få tebax ca 4300 =)
Farssan blir nog glad att få en fujicolor finepix s5000 i 60 års present.
Ehh, eller om man ska lägga till lite pängar och åka till Dr Spoke och införskaffa
en Manitou Swinger 6-way istället...

Förutom lite skattepengar ska jag sälja radhuset och då ska jag rädda 20 från vinsten till något roligare :) Här ska handlas.

13 laxar att spendera eller spara. Fast med tanke på hur pengarna används av det allmänna är det ju bättre att hålla dem inne(behålla själv) än att låna ut till staten. Dvs restskatt egentligen bättre än återbetalning. Men det känns ju förstås roligare med pengar in .....

Experter förfäras över att endast 15% av svenskarna väljer att i år betala av skulder med eventuell återbäring, övriga shoppar loss. Aja baja, sluta shoppa!

Jag väntar med spänning precis som alla andra här, dock inte helt utan lite bitterhet. Det är trots allt min pengar som jag har tjänat och som staten har lånat räntefritt ganska länge nu. Jag anser att jag har bättre saker att göra med min egen pengar än att betala för Bosse Ringholms fotbollsintresse och för en kriminalvårdsystem som har inte visats kunna hålla mördare inom lås och bom. Inte undrar att Saddam vill komma hit. Sitter bekvämt i max 12 år, råna bank över helgen när man är på permission och ringa kompisar på mobilen när man vill ha lite frisk luft. "Kom ihåg att vifta fritt med automatvapen så ingen blir skadade."

Det finns säkert skurkar i andra länder som har rymt från rymningssäkra fängelser, iaf om man ska tro Hollywood-filmer :)

Bara som kuriosa, det har funnits rymmningssäkra fängelser i Australien. Man hade cellerna i en betongbunker under mark. Samtlig in och utpassering skedde via fjärrkontroll och personalen var helt avskild från fångarna. När fångar flyttades så öppnade o stängde man dörrar via fjärrmanövrering. Ingen flydde någonsin från fängelset, men så många tog livet av sig att det inte ansågs humant och allt lades ned.
Dit vill inte jag, men nog kan kriminalvården göra bättre ifrån sig än nu.

Nåja, nya fina pengar från skatteverket är inte dumt! Frågan är vad ska man hitta på med dom?
Några kul ideer?
/Nicke

Nicke Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nåja, nya fina pengar från skatteverket är inte
> dumt! Frågan är vad ska man hitta på med dom?
> Några kul ideer?
> /Nicke

Spara pengarna är jävligt stimulerande!

För att spinna vidare på det här med rymmningar tror jag att det var Leif GW Persson som sade att det måste finnas en viss procents chans att rymma från fängelserna, annars skulle vissa av dom som sitter där förlora allt hopp om att kanske kunna rymma, och därför bli svårhanterade och risken för upplopp skulle bli mycket större.

Jag vet inte om det stämmer men kanske det är så för vissa fångar, det kanske är därför det är så bra förhållanden på svenska fängelser. Fångarna tycker till största delen att det är bättre att sitta inne och få allt gratis? Något som gjort mig mycket fundersam på det svenska rättssystemet är att tunga brottslingar får permission mitt under sin straff period, om dom har skött sig och då kan rymma utan större problem. Har man fått ett straff som innebär fängelse ska man väll sitta av det straffet om man inte fått en straff förkortning och inte bli utsläppt lite då och då.

Angående Sadam tycker jag att dom skulle sätta honom i ett fängelse i Iran eller nå´t där dom tycker om honom riktigt mycket.

Tjohej! 12 lök inkasserat. KA-CHING!
Får bli en ny gaffel kanske, då den gamla trots ideliga renoveringar läcker olja så det rinner...innerbenen ser ju ut som månlandskap.

För att spinna vidare på OT:n
Saddam borde spärras in tillsammans med sina forna sponsorer i Bush-administrationen. Sen kan man knö in Bush Junior också, när man ändå är i farten.
Sen skickar vi hela gänget i omloppsbana i någon gammal MIR som ryssarna gärna säljer billigt.
Där kan de sitta och betrakta världen de trodde att de ägde. Ganska rymningssäkert också.

snyft, jag får inga pengar tillbaka på skatten.

Eller rättare sagt så har jag sett till att varken betala för mycket eller för litet i skatt under det här året, så jag har sluppit låna ut pengar till staten.

Annat blir det nästa år då jag antagligen kommer att ha betalt för mycket om jag inte sätter mig ner och räknar nu hur mycket jag ska betala i skatt.

Kommer sänka min lön med ca 30% under det kommande året, men i bästa fall komme jag hinna cykla mycket:-)

ha skoj med pengarna
Jan

Stisse Skrev:
> > För att spinna vidare på OT:n
> Saddam borde spärras in tillsammans med sina forna
> sponsorer i Bush-administrationen. Sen kan man knö
> in Bush Junior också, när man ändå är i farten.
> Sen skickar vi hela gänget i omloppsbana i någon
> gammal MIR som ryssarna gärna säljer billigt.
> Där kan de sitta och betrakta världen de trodde
> att de ägde. Ganska rymningssäkert också.
>

Mycket bra och kreativ idé. Tänk där kan de sitta och lösa världsproblem samtidigt som vi slipper ett antal nya problem. Förmodligen är detta framtidens fångvård tänk Saddam och Bush som 2000-talets Laijka, helt rymningsfritt!

Väntar på skattepengar som skall delfinansiera min nya racer!

Stisse Skrev:
> > För att spinna vidare på OT:n
> Saddam borde spärras in tillsammans med sina forna
> sponsorer i Bush-administrationen. Sen kan man knö
> in Bush Junior också, när man ändå är i farten.
> Sen skickar vi hela gänget i omloppsbana i någon
> gammal MIR som ryssarna gärna säljer billigt.
> Där kan de sitta och betrakta världen de trodde
> att de ägde. Ganska rymningssäkert också.
>

Relativt bra idé, men jag vette %&/ om jag skulle vilja betala för det kalaset. En raketuppskjutning är ju inte direkt billigt, även om "hårdvaran" skulle vara billig. Men om det misslyckades och raketen "flög i luften" (hehe) så skulle väl ingen gråta blod direkt...

Vi kan väl göra som Saddam själv gjorde mot kurderna, pröva lite stridsmedel på honom. Fast jag är så barmhärtig att jag inte tycker att vi skall pröva VX på honom (som han gjorde), utan vi kan ta något lite snällare. Som sarin t.ex....

Tillbaka
Topp