Till alla skräckfilmsfans vill jag rekommendera Plan 9 from Outer Space. DET är en kultrulle. Och jo, den är tänkt som skräckis. Men man blir inte så fasligt skrajsen av den. Snarare att man skrattar så att tårarna rinner. ;-)
E-beth skrev:
-------------------------------------------------------
> hehe, filmen är najs... när jag såg den jävlades de som bodde i lägenheten under oss med att ringa
> för "att kolla läget" .... gissa om INGEN svarade
Lättskrämd måntro?
http://happymtb.org/forum/read.php/1/291831/294882#msg-294882
Everwake skrev:
> när en vuxen människa sitter i ett mörkt rum på natten, med en plastdosa i näven, och
> samlar mod för att trycka på knapparna för att gå ner för en fiktiv trappa...då har dom lyckats rätt
> bra...
Yeah, upplevde samma sak när jag spelade Doom3. Fast jag är inte säker på om det var för att jag upplevde någonting som läskigt, eller om det bara var för att jag har så svårt att förlora mot datorn. AvP2 har faktiskt en liknande effekt ibland, konstigt nog.
jomper skrev:
> Braindead och Bad Taste är väl så långt från skräckfilmer man kan komma?
Kultfilmer, om jag får be. Man blir inte skrämd, bara äcklad. Och vill man bli riktigt äcklad så är Cannibal Holocaust i världsklass. (Och nej, CH är INTE en snuffrulle, vilket många fortfarande tror.)
Pelle Hå skrev:
> Ringu ska jag nog se vid tillfälle så man har sett originalet.
Bra idé. Men ett tips är att du inte ser dem i ordning så att säga, utan att du börjar med 1:an och 2:an, och sedan tar 0:an sist, eftersom den liksom förtar en del av det läskiga i de andra filmerna.