[OT] the ring

Oskar_

Ny medlem
[OT] the ring
kollade just the ring på 5an, fyyyyyy faaaeen, mina nätter framöver är förstörda, den sjukaste jävla filmen jag har sett, jag hatar skräckfilmer!!!!

Edit av Jomper: Det är OT även om oskar inte har åldern inne.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] the ring
Oskar, har du TV i sovrummet? Se i så fall till att den verkligen är avstängd innan du lägger dig. Samma sak med bildskärmen till datorn. Vet ju aldrig vad som kan hända om de skulle råka slås på av sig själva missinassa.

Tycker för övrigt att Ring var lite småfjollig/hollywoodig. Föredrar de japanska originalen, Ringu. Även om de var lite snålare med specialeffekter och sånt.

[OT] the ring
Ursäkta, min monitor visar något slags konstig störning just nu... Någon som vet vad det ääääääääääääääääääääääääääär? *örgh* (=sånt ljud man gör när man dör)

[OT] the ring
jag älskar skräck film för de liknar mitt liv, oskar_ borde se the saw och resident evil 1 och 2 och sedan dawn of the ded och 28 dagar senare och alla jason filmerna och alla fredi kruger filmerna, sedan skulle han alldrig såva mera, medans jag såver till desa filmer som jag skrev ovan + att jag såver ganska gott till the ring 1 och 2 me för den delen, lilla oskar_ moste bara härdas mohahahahahahha

[OT] the ring
*rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr* *riiiiing* *riiiiiiiiiiiiiing*

hehe, filmen är najs... när jag såg den jävlades de som bodde i lägenheten under oss med att ringa för "att kolla läget" .... gissa om INGEN svarade :D

[OT] the ring
[ot]sitter just och kollar på Professor Baltazar på svt1. På 4:an var det en representant från antipiratbyrån som fick tala i 7 minuter oemotsagd, det var mindre "skräckartat" med Baltazar[/ot]

[OT] the ring
the ring och ringu är ju iaf jäkligt snygga filmer...men jag har aldrig fattat hypen.

den sista filmen jag minns som skrämde mig var första delen av poltergeist...

blev däremot riktigt bajsnödig när jag testade silent hill och resident evil på tv-spel för några år sen...när en vuxen människa sitter i ett mörkt rum på natten, med en plastdosa i näven, och samlar mod för att trycka på knapparna för att gå ner för en fiktiv trappa...då har dom lyckats rätt bra...

[OT] the ring
Everwake skrev:
-------------------------------------------------------
> the ring och ringu är ju iaf jäkligt snygga
> filmer...men jag har aldrig fattat hypen.
>
> den sista filmen jag minns som skrämde mig var
> första delen av poltergeist...
>
> blev däremot riktigt bajsnödig när jag testade
> silent hill och resident evil på tv-spel för några
> år sen...när en vuxen människa sitter i ett mörkt
> rum på natten, med en plastdosa i näven, och
> samlar mod för att trycka på knapparna för att gå
> ner för en fiktiv trappa...då har dom lyckats rätt
> bra...

Ja den filmen spårar ur ganska rejält efter ungefär halva så förstår vad du menar. Men håller med den är grymt läskig i början.

[OT] the ring
Såg The Ring för någon månad sedan och jag tyckte inte den var alls så läskig som jag fått intryck av. Blev nästan lite besviken. Är dock inget fan av skräckisar egentligen. Ringu ska jag nog se vid tillfälle så man har sett originalet.

Annars kan jag verkligen rekommendera den nya Wallace & Gromit-filmen på bio. Grymt bra! Givetvis är det den engelskspråkiga versionen man ska se.

[OT] the ring
Braindead och Bad Taste är väl så långt från skräckfilmer man kan komma?

Hade dom på ett VHS-band förut, tillsammans med en dokumentär snutt efteråt om hur de gjorde dem. Bad Taste gjordes verkligen inte med några stora resurser..

[OT] the ring
Det blir ju lite vad man gör det till! Slänger man på The Ring när man är ensam på natten och skruvar upp ljudet lite lagom och lever sig in i filmen så tar det ganska bra skruv.

Alt. Sitta med polarna på eftermiddagen med en påse chips och några öl, då kan man ju såga vilken film som helst :)

Kan fortfarnade se någon komma krypande under mitt täcke när jag går och lägger mig. (Grudge)

Bilagor

• grudge[1].jpg
    grudge[1].jpg
    38.3 KB · Besök: 31
[OT] the ring
The ring 2 är seg som morsans bil tankad med diesel. Ettan har jag sett delar av men den verkar vara bättre. Skräckfilmer är oftast sega, men ta en titt på The Saw kanske inte riktigt skräckfilm men spännande iallafall.

[OT] the ring
Till alla skräckfilmsfans vill jag rekommendera Plan 9 from Outer Space. DET är en kultrulle. Och jo, den är tänkt som skräckis. Men man blir inte så fasligt skrajsen av den. Snarare att man skrattar så att tårarna rinner. ;-)

E-beth skrev:
> hehe, filmen är najs... när jag såg den jävlades de som bodde i lägenheten under oss med att ringa
> för "att kolla läget" .... gissa om INGEN svarade

Lättskrämd måntro? http://happymtb.org/forum/read.php/1/291831/294882#msg-294882

Everwake skrev:
> när en vuxen människa sitter i ett mörkt rum på natten, med en plastdosa i näven, och
> samlar mod för att trycka på knapparna för att gå ner för en fiktiv trappa...då har dom lyckats rätt
> bra...

Yeah, upplevde samma sak när jag spelade Doom3. Fast jag är inte säker på om det var för att jag upplevde någonting som läskigt, eller om det bara var för att jag har så svårt att förlora mot datorn. AvP2 har faktiskt en liknande effekt ibland, konstigt nog.

jomper skrev:
> Braindead och Bad Taste är väl så långt från skräckfilmer man kan komma?

Kultfilmer, om jag får be. Man blir inte skrämd, bara äcklad. Och vill man bli riktigt äcklad så är Cannibal Holocaust i världsklass. (Och nej, CH är INTE en snuffrulle, vilket många fortfarande tror.)

Pelle Hå skrev:
> Ringu ska jag nog se vid tillfälle så man har sett originalet.

Bra idé. Men ett tips är att du inte ser dem i ordning så att säga, utan att du börjar med 1:an och 2:an, och sedan tar 0:an sist, eftersom den liksom förtar en del av det läskiga i de andra filmerna.

[OT] the ring
Kan man inte göra en kombo av "Sagan om ringen" och "the ring". Den kunde ju heta samma sak. "The fellowship of the ring" Hoho.

MVH /Henrik

[OT] the ring
Haxx skrev:
> Kan man inte göra en kombo av "Sagan om ringen" och "the ring". Den kunde ju heta samma sak. "The
> fellowship of the ring" Hoho.

Varför? "Lord of the piercing" finns ju redan, och den skrämmer enligt uppgift slag på de flesta Tolkien-fans. Nästan lite kinky, IMHO. Ungefär som "Ali Baba och de fyrtio rövarna", om man sätter in namnet i ett annat sammanhang.

[OT] the ring
> Edit av Jomper: Det är OT även om oskar inte har
> åldern inne.

Ärligt talat ... OT eller inte vad har det med ålder att göra?

Är det OK att kasta paj på B-O eller?

Bara undrar..nä nu tillbaka till bärsen! Köpte den billigaste jag hittade, Kung öl och Lucky star tvi vad vattniga

[OT] the ring
Hoppsan! tittade bara in i denna tråd pga nyfikenhet, och så fick man massa bra filmförslag. Tänkte att jag också kunde dela med mig av några bra "måsten"

Vill ni bli skrämda är ju Gothika och Jeepers Creepers ett par bra alternativ, samt SAW som liknar de båda filmerna i hur de skrämmer och förvirrar.

Sen har vi ju mastodenten Rose Red av Stephen King... lite lång bara =) eller varför inte Christine av samma man? den e lite rolig också =)

Härligt att vintern kommit så man kan bli ordentligt skrämd i mörkret

[OT] the ring
Ville skrev:
> Någon som sett orginalen?

Till The Ring? Dvs Ringu-filmerna? Jodå, jag har sett alla tre. Och på bästa filmvetarprettowannabemanér så får jag säga att originalen var bättre än hollywoodrimäjken.

Ringu 0: Birthday - Handlar om Sadakos liv innan hon blev det hon är i de övriga filmerna.
Ringu 1 - Handlar om legenden, dödsfallen, och grävande murveln med videonörden som sidekick.
Ringu 2 - Handlar om en ung studentska som gräver lite i det som hände i Ringu 1.

Om du ska se filmerna så ta Ringu 0 sist, även om den kronologiskt sett utspelar sig först så förklarar den mycket av det som händer i de andra filmerna, och förtar lite av effekten av dem.

[OT] the ring
En riktigt skön rulle (kult) är ju Re-animator, obs den första.
Skumt att den skall vara så svår att få tag på, när det finns hur mycket gammalt skräp som helst på CDON, Ginza, Megastore och Webhallen.

DarkWater är också en bra film, lite seg som Asiatiska filmer brukar vara men klart läskig, Hollywood versionen vet jag ej hur den är.

Bilagor

• Re-animator.jpg
    Re-animator.jpg
    5.8 KB · Besök: 24
[OT] the ring
Stelben skrev:

> Skumt att den skall vara så svår att få tag på,
> när det finns hur mycket gammalt skräp som helst
> på CDON, Ginza, Megastore och Webhallen.

Finns som torrent på torrentspy.com

[OT] the ring
Oscar skrev:
> Stelben skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Skumt att den skall vara så svår att få tag
> på,
> > när det finns hur mycket gammalt skräp som
> helst
> > på CDON, Ginza, Megastore och Webhallen.
>
>
> Finns som torrent på torrentspy.com
>
>

Skulle du råda mig att råna en bank om jag skrev att jag har svårt att få tag på pengar ;)

Jag vill ha ett fysiskt exemplar i min hand, lagligt original.

[OT] the ring
Stelben skrev:
> Oscar skrev:
> -----
> > Stelben skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Skumt att den skall vara så svår att få
> tag
> > på,
> > > när det finns hur mycket gammalt skräp
> som
> > helst
> > > på CDON, Ginza, Megastore och Webhallen.
>
> >
> >
> > Finns som torrent på torrentspy.com
> >
> >
>
> Skulle du råda mig att råna en bank om jag skrev
> att jag har svårt att få tag på pengar ;)
>
> Jag vill ha ett fysiskt exemplar i min hand,
> lagligt original.
>

Mitt råd hmmmm....ladda ner rullen å skicka sen 289 spänn till filmbolaget...torrent är inte olaglig vad jag vet däremot råna bank är inte att rekommendera (så våldsamt)

[OT] the ring
Hu... jag älskar skräckfilmer och har alltid sett dom trotts att man blir rädd! det är något i räddslan man vill åt...
Jag trodde skräckfilms genren var dömd att försvinna tills the ring kom.. jisses den är bra! men sedan kom the grudge och den är riktigt hemsk!!! den lämnar kvar en skitläskig känsla i kroppen efteråt som sitter ett bra tag framöver... helt klart den läskigaste film jag sett någonsin.

[OT] the ring
Kocke skrev:
> Sen har vi ju Cabin Fever, Cube Zero, Dawn of the
> dead, Exorcisten, Blair witch project och
> Ghostship också... =P + många fler
>
> / Kocke

Hmmm..
Cabin fever.. ej sett
Cube zero ganska trist men grymt bra slut om man sett ettan...
Dawn of the dead... zombiefilmer e normalt sett ganska trista men denna var faktiskt bra!
Exorsisten jupp jupp den var läbbig
Blair witch.. nja.. rätt trist.. dessutom hatar jag filmer där man inte får veta vad det handlar om i slutet.

Tillbaka
Topp