[OT] Tracking av paket ifrån Schenker?

Dirty_rider

Aktiv medlem
Hur, hur, hur gör man ? var inne på deras hemsida, men fattas tydligen ett nr?..fick ett kollinr ifrån Parcelforce i enland , men dom på schenker vill ha ett sändningsnr, vart kan man hitta de?

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ring Schenker. De vet säkert.

Kom ihåg att inget är säkert med Schenker!

hmm, okej, men det är väl schenker som har parcelforce här i sverige ( paket ifrån England) ??

Senast redigerad av en moderator:
lleberg skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ring Schenker. De vet säkert.
>
> Kom ihåg att inget är säkert med Schenker!

Ok jag ändrar mig. Ring Schenker. De tror sig veta osäkert säkert, eventuellt.

Ring schenker i helsingborg (042387070) . De är de enda som kan översätta det gls nummer du fick av parcelforce till det dom använder internt i schenkers system.

Schenker är i stort behov av ett nytt transportledningssystem och det kommer att dröja länge innan dom implemeneterat nåt nytt.

edit: glömde nummret.

... eller ring klåparna på Parcel Force direkt (för utombrittiska kunder: +441915127003) och få det internationella paket-ID:t, det gick på 20 sekunder när jag väl hittat det där telefonnumret efter att ha tröskat deras site, ringt deras auto(?)svar, samt försökt med email ett tag. Sitter nämligen och väntar på ett paket som kom i Parcel Force's händer förra måndagen... Man undrar vad de gör med grejerna?

Jag har nu fått beskedet att det enda Schenker vet om paketet är att det passerat Helsingborg i går, sedan är allt (som vanligt när klåparna på Schenker är igång) totalt mörker. Man undrar vad de gör med grejerna?

Nu är det bara att vänta på en idiot som ringer och säger "Jag är här nu, var är du?", när han står utanför mitt hus och jag är på jobbet...

Schenker verkar vara ett svart hål som man petar in paket i och sedan ploppar de förhoppningsvis ut någonstans.

Det var inte kul när ramen man trodde sig ha beställt i god tid bara 'försvinner' en vecka utan att någon kan tala om var den befinner sig..

kking skrev:
> Nu är det bara att vänta på en idiot som ringer
> och säger "Jag är här nu, var är du?", när
> han står utanför mitt hus och jag är på
> jobbet...

Haha! Tror du verkligen chauffören ringer när han står utanför ditt hus? Kul skämt. Nej, han ringer (om du har tur) på din dörr, väntar i ca 3,5 sekunder och hoppar sedan glatt in i sin lastbil igen och åker därifrån. Sedan får du (om du har ännu mer tur) en avi skickad med B-post 3 dagar senare.

Bor man i lägenhet så bryr dom sig inte ens om att ringa på porttelefonen (det hjälper alltså inte ens att vara hemma). Sen när man lyckas hämta paketet nån vecka senare så står det bara "portkod?" skrivet med penna på adresslappen.

vad gör grejorna i Helsingborg??

jag kan se på parcelforces hemsida att paketet har kommet till den andra "statioen" i sverige..dvs??? bor utanför malmö. så med lite tur e den kanske där...får ringa o fråga i morrn, .. jag som behöver grejorna till helgen, men det kan jag nog fet glömma då..... :(

Det fungerar säkert om du ringer Schenker i Malmö och uppger nummret du har fått till dem.
Det har alltid funkat när jag ha gjort så.
Paketet kommer till Svensson&Svensson i Genarp så det finns ju ingen anledning för dig att köra och hämta det i Malmö i detta vädret.

ha det

aha okej, men hur vet man när det kommer dit, om man inte har spårat det?
ringer dom eller? eller måste man typ vänta tills på ons nästa vecka för att få en avi?

JT skrev:
> kking skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu är det bara att vänta på en idiot som
> ringer
> > och säger "Jag är här nu, var är du?", när
> > han står utanför mitt hus och jag är på
> > jobbet...
>
> Haha! Tror du verkligen chauffören ringer när
> han står utanför ditt hus? Kul skämt. Nej, han
> ringer (om du har tur) på din dörr, väntar i ca
> 3,5 sekunder och hoppar sedan glatt in i sin
> lastbil igen och åker därifrån. Sedan får du
> (om du har ännu mer tur) en avi skickad med
> B-post 3 dagar senare.

Tro mig, det har hänt fler gånger än vad man har fingrar på händerna att räkna på att de trots påbud om att ringa i förväg ringer när de står utanför huset och undrar var man är. Ett stort antal leveranser med olika sorters byggmateriel tex har försenats på det sättet. Den här gången har de lovat att ringa i förväg och stämma av lämplig leveranstid, vi får väl se...

Schenker är bland det sämsta, men de har nu fått stark konkurrens av Parcel Force.

När jag har skickat efter från Chainreaction så har de alltid gett mig ett nr om man mailar dem så man kan spåra paketet hos Schenker. Sedan har Schenker aldrig kommit till dörren utan lämnat det på ett lokalöt utlämningsställe som är en kiosk med en liten Schenkerskylt på. Denna lilla kiosk ligger jämte ordinarie postens lokala utlämningställe. Bor i Göteborg och jag tyckte du skrev att du bodde i Malmö. Kanske har du likadant...kanske. Men kolla med de som skickade paketet...

När jag väntade på paket förra veckan så hade de inte hittat hem till mig. Då ringde de på kvällen och förvarnade om att chauffören skulle ringa mellan 10 och 12 nästa dag. 12 ringde han, och efter en kort vägbeskrivning stod han utanför dörren tio minuter senare. Glömde jag säga att det var DHL?

Hur gick det? Jag väntat oxå på grejer levererat med parcelforce.

Visserligen har jag ej bråttom.. knäckt nyckelbenet :( så jag kan ju inte köra ändå.

okej dagens uppdatering!

Ringde tll schener o frågade vart mitt paket befann sig. tydligen så blev turen till det lokala lämningstllet inställt pga värdert, det kan jag väl förstå. Men vägarna är farbara ifall, så jag frågade omjag kunde hämta det i malmö, det var ok. vi la på o jag gjord mej i ordning för att köra.
En stund senare ringer dom igen, denna gången så har dom lyckats att slarva bort mitt paket inne på lagert.....Fint... :( vilka #¤""¤%&% !

Så nu sitter man här och väntar på att dom ska ha ordning på deras lager.. suck,.

För att försvara Schenker lite. De har en jävla massa paket på deras centraler. Det är där de sorterar paketen för vidare leverans i Sverige. På Postens Centraler passerar det några hundratusen paket per dag. Hoppas de kör ut det snabbt nu.
/J

jo visst att de har en jäkla massa paket, men när mitt paket ankom till malmös lager i förregår så tycker jag ifall att det borde ha varit på sin plats innan kaoset? eller?
annars tycker jag att dom var bra att snacka med...rätt snabb ankomst till malmö. men sen att värdet stället till det, det är iförsig inte deras fel..men men..

jaha , en uppdatering..

var inne o snackade me dom på schenker, paketet hade hittats (låg bakom en massa annt mög) o skulle köras ut nästa dag..
nästa dag stod schenker bilen med mitt paket, direkt utkörning till dörren.. fint!
inte en fraktskada ..

nu e det julafton igen!

bigmollo skrev:
> För att försvara Schenker lite. De har en jävla
> massa paket på deras centraler.

Och det har inte DHL, som lyckas leverera i tid, till rätt ställe och med bra service? :P

Tillbaka
Topp