[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

GoranS sa:
ForesterGuy sa:
GoranS sa:
ForesterGuy sa:
geologen sa:
ForesterGuy sa:
geologen sa:
Såg Chuck Berry, tillsammans med Jerry Lee Lewis och Little Richard, på scen 1997. Tyvärr hade Chuck passerat bäst före redan, men ändå stort att ha sett och hört dessa tre giganter live.
1997 hade Chuck Berry redan spelat i 44 år. Undras hur många av dagens artister som håller så länge...

Tja, mina husgudar Judas Priest började ju i deras egentliga uppsättning ca 1973. Ok, ett par medlemmar har bytts och Halfords röst är inget vidare längre, men det låter fortfarande väldigt bra.

De har aldrig låtit bra. ;->

Menar du att de aldrig skrivit några bra låtar och/eller att de aldrig lyckats framföra dessa s.a. de låter bra?

Personligen är jag inget större Priestfan, men något gör att jag gillar Hellion/Electric Eye

"Breaking the law" måste ju vara en av de mest pinsamma låtar som gjorts...

Kan i och för sig komma på ett gäng allvarliga konkurrenter, men det är ingen låt jag skulle sakna om jag aldrig hörde den igen.

Hade hört mycket om den innan jag hörde den första gången, och min reaktion på den "tuffa" låten blev ett "WTF?" och ett gapflabb... ?

1/2 OT: Finns det någon bra rating-site för musikalbum?

Från att tidigare bara lyssnat på samma musik som jag alltid lyssnat på har jag senaste tiden tiden börjat att aktivt leya upp ny musik och nya artister. Spotify ger fantastiska möjligheter, deras radio-funktion funkar suveränt tycker jag och genom att spela en radio baserat på mina egna spellistor eller favoritalbum så har jag hittat massor av ny musik som jag gillar men som jag inte visste fanns. Men ibland när jag hittar en ny grupp eller artist som gjort några låtar jag gillar så skulle jag vilja testa att lyssna igenom ett helt album. Och då skulle det vara bra att börja med de album som anses vara det bästa.

Någon som kan tipsa om en sådan site? För jag antar att det måste finnas. Typ som IMDB fast för musikalbum.

Senast ändrad:
Supertramp sa:
1/2 OT: Finns det någon bra rating-site för musikalbum?

Från att tidigare bara lyssnat på samma musik som jag alltid lyssnat på har jag senaste tiden tiden börjat att aktivt leya upp ny musik och nya artister. Spotify ger fantastiska möjligheter, deras radio-funktion funkar suveränt tycker jag och genom att spela en radio baserat på mina egna spellistor eller favoritalbum så har jag hittat massor av ny musik som jag gillar men som jag inte visste fanns. Men ibland när jag hittar en ny grupp eller artist som gjort några låtar jag gillar så skulle jag vilja testa att lyssna igenom ett helt album. Och då skulle det vara bra att börja med de album som anses vara det bästa.

Någon som kan tipsa om en sådan site? För jag antar att det måste finnas. Typ som IMDB fast för musikalbum.
Allmusic!?

Vad den här tråden behöver är en elegant klädd gitarrist med en naturfärgad gitarr i tidlös design, lite smakfulla jazziga harmonier och, naturligtvis, en borrmaskin.

Sambal Oelek sa:

Oh Yeah! :-]

Muppet-Animal-Yeah.gif

Med lite jämna mellanrum så letar jag upp sånt jag lyssnade på i min krafts dagar, just nu "War of the Worlds". Hur har jag kunnat glömma den tidigare. Är grym. Kommer ihåg att den höll väldigt bra kvalitet jämfört med andra LP. Vet inte om det var bättre inspelning eller bättre tryckning av vinylen, men den stack verkligen ut.

Jeff Wayne, han fick ihop ett bra gäng. Richard Burton som "journalisten", och Phil Lynott som "prästen", säkert fler dåtida kändisar. Phil Lynott är typ bäst som "prästen", coolt att han ville vara med.
  "Nathaniel! Nathaniel!"
  "Nathaniel, I saw the church burst into flame, are you all right?"

"Don't touch me!"

"But it's me, Beth! Your wife!"

"No! You're one of them!"

ahhhh

Och ganska coolt att det blev panik i Amerikat när Orson Welles sände den som radioteater en gång i tiden, han fick gå ut i radion och försäkra att det endast var fiktivt.

Tillbaka
Topp