[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Kunde varit plockat från vilken Alice in Chains-platta som helst, ingen utveckling alls förutom att det har tillkommit lite Eagles-vibbar. Bra alltså.

Nja, helt ok låt men inte tillräckligt mycket Alice in Chains i min smak, det här är avsevärt mjäkigare/country-liknande men ett skönt riff/refräng. :-) Problemet är väl att Laynes röst var fullständigt unik (en av de absolut bästa någonsin) och utgjorde en extremt stor del av Alice in Chains sound även om Jerry så klart är hjärnan/låtskrivaren med ett ganska distinkt sound på sitt gitarrljud.

Jerry är en otroligt vass låtskrivare/gitarrist. :cool:
1649243701492.png

Senast ändrad:
Men det är ingen direkt long shot att det regnar i Seattle, om det nu var där han dog ?
Jag tänkte på samma sak, Seattle och även närliggande Vancouver är ganska regniga städer ?

Angående Laynes död är det frågan om hur mycket han påverkades av hans flickväns tragiska död också (Demri Parrott), gissningsvis en hel del.

Men grymma band som kom från Seattle under en period, det var ju inte bara en tillfällig fluga som man kanske trodde då på 90-talet under grunge-eran, Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains och Soundgarden är och blev legendariska, jösses vad mycket jag har lyssnat på dessa. Var i och för sig andra stora band under samma era från andra städer, de influerades väl av varandra. Tex Stone Temple Pilots och möjligen också The Smashing Pumpkins samt Faith No More (även om de kan sägas ha en mera egen stil). Finns självklart massvis med andra band både från Seattle och andra städer man kan ta med. ?

Senast ändrad:
Missat att Sunn O))) & Boris & Kim Thayil (gitarristen från Soundgarden) gjort en skiva tillsammans för ett antal år sedan, minst sagt en udda mix kan tyckas. ? I och för sig är Sunn O))) från Seattle.
1649332799536.png

Senast ändrad:
Missat att Sunn O))) & Boris & Kim Thayil (gitarristen från Soundgarden) gjort en skiva tillsammans för ett antal år sedan, minst sagt en udda mix kan tyckas. ? I och för sig är Sunn O))) från Seattle.
Visa bilaga 548611
Kim Thayl var väl den i Soundgarden som alltjämt förespråkade mullriga doom:iga gitarrer vilket ledde till vissa konflikter efterhand som att de andra drev fram ett cleanare sound, undantaget comebackplattan 2012 (?) där han fick lite mer att säga till om igen. Så med Sunn O))) borde han rimligtvis ha hittat hem ?

Kim Thayl var väl den i Soundgarden som alltjämt förespråkade mullriga doom:iga gitarrer vilket ledde till vissa konflikter efterhand som att de andra drev fram ett cleanare sound, undantaget comebackplattan 2012 (?) där han fick lite mer att säga till om igen. Så med Sunn O))) borde han rimligtvis ha hittat hem ?

En sak med Sunn O))) som jag missat är att de under en period hade Mayhems sångare i bandet, också halvudda kan jag tycka. :cool:?

En sak med Sunn O))) som jag missat är att de under en period hade Mayhems sångare i bandet, också halvudda kan jag tycka. :cool:?
Och turnerat med Anna von Hausswolff vilket med är lite udda men ändå inte.
Jag testade lyssna på Pyroclasts under stretching i mörkt rum när den kom, det funkade mkt bra, testade springa till den i mörk vinterskog samma år, det var en mardröm ?

@SIE Kul, hade ingen aning om det heller, hmmmm Anna von Hausswolff, Attila Csihar (Mayhem), Sunn O))), Boris & Kim Thayil samtidigt vore något. *LoL*

Boris är jag dock klart splittrad till men har gjort några bra låtar. När det gäller Japansk doom/stoner föredrar jag helt klart Church Of Misery.

"Wata from Boris - Surprise In-Store Solo Performance" ?:cool:

Den här killen måsta ha lyssnat en hel del på White Stripes.
Edit: kom att tänka på White Strike, en 7% cider för £2 som såldes på tvåliters petflaska som var vårt standardförkrök när jag pluggade i norra England runt millenieskiftet. Luktade pissoar och smakade inte mycket bättre, riktig chavs-dricka. Allt (eller iaf jag) var inte bättre förr.
Slut på anekdot.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp