[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ses vi i slaktkyrkan i oktober?

20230812_002028.jpg

Såg Fogerty på Roskildefestivalen någon gång i slutet av 90-talet. Han var riktigt jäkla bra och till skillnad mot dagens artister så hade han en förmåga att låta exakt likadan live som på skiva.

Det här är en favorit som ofta glöms bort bland alla andra mer uppenbara hits.
Bidrar med en bra Creedence-cover som jag sprang på för några dagar sedan:

Edit: Han är rätt vass, Todd Snider. Den som gillar singer/songwriter-americana med rapp tunga och lättsamt liberalt anslag (och vem gör inte det?) kan spana in denna plattan, som är bättre än vad omslaget ger en anledning att tro:

OffT: någon som har koll på denna? Är den bra? Finns det motsvarande alternativ att titta på?

Jag är ute efter att spela upp musik via telefonen, på musikanläggningen hemma; telefonen saknar 3.5 mm-utgång.

OffT: någon som har koll på denna? Är den bra? Finns det motsvarande alternativ att titta på?

Jag är ute efter att spela upp musik via telefonen, på musikanläggningen hemma; telefonen saknar 3.5 mm-utgång.

Chromecast Audio. Google drog tillbaks den för några år sedan, men har sett den då och då i lite olika butiker på senare år. Har själv en hemma kopplad till en rejäl JVC-förstärkare och ett par gamla Tandbergare, funkar klockrent.

Tillbaka
Topp