[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Sambon har fått upp ögonen för country.
Så ligger i soffan med en valp och lyssnar på detta:

IMG_1336.png

De här grabbarna måste ju ha lyssnat en hel del på Rancid.

Just det spåret öppnade musikens fulländade värld för mig. Jag var kanske 12 bast och var hemma hos morsans barndomsvän i en kåk på Lidingö. Där fanns två söner. 1 st Jan och 1 st Sven. Vet inte vem av dem som hade Clash första platta men kommer så väl ihåg när nålen sattes ner och ett av världens mest fantastiska öppningsspår startade. 100% golvad. Fortfarande samma magi när jag hör det här.

Hade inte heller en aning, herregud! Livet blev genast lite rikare.
Cheap Shots, Definitivt 50 spänn, sXe as fuck och Hardcore for the masses samlingarna. Fantastiska inkörsportar!
Finns mycket att hämta i Örebro Hardcore-podden Nere På Noll, ett gäng grabbar som snackar främst NYHC och obskyra punktolvor, men de täcker även DC-hardcore, Cali-trallpunk från Epitaph och Burnig Heart (finns ett helt avsnitt om dess uppgång och fall) och en del annat. Go vibb och lagom (dvs ganska hög) nörd-nivå på deras tugg, lärorikt och underhållande.

Finns mycket att hämta i Örebro Hardcore-podden Nere På Noll, ett gäng grabbar som snackar främst NYHC och obskyra punktolvor, men de täcker även DC-hardcore, Cali-trallpunk från Epitaph och Burnig Heart (finns ett helt avsnitt om dess uppgång och fall) och en del annat. Go vibb och lagom (dvs ganska hög) nörd-nivå på deras tugg, lärorikt och underhållande.
Har lyssnat på några enstaka avsnitt, bra grejer! Gillade också när de krigade med SR och blev hotade med stämning för deras Sommarprat-serie.

Har lyssnat på några enstaka avsnitt, bra grejer! Gillade också när de krigade med SR och blev hotade med stämning för deras Sommarprat-serie.
Lyssnade på ”Den om The Offspring”-avsnittet idag och de landar i en bra konsensus att medans bandets ploj-låtar har grundat deras framgång, förmögenhet och frihet, så har även deras många högkvalitativa låtar hamnat i skymundan, både nya och gamla.

Här en låt med typisk System of a Down-struktur, 1989:

Sen tycker jag nog att Gone Away, 1997, förtjänar en lyssning då och då, i motsats till många föredrar jag inte den akustiska varianten utan originalet. Bortom hitsen är det förvånansvärt många mörka teman.

Procol Harum, lyssnade inte direkt på dom i min ungdom, "A Whiter Shade of Pale" lyssnade jag givetvis på, men för övrigt... njet. Kanske ska lyssna in mig på dom.

Upptäckte denna på Spotify, riktigt go. För er i generation Zombies som tröttnar om en låt inte är bra första 2 sekunderna så börja 1 minut en när det händer lite grejer.

Texten är lite sådär 60/70tals-go, så jag bjuder på en variant med text

Tillbaka
Topp