[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Amatörer! Bara att ladda på med fler bläddrare för effektiv parallellyssning!

1698953504379.png

@GoranS lyssnar på Meshuggah, hallelujah! :love: Zeppelin klart godkänt också, odödliga. ?
Men bara om jag får blanda med Wagner och luftskeppet.

Skämt åsido, Meshuggah är väl tekniskt kompetenta och jag ska inte ge sken av att jag lyssnat speciellt mkt på dem. I mina öron blir det dock ofta för statiskt för att jag riktigt ska orka med det i längden.

Snubblade över den här lingvistiska geniet i flödet.

Men fastnade lite för det countryrockiga, någon som har tips om nåt liknande men med lite mer nertonade texter?

Jag har alltid trott att detta var deras one hit wonder. Men så var det inte, det finns mer som håller?
Nu är jag ju inte särdeles objektiv i den här frågan, då jag har varit hooked på dem sedan de slog '95 med '74-'75. (Skivan släpptes dock '93.) Såg dem på Chalmers på sommarklubben före jag ryckte in i lumpen '95. Har samtliga skivor, en del i flera utgåvor bara för att de på vissa kontinenter släpptes i digipack och andra i jewel-case... :rolleyes: ...du förstår ju lite vart det barkar hän. Det finns ju en hel del guldkorn,varav vissa ej går att se/höra på youtube, men kika gärna på Spotify.

När jag var ung och aspirerande student i Hull, UK, snöade jag och en av mina housemates totalt in på Tommy-plattan. Just Pinball Wizard fick vi ofta för oss att spela när vi kom hem sent på fyllan, varsin gitarr, ibland en elektrisk, båda på sång. Till de andra boendes förtret. Det lät antagligen förjävligt.

När jag var ung och aspirerande student i Hull, UK, snöade jag och en av mina housemates totalt in på Tommy-plattan. Just Pinball Wizard fick vi ofta för oss att spela när vi kom hem sent på fyllan, varsin gitarr, ibland en elektrisk, båda på sång. Till de andra boendes förtret. Det lät antagligen förjävligt.
Viljan fanns ändå. Och ni kände er nog som rockstjärnor. Då kan man fan få störa lite!

Tillbaka
Topp