[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Man får väl kanske filtrera det hela genom det som Ryssland ägnar sig åt i Ukraina. Vet inte hur mycket jag skulle kunna hålla mig från att totalsvartmåla allt vad ryssar heter om de begått krigsbrott på löpande band i fyra år mot Sverige och den svenska befolkningen.
Jag vette sjutton om jag håller med. Vi hade inte applåderat honom om han beskrev judar som orcher pga Gaza etc.

Jag vette sjutton om jag håller med. Vi hade inte applåderat honom om han beskrev judar som orcher pga Gaza etc.
Det jag avsåg var att han beskrev ryssar som orcher. Inte publikens reaktioner.

Edit: Sen vet jag inte, kan det ha varit så att det var ukrainare i publiken? Då ska man väl jämföra med om palestinier suttit i publiken och israeler beskrivits som orcher.

Addendum: Så jäkla trist att man glömmer bort vissa plattor, men lyckan när man återupptäcker dem, så igår kväll fick den gå på repeat några varv.

Kul att det går utmärkt att ta Neil Young's Out on the Weekend-text och lägga in som del av en egen låt med en helt annan melodi. Och att i en annan egen låt lägga in samma Young's Tonight's the Night-refräng och -melodi och slänga in i versen.

Mayhems nya. Har fått väldigt bra recensioner, så får se om den lever upp till förväntningarna.
Trots att jag lyssnar "hyfsat mycket" på death och black metal har jag inte hittills fastnat för just Mayhem (förutom deras mest kända låtar) men kanske ger dem en ny ärligare chans. 🙂 Om jag förstår det rätt ska de snart ut på tour med Marduk and Immolation, blytungt med andra ord. 🙃 Marduk är för övrigt ett annat band som jag är klart splittrad till, svårlyssnade enligt mig, deras tre första upplever jag som klart mest "lättlyssnade" (Dark Endless, Those of the unlight & Opus Nocturne).

Blev besviken när denna inte hanlade om musik, namnet hade så mycket potential.

Blev besviken när denna inte hanlade om musik, namnet hade så mycket potential.
Tyckte du min trådstart var löjlig? Det hade ju varit aningens renhårigare att tala om det i den tråden up-front än att backstabba mig i en helt annan tråd du vet att jag inte besöker. Du kanske ska visa frun hur duktig och påhittig du är på nätmobbing så kanske du får ligga en gång extra på lördag kväll?

Tyckte du min trådstart var löjlig? Det hade ju varit aningens renhårigare att tala om det i den tråden up-front än att backstabba mig i en helt annan tråd du vet att jag inte besöker. Du kanske ska visa frun hur duktig och påhittig du är på nätmobbing så kanske du får ligga en gång extra på lördag kväll?
Jag tror att det inte var något ont i det, utan bara en lek med orden kopplat till lite slö äldre dub-musik.

Som Earlslick säger kan trådnamnet syfta på musik. Som jag gjorde en anspelan på och postade två exempel. Om du blir kränkt och svarar med påhopp för stå för dig. Jag har ingen koll på vilka trådar du besöker, hur ska jag ha det? Varför skulle jag ha det?

Tillbaka
Topp