[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Dagsfärsk solnedgång.
DSC00982ILCE-7M31-60 sek. vid f - 5,6.jpg

Det var en kall och vacker morgon idag. Fåglarnas glada sång ackompanjerade däckens monotona malande mot gruset. Skönt att komma ut och cykla någon timme precis under soluppgången, och sen komma hem till en väntande frukost.

Det var dock lite för kyligt för att bli badsugen...

IMG_20200328_063642279_HDR~3.jpg

Den här tråden gör mig både glad och lite ledsen. Glad för alla fina bilder och för att man ser hur landet börjar vakna till liv igen efter vintern. Lite ledsen för att jag är så kass på att fotografera själv.

Den här tråden gör mig både glad och lite ledsen. Glad för alla fina bilder och för att man ser hur landet börjar vakna till liv igen efter vintern. Lite ledsen för att jag är så kass på att fotografera själv.
äsch, det är många toppfotografer i denna tråd. Jag är knappast en av dem så jag håller ner standarden lite för att alla ska våga posta! Kör på bara Göran!

äsch, det är många toppfotografer i denna tråd. Jag är knappast en av dem så jag håller ner standarden lite för att alla ska våga posta! Kör på bara Göran!
Nja, jag håller mig nog till att bildbomba mina egna RR-trådar och låter de som har lite förmåga visa sina alster i denna tråd. Skulle jag mot förmodan råka ta någon bild som jag anser platsar får jag väl ompröva mitt beslut.

@GoranS Basic fotografering är lätt! Tänk vinkel och komposition! Gyllene snittet och sånt där. Se till att försöka få horisonten rak. Tänk på förgrunden och bakgrunden. Se så, ut och fota nu och var inte blyg! :P

Då är det dags att sänka nivån (med en kass mobilbild från förra veckan)!
IMG_20200415_182907488.jpg

Senja i Nordnorge! De sv/v är tagna från Tungeneset på Yttersia. De spetsiga bergen är Okshornan. Jag tältade på Tungeneset i mars förra året och bilderna tog jag tidigt på morgonen.
Färgbilden är också Senja och fjället är Segla. Husen som syns nere till vänster är byn Fjordgård.

Senja är magiskt! Hade planerat att åka dit och cykla nu under våren, men det gick ju i stöpet.

Senja i Nordnorge! De sv/v är tagna från Tungeneset på Yttersia. De spetsiga bergen är Okshornan. Jag tältade på Tungeneset i mars förra året och bilderna tog jag tidigt på morgonen.
Färgbilden är också Senja och fjället är Segla. Husen som syns nere till vänster är byn Fjordgård.

Senja är magiskt! Hade planerat att åka dit och cykla nu under våren, men det gick ju i stöpet.
Ok, tack för tips. Norge-tips är alltid välkommet. Helgrymma bilder också!

Ja, riktigt vackert.

Lite Torres del Paine-känsla på berget på färgbilden.

Senast ändrad:

Tja, det är ju fortfarande vinter där så vad som helst kan hända. :)

Kanske dags för lite norrsken. Mefjorden, Senja mars 2019. Sen två bilder från "hemmafjället" Jarre; jag gjorde en kvällsutflykt i början av juni förra året och ett väldans åskväder drog förbi, men efteråt så blev det väldigt fint ljus med en massa dimslöjor.
Den sista är väl nån form av "natur" också. Avlägsen sådan kanske. Hästhuvudnebulosan i stjärnbilden Orion, fotad från en "dark spot" i Ultevis Fjällurskogs naturreservat i slutet av november 2019.
Nordlys3-2437.png
Jarre-3568.png
Jarre-3570.png
Horsehead32_Projekt2_rgb_k4.png

Tillbaka
Topp