[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Vid Tännforsen skall man cykla.
>

Jag försökte få e. att göra det där på sin streethoj men han bangade. Tönt.

//Kristin

Jämtlandstriangeln var lite småmulligt skulle man kunna säga. Särskilt i strålande solsken. Och leden verkar helt perfekt för cykling, så det blir definitivt en favorit i repris på två hjul nästa år.

Sylglaciren.jpg

VyverSylarna2.jpg

Skylt.jpg

Oskrpa.jpg

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
_DSC7935web.jpg ht=483
Det är ingen trollslända på bilden från 2005 leo det är en flickslända. Jag bifogar en riktig Blå trollslända som jag fotade i somras ute på Klåverön, utanför Marstrand

Lycke Kyrka ett par km från Marstrand -tagen mot öster med solnedgången i havet här på västkusten.
En kolsvart himmel mot fastlandet gav denna landskapsbild.
Ökat mättnaden lite i Capture One 5 för att ge mer dramatik, rätt nöjd - tyvärr hade jag ingen vidvinkelplugg med mig -fast omgivningen ser liknande ut.
Stranden kunde varit rak, men annan fotovinkel vart lite svårt då jag står på knä på båten :)
Dessutom är det rätt grunt här.

_DSC4018.jpg ht=482

En bild jag tog under en dagstur utanför Longyearbyen, Svalbard. Det var rätt mulet ute, men på sina ställen trängde solstrålarna genom molntäcket. Längtar redan tillbaka till Svalbard och hoppas att jag en dag ska åka på en kryssning där uppe.

Edvard

Bilagor

• ljusspel.jpg
    ljusspel.jpg
    37 KB · Besök: 38
Pappasmurf skrev:
> vackert!
> Hur många bilder tog du på bina innan du var
> nöjd?

Tack! =)

Blev ~25st, fast från 2 olika vinklar.

Snowman: Lejonman, heh.. Passar ju rätt bra! När jag kom till inhängnaden dök det upp en vit kanin ur ett hål, efter den kom den på bilden, det såg så sjukt nyvaken ut med den ruffsiga pälsen, undrar vad de höll på med i hålet?! ;)

Danill skrev:
> Ni verkar ju ha stenkoll;
>
> Vad är stalltipset, Nikon D90 eller Nikon D7100?
> Är den värd pengarna?
>
> /D

Du menar väl Nikon D7000...?

//Källis

Menar du D700, så är den ju riktigt fin. Men den har något år på nacken nu, å det pratas om en ersättare (har i o för sig gjorts det senaste halvåret, å mer där till.) Så jag hade nog väntat. Antingen om du köper D700'an när den nya kommer ut till ett lägre pris, eller om du köper den nya modellen.
D90 har några steg upp till 700'an, men den har något som FX'en inte har, filmläge. Om man nu tycker sådant är roligt.. Jag hade i sådana fall valt mellantinget D300s.

Både D90'n o D300s'en kan man nog räkna som prisvärda, för det man får. D700'an är med tanke på åldern, mindre funktioner, hyfsat dyr jämfört med canons(usch) 7D.
Men tänk på att 700'an är en fullformatare, vilket gör att man både vill o får lägga ut en hyffsad cykel per objektiv.

Begagnad D90 med batterigrepp och två batterier till salu i slutet av oktober! =)
(Då kommer förhoppningsvis D7000)

DSC_6609And7more_tonemappedcopy2.jpg ht=725

DSC_6549_51_53_55_57_tonemappedcopy2.jpg ht=544

DSC_6583_4_5_6_7_8_2_tonemappedcopy3.jpg ht=481

DSC_6504And8more_tonemappedcopy3.jpg ht=544

För en spindelfobiker som mig så är de definitivt för stora iaf! I ögonvrån skymtades en rörelse bland löven och första tanken var att en gnagare kilade omkring, med tanke på färg och storlek. Pulsen gick upp bra högt när jag såg vad det egentligen var.

Galet snyggt där med vattendropparna 42Hz.. måste säga att det är bra med fina bilder här inne i denna tråd, får en att bli inspirerad om man känner att det går tungt på fotofronten.

Lägger in 2 st jag oxå
24 okt..
vFtIH.jpg

13 nov..
5172671810_111dd985d9_b.jpg

Trivium: Stiligt, såg den sista bilden på fotosodan!

Gerald: Nöjd än så länge, knappt hunnit testa allt, känns riktigt trevlig, 'snärtigare' än D90, galet många fokuspunkter, massor med inställningar, bildkvalitémässigt ingen gigantisk skillnad vad jag sett hittills. Massor med trevliga funktioner jag saknat på D90:n. =)

pepe: Bilden med sjön var från första cykelturen med kameran.

Inte högst aktuellt vädermässigt men lite skön sandstrand skadar inte.

crab.jpg ht=400

Många bra blider här inne. Ger mer inspiration än mässan tidigare idag gjorde.

/MickePicke

Tillbaka
Topp