Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
stormberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Här 2 paddelbilder från 1 januari 2009. Först
> fören på min kajak och sedan frugan i sin. Lite
> is på kajaken...
Fantastisk bild No. 2, skulle förstora den och hänga upp den på väggen!
@trivium, snyggt! Så länge man inte underexponerar verkar det bli helt godkända brusnivåer, att man skalat ner bilden rejäl hjälper ju förstås till. =)
@DeLiq. Grymt! Skulle vilja se den spybollen om sparvugglan lyckas mumsa i sig hela bytet!
(Såg Legend of the Guardians igår, snyggt animerade ugglor...)
Leo skrev:
> Det ytterst sällsynta Napp-trädet blommar även
> på vintern i slottskogen... :-)
>
>
>
> /Leo
Det gör det säkert i Stockholm också (Skansen) även om just dessa bilder var tagna på sommaren.
Fasen, till och med "i nappar" ligger vi efter 08-orna... :-)
Inget vaselin, men svanarna stod i utkanten av en dimbank. Helt magiskt i verkligheten, men jag hade nog behövt lite PS-skills för att få fram mera av den känslan.
Aha! Trevligt! Dasse på svenska. Kanske en kapklippdasse till och med? Kanske det konstigaste djurnamnet på svenska?
De sägs dessutom vara nära släkt med elefanter, om jag inte missminner mig totalt?
Fina bilder som vanligt i tråden! Bifogar en bild från kvällens promenad till örnmatningen. Idag har det varit bra drag där! Inte så lätt att få deras mäktiga vingslag på bild, men här är ett försök i alla fall. Inatt är det dags för sittning igen och vid 5 tiden går jag ut för att sedan krypa ner i sovsäcken. Korparna väcker mig med sin klagande stämma runt 9-tiden. De är punktliga rackare, så det är ingen risk att jag försover mig :) Med lite tur kommer denna örn på besök imorgon igen!
Supersonic skrev:
> De svenska havsörnarna har ett vingspann på upp
> till 2,5 meter, det är rejält mäktiga fåglar.
Ja, på nära håll är de löjligt mäktiga! Har dock som bäst varit 20 - 30 meter ifrån en vild havsörn. Men det räcker ju för att hajja hur galet kraftfulla de är! Mer örn!