Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blomkålssvamp? Kan du ta en bättre mer nära bild på den? Annars kan det vara en fingersvamp, släktet Ramaria.
Hackspettar är fina, men de är rätt glupska. Kan öka åtgången av fågelmat rätt ordentligt om man inte "hackspettsskyddar" den.Ny besökare på balkongen idag.Visa bilaga 803358
Flockfåglar som tex siskor och sparvar kan effektiv tömma en foderautomat på någon timma. En foderlangare, en vakt och resten sitter på marken och äter.Hackspettar är fina, men de är rätt glupska. Kan öka åtgången av fågelmat rätt ordentligt om man inte "hackspettsskyddar" den.
Ja, jag har också dåliga erfarenheter av just nötskrikor när jag matat småfåglar tidigare. Dom är både glupska och listiga. Låter illa också!Jag hade skator (möjligtvis med hjälp av nötskrikor) som förstörde en talgbollsautomat (ett fint nätrör). De öppnade den genom att paja nätet i nederkant så att alla talgbollar föll ut.
Men de är rätt fina fåglar.Ja, jag har också dåliga erfarenheter av just nötskrikor när jag matat småfåglar tidigare. Dom är både glupska och listiga. Låter illa också!![]()
Vi har inga ekar häruppe. Så, död till nötskrikan!*Nötskrikan är en väldigt viktig fågel i ekosystemet då dom sprider ekollon långt i naturen och ökar ekens spridningsförmåga.
Även andra nötter och frön sprids av Nötskrikan.
Må vara högljudd och glupsk men en favorit i naturen.
Haha nä det är ju sant såklartVi har inga ekar häruppe. Så, död till nötskrikan!*
*skämt
Jag har båda. :|Hellre nötskrikor än vildsvin på tomten!
Beklagar.Jag har båda. :|
Än så länge slipper vi i norr vildsvin (och ekar). Vildsvin är mer än roliga bråkstakar...Jag har båda. :|
Ja, de är också bra mossrivare och farthinder.Än så länge slipper vi i norr vildsvin (och ekar). Vildsvin är mer än roliga bråkstakar...
Och bra jordfräsar. De löser också eventuella problem med ens hobbyodlingar (finns ju grönsaker på affären!).Ja, de är också bra mossrivare och farthinder.
Kunde man dressera dem skulle de nog kunna funka rätt fint som markberedare. När de bereder mark som man inte vill ha beredd är de dock lite tröttsamma att ha att göra med.Ja, de är också bra mossrivare och farthinder.
Även när landskapet blivit mer monokromt går det (bevisligen) att få till fina bilder.
Halo var det ja! Från i onsdags: