Manurhin2
Aktiv medlem
[OT] Van der Poel - Vinner MM och får Bragdguldet?
Tv10Är det betald viaplay som gäller för detta? Inte tv10 el fulstream?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tv10Är det betald viaplay som gäller för detta? Inte tv10 el fulstream?
Precis. Tycker de ha prisutdelningen på vm nu direkt med. Bara ge han guldet :pFinns det egentligen någon anledning att vänta till slutet av året med att dela ut bragdguldet?
För att travestera Killinggänget ”jamen, ge han guldet då. De hä ju bara han som spela”.Precis. Tycker de ha prisutdelningen på vm nu direkt med. Bara ge han guldet :p
Roest såg ganska knäsvag ut också.Knäsvag efter det loppet.
Hatten av.
Nu Roest kvar...
RoastedRoest såg ganska knäsvag ut också.
Finns det egentligen någon anledning att vänta till slutet av året med att dela ut bragdguldet?
Vad är den största förklaringen till att Tomas Gustafssons världsrekord från Calgary (13:48) är hela en minut och 15 sekunder långsammare än dagens? Hallar? Material? Teknik? Alltså det är ju en ganska avsevärd skillnad.
Låt mig lyfta på stenen lite. Stavhopp, orientering, skidskytte var de tre senaste.Jerringpriset kniper han tyvärr ändå inte. Havremoppemaffian kommer mobilisera gräsrötterna för att rösta på Peder Fredricson.
Men alltså, 10 km på 12.33 det är ju 47.8 km/h i snitt med stående start. Nu är de visseligen full tempopyjamas men vad är det (egentligen) som gör att man kan åka så fort på skridskor och hur många W i snitt krävs det för en prestation som denna?
Använder dom någon speciell slipning?Klappskridskorna.
Edit. Slog igenom slutet på 90-talet o sen dess kör alla med det. Skenan är lös i hälen o blir kvar i isen längre ut i skäret, så även om man "tåtrycker" aningen ligger hela skenan i isen o man får längre skär.
Använder dom någon speciell slipning?
När förra seklet var ungt så hade hockeyspelare skålslipat och bandspelare planslipat.
Hur funkar detta?
Faktiskt bland det värsta som finns i idrottsvärlden typ I klass med att hoppa 2.40 eller 9m långt. Dvs helt ofattbart ibland oss dödliga .Men alltså, 10 km på 12.33 det är ju 47.8 km/h i snitt med stående start. Nu är de visseligen full tempopyjamas men vad är det (egentligen) som gör att man kan åka så fort på skridskor och hur många W i snitt krävs det för en prestation som denna?
Jag kollade snittet för mitt bästa 500 meterslopp och det ligger på knappa 10km/h under V D P 10 000 meterlopp.???
Tveksamt om jag hade åkt 500m innan vdp var i mål. Oavsett start :pJo, men på 500 meter har stående starten en mycket större effekt på snitthastigheten :)
Tveksamt om jag hade åkt 500m innan vdp var i mål. Oavsett start :p
Efter Ponsis guld på sprinten kändes det som extramöte, men nu är det nog bara att lämna över det. Fantastiskt imponerande.Finns det egentligen någon anledning att vänta till slutet av året med att dela ut bragdguldet?
Ponsi får väl svara med att skjuta fullt och vinna distanstävlingen med fyra minuter i full storm!Efter Ponsis guld på sprinten kändes det som extramöte, men nu är det nog bara att lämna över det. Fantastiskt imponerande.
Klubbrekorden på 5000 och 10000 meter i Skridskoklubben Trollhättan börjar bli rätt vassa!
Efter Ponsis guld på sprinten kändes det som extramöte, men nu är det nog bara att lämna över det. Fantastiskt imponerande.
Gissar att de bygger extra fart i kurvorna och kan behålla den på rakorna. De kör ju med ytter-innerskär (s-skär) och har driv i skären hela tiden och tappar inte fart till nästa kurva.Men alltså, 10 km på 12.33 det är ju 47.8 km/h i snitt med stående start. Nu är de visseligen full tempopyjamas men vad är det (egentligen) som gör att man kan åka så fort på skridskor och hur många W i snitt krävs det för en prestation som denna?
Gissar att de bygger extra fart i kurvorna och kan behålla den på rakorna. De kör ju med ytter-innerskär (s-skär) och har driv i skären hela tiden och tappar inte fart till nästa kurva.
Har för mig att de snabbaste på Vikingarännet snittade ca 35 km/h över 8 mil på naturisar. Alltså det går snabbt även rakt fram.
Då han fick det i fjol tror jag det ska till en veritabel orgie i världsrekord (+OS-guld) för att han ska toppa vdP, alternativt att OS-guldet tas på ett mkt spektakulärt sätt.Mkt imponerande, men jag tror att en viss stavhoppare kommer att vilja vara med i debatten efter OS guld och nya världsrekord.
Faktiskt bland det värsta som finns i idrottsvärlden typ I klass med att hoppa 2.40 eller 9m långt. Dvs helt ofattbart ibland oss dödliga .
Jag har själv åkt skridskor och spelat bandy i hela mitt liv . Så jag anser mig kunna åka skridskor.
Och dom gånger jag mätt upp min egen speed har jag nätt och jämt kommit upp över 40km/h i maxspurthastighet .
Jag har iaf snittat 43km/h över 3 mil på lvg cykeln utan tempoklädsel men på skridskor är det tveksamt om jag skulle klara 30km/h på milen...