[OT] Värnplikt

[OT] Värnplikt
Något som är positivt med lumpen är ju att man får betalt sen.
Vill man sen satsa på något inom försvaret så betalar staten utbildningen med noll i studieskulder som följd.

[OT] Värnplikt
Nämen, Oskar, vad trevligt...var det här i samband med en trevlig liten paddling i vår vackra skärgård? Körde ni god varm dryck också? Lipton Enbär och Tallbarr är en gammal favorit...

[OT] Värnplikt
Nej, faktiskt inte. Vi hade en liten förövning till den övning du tänker på. Min stridsparskamrat Hallgren fick syn på en orm som han vred nacken av för att han var nyfiken på hur den smakade. Och det var jag också.

[OT] Värnplikt
olle_edlund skrev:
-------------------------------------------------------
> Något som är positivt med lumpen är ju att man får
> betalt sen.
> Vill man sen satsa på något inom försvaret så
> betalar staten utbildningen med noll i
> studieskulder som följd.

Och det kan bli bättre än så. En av mina bästa vänner läste till officer. Efter ngt år insåg han att han hade litet för mycket läshuvud för sitt jobb, och sökte mariningenjörsutbildning. Mina damer och herrar, vad sägs om att plugga på KTH med 16 000 SEK/mån och utan några som helst åtaganden gentemot Försvarsmakten? Själv har jag typ en kvarts miljon i studieskulder...

[OT] Värnplikt
Jag var hundförare i flyget och kan säga att det var det bästa jag gjort. Frisk luft och motion!
Så får du chansen (det är så man ska tänka) så ta den! Förutsatt att det är en vettig befattning!

[OT] Värnplikt
Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag var hundförare i flyget...

Vilka konstiga bilder jag fick i huvudet!

Själv slapp jag lumpen. Jag gjorde en skidsäsong i alperna istället...Inget jag ångrat.

Tillbaka
Topp