[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
[OT, som vanligt såhär års] Det är fan inte ofta jag drar en Irish Coffee, men cyklar man en och en halv mil i minus fem bredvid ett fruset hav så behöver man nått värmande innan man börjar bärsa. Sitter med en rom nu efter maten och ett supergulliga med något överpriset franskt rött, och måste nog gå ut med hunden innan det blir GT och På Spåret - men jag hade iaf ingen grädde i kaffedrinken.
F3852B54-BC72-46D2-A4B4-4CE929B99FB1.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Batterigin och varuhustonic, men färsk lime. Två pressade klyftor varav ena i. Behöver inte vara svårare än så ibland. Speciellt inte om man fått en ful-finrom efter maten.
96E3E839-2899-4F84-AD7B-E8B4D5BB4B6C.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
För jävla sorgligt just nu. MTN:n är på service och det kommer ta flera veckor att byta drivlinan. Rullar några surmulna kilometer på pendlaren efter jobbet varje eftermiddag. Därför orkade jag inte ens botanisera bland fransoserna i vinstället ikväll, utan körde en enkel spanjack. Och i samma ton blev det enkel gingrogg denna dystra afton. Batteri, dussintonic - men en hel citronskiva. Skål.
662B1725-451B-4587-8B33-E3129F4B5A72.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Provar ny tonic, eller ny för u.t. iaf. Hög svansföring på etiketten. Japanskt yuzuextrakt och kinin från Indien. Och visst, det är en ypperlig eftersläckare efter en bättre fyrarätters med både förbubbel och avec-rom - men inte mer än så. Iaf inte med batterigin och en limeklyft. Fever Tree kostar lika mycket, och kanske att den här är lite piggare än den. Och alltid kul med variation. Speciellt när allt är så jävla tråkigt just nu.
6C7D0392-2378-4282-96E2-13C2E5C63FFF.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Svensk rocknroll-tonic möter det japanska. Rätt bra kombo. Tonicen, bra. Tag sedan jag drack ekobryggeriets vanliga, men denna ligger nog nära. Läste förresten att de släppt sina tonic som sorbet, låter ju givet i sommar. Någon som vet var man köper?

Köpte förresten istråg för megakuber baserat på tipsen härifrån men de hann såklart inte frysa till ordentligt. Det tar vi nästa gång.
Har storisen fryst till ordentligt än?

moros

Aktiv medlem

moros

Aktiv medlem
Provar ny tonic, eller ny för u.t. iaf. Hög svansföring på etiketten. Japanskt yuzuextrakt och kinin från Indien. Och visst, det är en ypperlig eftersläckare efter en bättre fyrarätters med både förbubbel och avec-rom - men inte mer än så. Iaf inte med batterigin och en limeklyft. Fever Tree kostar lika mycket, och kanske att den här är lite piggare än den. Och alltid kul med variation. Speciellt när allt är så jävla tråkigt just nu.
Visa bilaga 473493
Spännande. Den hade kanske varit fin till den japanska Roku gin. Men den har jag druckit upp.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Jajamen. Redan några inlägg senare var det ju så

Men kör nog mest stora klot i silikonform. Klot skall ju vara ännu bättre på att hålla sig och härdplasten i kubformen knäckte jag på mitten för ett tag sedan
Minns en eftermiddag på Avalon i Gbg när min första cocktail räckte i nära en timme med nån ängslig artikel i någon då hipp tidning, och när jag tog sista sippen var ändå stora delar av isklotet kvar.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Fläder är ju alltid en kul variation som smaksättning på tonics. Eller? På pappret känns det fräscht och läskande, men man blir ofta besviken. Just den här från Ekobryggeriet skall väl jämföras med Fever Tree Elderflower, och då vinner nog den sistnämnda eftersom den har kvar samma krispighet som sitt original. Jag drar nog fram mitt gamla kort ur rockärmen, nämligen att dra i en eller en halv cl St-Germain (fransk fläderlikör) i groggen innan virket - om man nu vill ha flädertouch på sin GT.

PS. På bilden ser ni två andra tråkiga produkter. Diplomatico är en superb rom, men om man av impuls köper den här budgetvarianten för att den finns på halvbutelg så förhäver man sig. Så långt ifrån originalet på grön (hel)flaska. Och vinet var riktigt vedervärdigt. Skulle fan föredragit nån av de söta dubbelpressarna om vi nu skall tillåta oss att dricka italienskt budgetpis bara för att det är vardag. Också är cykeln fortfarande på lagning så att man får logga en halvmil på pendlaren med nara runt ögonen pga minusgrader. Livet är gott...
732BA1C1-F741-4CD4-93F2-56E5C8F259A1.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Lv-premiär idag, vilket innebar flossade långa bibs, underställ, fleece, windstopper, hjälmmössa och hela skiten. Oxå gråväder, kyla, blåst och några härliga regnstänk. Enda motivationen var den väntande middan i enkelhet men många akter. Givetvis följt av tillhörande dryckesdekadens, med avec som fin kommatering innan den här GT:n som strax skall förnyas. Skål!
F9942FA7-415E-4D82-89CC-43BC7ACF08EA.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Fan, missade St Paddy’s igår pga viktiga löneuppstartsmöten med alla chefer idag. Så jag gör bakläxan såhär istället, med en liten shot bredvid GT:n. Beaujolais är för övrigt ett av mina absoluta favoritviner, speciellt nu när sparrisen kommer. Ett glas enkel champagne innan dess efter symbolisk pendlingscykling
CA18523E-7F93-45CF-AC83-F322E9D83B42.jpeg
, och givetvis en calva efteråt - sen är man hemma. Speciellt om det vankas GT och trisslotter.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Får hålla ögonen öppna efter glasnasare :)
Jag köpte dessertvinsglas på Erikshjälpen härom veckan, men man kan ju inte ha sju sorters vinglas, whiskeyglas, shotrör, romkupor, ölsejdlar och två grappaglas i den där e-kolvsmodellen man använder tre gånger om året. Man får samordna lite. Det går ju att tuta i sig en Calva efter maten ur samma tulpan man brukar sippa cognac ur.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Det här, @marr, är absolut inte en Gin Tonica. Det skall vara bär och skivade apelsiner och skit i en sån. Kataloniskt lynne och no respect. Det är däremot en väldigt anspråkslös vanligt GT efter cykling och ett väldigt gammalt spanskt vin till maten efter några bärs, som iofs levererade skitbra till pris om än inte till ålder. (Har fruktigheten under tio års lagring ändrat karaktär till höstlöv? Ja, kanske...)

Hursomhelst hällde jag upp den i ett stort rödvinsglas för din skull, och man önskar ju att man hade kunnat skriva bourgognekupa istället, men dels är bourgogne från Frankrike och dels ser ju alla att vinglasen är de näst billigaste från Ikea. Skål, och god natt.
24F067EC-10AB-468D-BCA4-6208DB175C34.jpeg

PS. Du får en bild på ena katten också. Fan vad jag längtar tills MTB:n är färdig hos LBS så jag slipper cykla gravel längs strandstingen med te i termosen.
6DE49D95-B5DC-43E1-BEF2-BA46C1CBD5E2.jpeg

marr

Moderator
Forumvärd
Det här, @marr, är absolut inte en Gin Tonica. Det skall vara bär och skivade apelsiner och skit i en sån. Kataloniskt lynne och no respect. Det är däremot en väldigt anspråkslös vanligt GT efter cykling och ett väldigt gammalt spanskt vin till maten efter några bärs, som iofs levererade skitbra till pris om än inte till ålder. (Har fruktigheten under tio års lagring ändrat karaktär till höstlöv? Ja, kanske...)

Hursomhelst hällde jag upp den i ett stort rödvinsglas för din skull, och man önskar ju att man hade kunnat skriva bourgognekupa istället, men dels är bourgogne från Frankrike och dels ser ju alla att vinglasen är de näst billigaste från Ikea. Skål, och god natt. Visa bilaga 476949
PS. Du får en bild på ena katten också. Fan vad jag längtar tills MTB:n är färdig hos LBS så jag slipper cykla gravel längs strandstingen med te i termosen.
Visa bilaga 476950
Kom hit med mtbn nästa gång den behöver service istället :)

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Nej, tänkte jag vid första klunken. Söt artificiell körsbärsläsk med lite tonicsmak. Men den växte efter några klunkar. Kul att testa nytt, men inget att skriva hem om.
E4087A3E-2033-4E2E-8922-DEDCFFC4DD82.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ja, vafan... Man cyklade på sin nya drivlina, och man tog en eftermiddagshike med tjejen i regnet med ryggsäck och termos. Sen ett par bärs innan den enklaste trerättersmiddagen i historien fick äga rum. En Faustino VII stack ut till varmrätten, pga sin enormt prisvärda klassikerelegans (jag som nästan uteslutande dricker fransoser, om än av en viss ängslighet). Därefter en fin rom till några kapitel Lundell - och sen landar vi givetvis här. Tror jag har prövat den här tonicen innan, men den är jävligt bra. Skål på er, era kärvande kedjelås!
622B40E2-D60F-42E5-8D24-CCF22D65C58E.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Kanske en promillefråga, men hur mycket sämre blir det egentligen av fultonic så länge man har bra med is och halvpressar en limeklyfta i? Det är ju fan inte så många delar på ett järnspett, och numera har jag en fucking Stronglight som stor klinga.
D4B3E828-D3E7-412F-9252-B7C0DF50203A.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Bara så vi har det avklarat; GRAPE tonic har inget med eller i en GT att göra. Men på påskafton kan det ändå vara legitimt med en jävla grogg. Skål på er!
46B30BF4-F225-4884-A430-B4B5EC17C1DE.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Hur firar ni i dag då?

Trevligt initiativ, men GT:n föredrar jag efter maten. Cocktails, champagne, ett glas bättre vin eller för all del några goa bärs innan. Bra viner till middan och gärna en avec (rom från Mauritius just ikväll) - och sen en stadig GT.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Fanns inte riktigt utrymme för GT-utsvävningar ikväll. Fick gott vin dock, före och till enkel mat - och sen en liten rom. Men är det Gin & Tonic-dagen så är det. Gin Mule med fultonic på toppen.
0FA5818A-34B1-45E1-8886-0D66225BB0F7.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer