[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Belse

Aktiv medlem
Den här var inte så tokig...
20210409_221036.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Provade vulkanvin ikväll (från Etnas sluttningar), och drack sen samma till en finare pizza med lite enkel ripasso som referens. Därefter en snabb avec och slutligen en sån här klassiker. Fan, gurka i GT är väl lika över som pulled pork och Rapha?
24A39D7B-7446-42C9-9DE8-F89D9CD0BFFE.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Satsade på vinet ikväll, provade chardonnay ek vs. ståltank. Härligt experiment efter en lunchrunda blandad stig. Rom efter maten i vanlig ordning (med enkelt rött), och sen två klassiker till trisslotterna. Den första på balkongen, rentav. Skål!
654BF5E2-C7EF-4C9E-9136-FAECA5FF953D.jpeg
2D648B60-7092-4188-BDF5-9DAFE411FA65.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Känns som vi har varit här förr va? Skriver mest för att varna om det vedervärdiga kaffevinet i bakgrunden. Jävla ploj, lixom. Ett glas fina franska bubblor på söderbalkongen efter cykling och innan mat var dock magiskt. Nu skall jag gå ut med hunden. Skål!
EF43A12B-0E9E-477F-9ACF-E09035C9AC74.jpeg

grief

Medlem
Känns som vi har varit här förr va? Skriver mest för att varna om det vedervärdiga kaffevinet i bakgrunden. Jävla ploj, lixom. Ett glas fina franska bubblor på söderbalkongen efter cykling och innan mat var dock magiskt. Nu skall jag gå ut med hunden. Skål!
Visa bilaga 482941
Nu får jag sluta beundra dina kreationer. Det där vinet är en favorit 😬

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Nu får jag sluta beundra dina kreationer. Det där vinet är en favorit 😬
Hehe... Jag dricker ett glas även ikväll, efter maten och till en bit tryffelost. Är ju inte helt odrickbart, men absolut ingen favorit. Kan sträcka mig till att det kan fylla en funktion, men inte som enda-vin till maten. Ikväll drack jag överbliven chablis till grillmaten, och nu funkar ett glas av kaffevinet helt ok till en ostaskalk innan jag avslutar...

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
...med en shot Jameson och sen den här. Som i ärlighetens namn är en gingrogg snarare än en GT. Men fyfan vilken härlig helg här på västkusten. Cykling tre dagar i sträck i shorts och kortärmat, goda viner till enkel men god mat - också några härliga gin & tonics i kvällningarna. Semesterkänsla, rentav. Skål!
8EDA7DE2-9FB9-46DE-A77A-A055027CD839.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Mule-hybrid igen till en jävligt bra bok om Everestexpeditionerna 96, av samma författare som skrivit den fantastiska Into the Wild. Givetvis efter cykling, rosè på balkongen och ett glas enkel Chianti till bolognesen med lite plommonfläsk bredvid som vardagslyx.
CB6010AD-54E7-4E80-BE48-25B4167EE2F0.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Tre mil stig igår, två idag innan jobbet. Hemma halv tio, tre snabba bärs med en pinne bredvid. Sen lite charkisar med bröd och gott vin. En skvätt mörk rom på det och sen en liten, liten GT nu innan sängen. Skål och trevlig Valborg!
94AB697D-1A43-4FC8-BFCF-ADB7DBDCE21B.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Alternativ till färsk lime, hehe. Men gör jobbet. I övrigt en stabil dag för en amatörcyklist i groggbloggen; två mil stig för tredje dagen i rad i härligt vårväder. Underbart att ha shorts, och att sitta i skogen med en kopp termos-te när man pausar vid en å och ser flugfiskarna på andra sidan. Också underbart med en fin middag med bra viner, som inleddes med provensalsk rosé på balkongen och sen efterföljdes av en liten Calva till ett par kapitel av Jon Krakauers fantastiska Everestskildrimg Into Thin Air - och sen givetvis en geting (den här). Trevlig Valborg på er och glad första maj, kamrater. Skål!
1FBEC482-731F-48CB-9A3D-1009E5ED3515.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
After bike, första gången i år. En enkel öl på uteservering nere vid stranden. Underbart. Sen indisk take out med lite sunkig primitivo, och sen...
31CFC196-B8AF-4F44-B537-734F8DFCD169.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Mest vin ikväll, som vanligt. Rosé som inledning, en enkel men bra Rioja (Baron De Ley reserva 2016) till maten följt av korintkakor med en superb Sauternes innan kaffe och Calva som sig bör. Och sen, nu, som kodden i Greta; den här. Skål.
BEAC0F10-EB95-4E91-8D3A-EFA9559DB906.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
[OT] Moscow Mule, fast med citron ist för lime. Riktigt bra ginger beer, och billig som fan på Willys. Väl i klass med den jamaicanska jag brukade köpa när den fanns på Ica Maxis amerikanska hylla bland barbecuesås som bara smakade ketchup, men som ängsliga amerikofiler plockade på sig trots att Sweet Baby Ray´s redan fanns i det vanliga sortimentet.

PS. Drack givetvis en vanlig GT alldeles nyss, och vinet i bakgrunden var superbt. Till en ryggbiff med sparris, örtsmör och päregratäng.
0953DA1F-22E2-42C6-9334-8C72DC9C90F3.jpeg

moros

Aktiv medlem
[OT] Moscow Mule, fast med citron ist för lime. Riktigt bra ginger beer, och billig som fan på Willys. Väl i klass med den jamaicanska jag brukade köpa när den fanns på Ica Maxis amerikanska hylla bland barbecuesås som bara smakade ketchup, men som ängsliga amerikofiler plockade på sig trots att Sweet Baby Ray´s redan fanns i det vanliga sortimentet.

PS. Drack givetvis en vanlig GT alldeles nyss, och vinet i bakgrunden var superbt. Till en ryggbiff med sparris, örtsmör och päregratäng.
Visa bilaga 487657
Ja den är bra, tror jag haft med den när jag postat någon "avstickare" från trådens huvudämne. Har förresten lyckas göra mig av med all odrickbar sprit såsom tequilan genom att göra "mule". Is, MYCKET limejuice, 5cl valfri äcklig sprit, ca 15cl embrau Ginger Beer

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer