Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Underbar bild!Blev en Pink o starta med, tyvärr mindre gin i flaskan än jag trodde...Visa bilaga 480882
Nu får jag sluta beundra dina kreationer. Det där vinet är en favorit ?Känns som vi har varit här förr va? Skriver mest för att varna om det vedervärdiga kaffevinet i bakgrunden. Jävla ploj, lixom. Ett glas fina franska bubblor på söderbalkongen efter cykling och innan mat var dock magiskt. Nu skall jag gå ut med hunden. Skål!
Visa bilaga 482941
Hehe... Jag dricker ett glas även ikväll, efter maten och till en bit tryffelost. Är ju inte helt odrickbart, men absolut ingen favorit. Kan sträcka mig till att det kan fylla en funktion, men inte som enda-vin till maten. Ikväll drack jag överbliven chablis till grillmaten, och nu funkar ett glas av kaffevinet helt ok till en ostaskalk innan jag avslutar...Nu får jag sluta beundra dina kreationer. Det där vinet är en favorit ?
Ja den är bra, tror jag haft med den när jag postat någon "avstickare" från trådens huvudämne. Har förresten lyckas göra mig av med all odrickbar sprit såsom tequilan genom att göra "mule". Is, MYCKET limejuice, 5cl valfri äcklig sprit, ca 15cl embrau Ginger Beer[OT] Moscow Mule, fast med citron ist för lime. Riktigt bra ginger beer, och billig som fan på Willys. Väl i klass med den jamaicanska jag brukade köpa när den fanns på Ica Maxis amerikanska hylla bland barbecuesås som bara smakade ketchup, men som ängsliga amerikofiler plockade på sig trots att Sweet Baby Ray´s redan fanns i det vanliga sortimentet.
PS. Drack givetvis en vanlig GT alldeles nyss, och vinet i bakgrunden var superbt. Till en ryggbiff med sparris, örtsmör och päregratäng.
Visa bilaga 487657
Fint med lite indycar till iallafall.Rookie på det här med gin överlag, har egentligen aldrig gillat gin men fick för mig att jag borde göra det så inhandlade en flaska och ett gäng olika tonics. Provar mig fram och måste säga att jag faktiskt uppskattar det nu.
Denna är en av favoriterna hittills
Visa bilaga 489141
Ja, ganska bra race ikväll. Man kan ju lätt tröttna lite på indycar och sättet det genomförs på där när man är van vid F1 och har följt det i 25 år ? men kul med svenskarna såklartFint med lite indycar till iallafall.
till ett par kapitel av Jon Krakauers fantastiska Everestskildrimg Into Thin Air - och sen givetvis en geting (den här). Trevlig Valborg på er och glad första maj, kamrater. Skål!
Är du ny på premium-GT så är väl Hendrick’s den uppenbara instegsflaskan. Bättre gin än batteri, fintonic istället för PET, många stora isbitar också gurka istället för citron. Där kan man få en aha-upplevelse. Sen med tiden infinner sig frågan; varför lägga samma pengar som en single malt whisky eller superb rom på sprit jag ändå skall göra grogg på? (Jag vet att jag provade rent och iskallt samt gjorde cocktails på min första Hendrick’s-flaska parallellt med GT på Fever Trees tonic. 6 cl gin, skrap från innanmätet av en gurka, minimalt eller ingen vermouth och samma med orange bitters - bara för att prova ginen så ren som möjligt.)Jag rotade i tråden efter tips på gin när jag såg detta. Det är en bra bok. Men i rättvisans namn borde du också läsa The Climb av Anatoli Boukreev för att få en annan bild av vad som hände på berget: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Climb_(book).
Och, vilken gin ska jag beställa från boardershoppen?
Se vårt utbud av erbjudanden på de bästa ginsorterna | Bordershop
www.bordershop.com
Så farligt är det väl inte? Eller förstår folk inte glimten i ögat? Däremot tycker jag det är väldigt intressant att lära sig mer om vin, av folk här som uppenbarligen vet vad de snackar om.Moderator, kan du konsolidera alla dessa öl/vin/sprit-trådar till en "Vad dricker Alex Supertramp just nu" ;-)
Nejdå, skojar bara. Nu är väl för övrigt klockan efter 5 och det är fredag...Så farligt är det väl inte? Eller förstår folk inte glimten i ögat? Däremot tycker jag det är väldigt intressant att lära sig mer om vin, av folk här som uppenbarligen vet vad de snackar om.
Den är problematisk, och lite söt. Kanske funkar för att göra en GT på batterigin roligare än med PET-virke.Absolut inte med denna i, i alla fall. Doftar ganska exakt som WC-anka oavsett hur fina råvaror den än är gjord av..Visa bilaga 490544
Absolut inte med denna i, i alla fall. Doftar ganska exakt som WC-anka oavsett hur fina råvaror den än är gjord av..Visa bilaga 490544
Drack den där med en Hernö idag, riktigt fin ?Jag tycker den är jättegod. Kanske ska testa WC-anka också ?
Fått nån fjärde än, eller tog isen slut?Tredje.
Varken gin eller tonic? ? Då får vi kontra med en Ginochtonicshake ?Med temperaturerna som är (inte minst i min lägenhet) så vad passar bättre än en Frozen Giribaldi?
Visa bilaga 496638
3 1/2 ounces orange juice
1 1/2 ounces Campari
1/2 ounce simple syrup
1 1/2 cups crushed ice
Kör allt i mixern tills det är slätt. Njut (innan den smälter)!
Recept?