[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Fredag igen, skål!
67C4E2D5-BB23-43AB-B601-394BD0C2F14E.jpeg

Kan direkt konstatera att min åsikt om ekobryggeriet kvarstår: Sötsliskig och för lite kolsyra ?

Senast ändrad:
B2525CBA-1DA5-4BFF-99B3-177BC168100C.jpeg

Schweppes diet tonic, limextrakt på grön plastflaska och några droppar gordons tonicextrakt. Glömde gurkan men det var för långt att gå tillbaka till köket.

Länge sen sist men blev en ny flaska med hem idag. Ny gin från Malmö, Kyflinge botanical. Britvic till det. Blandat 5+10. Satt bra efter en lång vecka.

20220408_203453~3.jpg

Senast ändrad:
Visa bilaga 548860
Schweppes diet tonic, limextrakt på grön plastflaska och några droppar gordons tonicextrakt. Glömde gurkan men det var för långt att gå tillbaka till köket.
Någon GT-expert som kan förklara vad den där gurkan gör för nytta i en GT?
Den innehåller ju 97% vatten. Borde det inte isf funka med ett blad isbergssallad som har ungefär samma mängd vatteninnehåll och liknar i färg. Zucchini kanske?
Nä, tacka vet jag en hederlig skiva(utan kärnor) citron:giggle:

Någon GT-expert som kan förklara vad den där gurkan gör för nytta i en GT?
Den innehåller ju 97% vatten. Borde det inte isf funka med ett blad isbergssallad som har ungefär samma mängd vatteninnehåll och liknar i färg. Zucchini kanske?
Nä, tacka vet jag en hederlig skiva(utan kärnor) citron:giggle:
Gurka är 3% gott.

Ny gin för en gångs skull. Skall enligt fabrikören vara lite back to basic, vilket enligt dem betyder enormt stor fördel för de klassiska enbären i smakprofilen. Själv kan jag nästan tycka att de tar överhanden. Gin, även av modellen London Dry, kan få vara lite mer finstämd och nyanserad än så här; oavsett hur hipsterpuritansk man än vill vara (läs: det finns fler ingredienser än enbär - exempelvis citrus och örter - utan att man blir platt). Provad med Fever Tree original och nu ikväll med vanlig Schweppes. Skål och glad påsk!
5A241EEA-4561-4F18-BFAE-3E3EFFC5146A.jpeg

Arctic är ju jävligt vass och överkryddad med enbär, men med vanlig Scweppes blir den lite mildare. Nästan så att man hade velat pröva en sån här GT till en köttbit med salvia och rosmarin. Nänä… kommer aldrig att ske, lovar - men tanken slog mig.
9B5272E1-7898-47EF-B8BC-14B6A9F17EA5.jpeg

Vindruvor är också mest vatten, men bevisligen görs det ju en del goda viner längs de vägar vi färdas när vi byter till lvg:n och lämnar stigarna och tallarna. Smaken sitter mest i skalet - och till dina ginamatörer till vänner på parmiddagarna kan du glatt konstatera; att, gillar du gurka i gin så kan du skippa Hendrick’s, för vanlig batteri med bra tonic smakar exakt likadant med några skivor gröneböj. Skål!

[semi-OT] Cocktails har alltid legat mig varmt om hjärtat, speciellt pre-dinner. Men med åldern har det ängsliga vinintresset tagit över, och i samma takt får den där drajan eller specialaren på Avalon med Dom-likör och rökt jävla skum backa för att göra plats åt franska bubblor medan grytan sjuder eller rubben gör sitt på indirekt värme ute i trädgården. Men; igår infuserade jag gin med ett bättre svart te med frukt och lät det dra över natten… Skakade med is, färskpressad citron och tranbärsjuice - och intog sen en perfekt snabb-aperitif som ett kommatecken mellan Champagne på balkongen och en bättre mellanklass-Boudeaux till maten. På samma balkong fast innanför glasdörrarna när solen gömt sig bakom bostadsrätterna. Cykling efter jobbet innan dess såklart, men nu… SEM…
161046F4-ADBC-498C-B6F0-69397B77AEE2.jpeg

Senast ändrad:
Fentimans Pink Rhubarb går alltid ner ??

Ikväll invigdes båt-ginet Explorer Gin som köptes av två anledningar. Pet och skepp ? Ingen bild för den gick ner för fort tillsammans med årets viktigaste beställning. Tonicen upphör tydligen i år så bunkrade lite!
Blev bra gott iaf ?
IMG_20220613_165511_532.jpg

1155953_400.png

[semi-OT] Nja… hade verkligen sett fram emot det här ”fina” smaksatta vichyvattnet som mixer, men tyvärr smakar det konstgjort, trist och tråkigt. Besviken, köp ej. Och tur man har semester så man kan ta en till av bättre sort. Happy 4th!
C67D406C-81F4-4AC6-859C-6BF7917D6114.jpeg

Riktigt trevlig Dry Tonic igår, men man kan ju inte dricka GT efter maten varje kväll bara för att det är semester - så ikväll efter SUP, cykling och mat blir det en Gin Fizz istället. Till eftersändningen av pavéetappen. Skål!
6DD3B6C7-F07C-4269-8D71-902654E94631.jpeg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp