[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Skål då!
IMG_20171103_193206.jpg

Skall försöka knipa några sådana, några La Rulles och några frukostöl. Sedan brukar det slinka med något mer.

Tommy N sa:
Stumpy sa:
Skall försöka knipa några sådana, några La Rulles och några frukostöl. Sedan brukar det slinka med något mer.

Vad är ett typiskt frukostöl? Det låter som ett genialt koncept jag helt missat. Brödig smak månne.. kaffetoner kanske...

En Oatmeal Coffee Stout tycker jag passar utmärkt till frukost nu under den lite kallare årstiden.
På sommaren vill jag dock ha något lite lättare och friskare. Kanske en FruitSalad från Brekeriet alternativt Mikkeller.

//j

jesperC sa:
Tommy N sa:
Stumpy sa:

Vad är ett typiskt frukostöl? Det låter som ett genialt koncept jag helt missat. Brödig smak månne.. kaffetoner kanske...

En Oatmeal Coffee Stout tycker jag passar utmärkt till frukost nu under den lite kallare årstiden.
På sommaren vill jag dock ha något lite lättare och friskare. Kanske en FruitSalad från Brekeriet alternativt Mikkeller.

//j

Mikkeller Gammel Dansk Lager? ;)

Det visade sig att vi skulle fira lite födelsedagar på kontoret, så vad passade då inte bättre än att provsmaka en nyinköpt
Kees Caramel Fudge Stout. Perfekt till chokladtårtan! Lyckades introducera några kollegor till denna ljuvliga typ av dryck. ;)

Sort guld. (Bastar). Vad finns för vettig besk pilsner/lager? DIPA som törstsläckare för att få beska i bastun känns ju som overkill. Nanny state är överdrivet åt andra hållet.

Hade heeeelt missat dagens släpp av Gulden Draak.
Tur i oturen så var inte åtgången lika blixtrande som när Gouden Carolus Cuvée van de Keizer släpptes :-D

6 flaskor Brewmaster's Reserve beställda :-D

Inte mycke att skryta med men efter en genomkörare i skogen 2 timmar och sedan på spa med frugan . Så får man hålla tillgodo med va de har i plast flaska :).

Trevlig helg FS folk

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    261.3 KB · Besök: 158
Inte i närheten av så äckligt som ren Gammel Dansk! Men inte speciellt gott heller. =)

Mikkeller - Gammel Dansk
gammel.jpg

Tillbaka
Topp