[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

IMG_4711.jpeg

En svensk belgare från Österrike. Trots okonventionella ingredienser absolut inget knasöl. Fylligt, lagom sött, trevlig beska från rostad malt, humle och förmodligen pomeransskal.
(Det är alltså det österrikiska trappistklostret Engelszell i samarbete med Eskilstuna Ölkultur.)

Ful etikett förresten.

20241011_222742.jpg

Efter fyra månader i källaren och passerat bäst-före-datum så är den kanske mindre besk. Men det är en intensiv beska, malört snarare än humle.

Det smakar inte illa men jag kommer inte att köpa denna mer. Det är liksom bara beskt, inget annat.
20241012_215401.jpg

Av någon anledning dyker inte Gouden Carolus Imperial Dark upp på systemet som den brukar.
Var skall man beställa ifrån från utlandet för bästa pris?

Av någon anledning dyker inte Gouden Carolus Imperial Dark upp på systemet som den brukar.
Var skall man beställa ifrån från utlandet för bästa pris?
Vet du att den inte kommer eller vad?

Jag skrev till kundtjänst och frågade om årets fatlagrade Chimay och fick ett negativt svar. Veckan därpå dök den upp i kommande släpp. Och själva släppdagen så fanns den inte i min butik - enligt webbsaldot - så jag slängde iväg en beställning. När jag hämtade den veckan därpå, vid utlämningsstationen bredvid TS-hyllan, så stod det något tiotal flaskor på hyllan. De stod förmodligen där redan på släppdagen.

Så utan att med 100 % säkerhet _veta_ att den inte kommer så skulle jag vänta lite till. Det är ju bara oktober.

Senast ändrad:
Vet du att den inte kommer eller vad?

Jag skrev till kundtjänst och frågade om årets fatlagrade Chimay och fick ett negativt svar. Veckan därpå dök den upp i kommande släpp. Och själva släppdagen så fanns den inte i min butik - enligt webbsaldot - så jag slängde iväg en beställning. När jag hämtade den veckan därpå, vid utlämningsstationen bredvid TS-hyllan, så stod det något tiotal flaskor på hyllan. De stod förmodligen där redan på släppdagen.

Så utan att med 100 % säkerhet _veta_ att den inte kommer så skulle jag vänta lite till. Det är ju bara oktober.
Står som slut på lager, man kan alltid klicka i att man får ett mail när den är åter på lager.

Tillbaka
Topp