kaipartai skrev:
-------------------------------------------------------
> fredrikw, jag har varit vegetarian i över tjugo
> år, verkar som folk blir mer provocerade av det
> idag än förr! Kan kanske ha att göra med att
> man förstått vilken miljöbov köttindustrin
> är, och hur dyrt och onödigt det faktiskt är
> att äta kött!
Kaipartaj slår sig själv för bröstet...
Jag äter inte kött för att det på något sätt skulle vara billigt eller den mest resurssnåla och miljövänliga födan, jag äter kött för att jag tycker det är jävligt gott.
Om man börjar kritisera andras beteende efter vad man själv anser är "onödigt" så skall man nog ha jävligt torrt på fötterna först. Nu känner inte jag Kaipartai, men jag misstänker att det finns saker i dennes liv som inte endast är det mest miljö och resursriktiga också. Eller är det så att Kaipartai sitter i en jordhåla å tuggar på sina rotfrukter och torkade bär å frukter såhär i december, eller kan det vara så att han tex kör bil, värmer sin bostad, köper cykelprylar tillverkade i asien (i mestadels aluminium, vilket är ett fruktansvärt energikrävande material att framställa), äter frukt och grönsaker som kommit med båt och lastbil från andra sidan jordklotet, etc etc... Det kanske är så att om man bara äter vegetariskt så är allt det andra bortglömt och förlåtet?
Sen kan jag hålla med om att Smileys sista buljongkommentar faktiskt var lite onödig.
Nä, nu ska jag inte förstöra tråden mer, jag gjorde Jordärtskockssoppa i förrgår förresten, mycket god, å nu blev det lite on topic också!
/CJ