[OT] Visa din 3D-print

pbeijer

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
PLA är att föredra över andra material när det gäller styvhet, dock är lagerhållbarheten allmänt dålig på 3D-utskrifter.

Det jag kan tänka mig är att göra ett 3mm-hål(insex) där du trycker in en avkapad 3mm-insex i stål.
Hjulet har ett hål igenom insexan för att det skall gå att köra igenom en 3mm insex. Den är att fördra för då kan man hålla emot när man vrider på 3mm för 6mm kan rotera med annars.

Klavikel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Peter, den där högra varianten vore najs att ha så den tar jag gärna, får väl borra upp och klämma i en 3mm bit där, ungefär som 🐻 hintade om.

Och, egentligen skulle man bara kunna ta två bits (3+6mm) och limma ihop.
För justerskruvarna på X2:an är ändå så lätta att vrida att man kan göra det med med fingerkraft med en lös insexbit för det har jag redan provat

pbeijer

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Den här designen fungerade för mig på min DPX2. =)

Visa bilaga 410273
Det svåra för mig vara att få 3mm insexen att bli precis 3mm. Gjorde jag den 3mm så blev den 3,05mm och blev för stor. Minskade jag det till 2,95mm så blev den 2,9mm istället så den blev för liten. Mycket möjligt det hade gått om jag labbat mer med lagertjockleken men jag gav upp. Den du har är lite snällare att skriva ut då den inte kräver någon support. För att den skall funka med floatX2 så krävs dock att 3mm är typ dubbelt så lång.

nieves

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Fanns det inte någon här som kunde printa en ny knapp till en äldre Garmin 820 eller var det 810?
Känns trist att skrota en trotjänare. Ersättning utlovas.

Smiler

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
20200706_210757.jpg

"Behövde" göra en del för att sätta ihop två nagelborstar till en kedjeborste. Funkade helt OK, funderar på varför jag inte gjort något liknande tidigare när det var ett så bra sätt att bli av med lös smuts på..

boson

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Skulle behöva en ny av- och påknapp till min kamera. Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig att printa en mot skälig ersättning? Original reservdel måste såklart köpas i paket med hela överdelen på kameran och kostar runt 700. Känns lite onödigt för ett litet vred.

Edit: fixat. Tack Wille!

Senast ändrad:

johan44

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Skulle behöva en ny av- och påknapp till min kamera. Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig att printa en mot skälig ersättning? Original reservdel måste såklart köpas i paket med hela överdelen på kameran och kostar runt 700. Känns lite onödigt för ett litet vred.

Fick du knappen printad? Det där tar 20 minuter...

ghia64

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Nu vill jag också skriva i tråden! :-)
Mitt första test blev att skapa en ny förskjuten flaskhållare. Inför 60-milaren i våras grovsnidade jag ihop en i aluminium:
20201012_111744.jpg
Den printade varianten blev lite smidigare:
20201012_111822.jpg
Fiberförstärkt med kontinuerlig kolfiber, så den känns riktigt stabil....
20201012_112237.jpg

Rikard85

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Nu vill jag också skriva i tråden! :-)
Mitt första test blev att skapa en ny förskjuten flaskhållare. Inför 60-milaren i våras grovsnidade jag ihop en i aluminium:
Visa bilaga 447405
Den printade varianten blev lite smidigare:
Visa bilaga 447406
Fiberförstärkt med kontinuerlig kolfiber, så den känns riktigt stabil....
Visa bilaga 447408
Episkt! Drömt om en sådan hela veckan då jag behöver förskjuta ena flaskan för att få plats med två st totalt på ramen. är alu-varianten till salu? 😊

nadderf

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Någon i denna tråd som kan hjälpa till med lite plastdetaljer som jag inte finner att köpa? Skulle behöva lite plastdetaljer till ett litet projekt, planerar ett att bygga hjuldisplayställ för väggmontering till verkstan.

Heenkee

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Skulle kanske fungera med kolfiberförstärkning, har försökt bryta en del i ungefär samma storlek och den kändes tillräckligt stark för att agera som växelöra.
Jag har "låtit" printa (eftersom jag inte har en egen kolfiberprinter) ett växelöra i onyx (kolfiberförstärkt, men inte armerat eller vad man skall kalla det). Första versionen var dock lite fel dimensioner, så jag kunde inte använda det, och sen fick jag tag i ett riktigt så det blev inga fler tyvärr. Men... min uppfattning av det första utan att använda det var att det skulle fungerat bra om det var rätt dimensioner. Ska se om jag kan hitta det och lägga upp en bild (spelar ju egentligen ingen större roll). Printern som användes var en Mark Forge nånting, och var faktiskt inte så fasligt dyr om man tänker på hur mkt cykelprylar man skulle kunna printa med den.

glitch

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Ingen som printat ett garminfäste för aerostyren?
På min Systemsix sitter något Vision Metronstyre som originalfästet inte går runt.
Kör just nu enheten på ett sånt där som fästs med o-ringar på stammen men det är sjukt fult på en aerohoj :/
20201129_175139.jpg

ghia64

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Jag har "låtit" printa (eftersom jag inte har en egen kolfiberprinter) ett växelöra i onyx (kolfiberförstärkt, men inte armerat eller vad man skall kalla det). Första versionen var dock lite fel dimensioner, så jag kunde inte använda det, och sen fick jag tag i ett riktigt så det blev inga fler tyvärr. Men... min uppfattning av det första utan att använda det var att det skulle fungerat bra om det var rätt dimensioner. Ska se om jag kan hitta det och lägga upp en bild (spelar ju egentligen ingen större roll). Printern som användes var en Mark Forge nånting, och var faktiskt inte så fasligt dyr om man tänker på hur mkt cykelprylar man skulle kunna printa med den.
Vad var det till för cykel? Hade varit intressant att testa som sagt. Står en Markforged på kontoret, så hojta till i tråden om du hittar detalj/3D-fil.... (y)

ghia64

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Ingen som printat ett garminfäste för aerostyren?
På min Systemsix sitter något Vision Metronstyre som originalfästet inte går runt.
Kör just nu enheten på ett sånt där som fästs med o-ringar på stammen men det är sjukt fult på en aerohoj :/
Visa bilaga 455903
Mitt Vision styre har fästpunkter för ett unikt fäste undertill. Men det är ett 5D. Det här ser ut som ett 4D? En variant som fäster i Styrstammen framtill kanske:

1606680796056.png

Senast ändrad:

sctheek

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Kul med en printer tråd!

Har printat två olika bashguards som ska testas, dessa är i PETG, ska printa dem i kolfiberförstärkt nylon när jag är nöjd med formen.

IMG_20201130_171346.jpgIMG_20201130_171825.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer