[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
Idag har de sopat gatan där jag bor, dock stod det ju kvar några bilar parkerade där så det ligger kvar en del grus. Mycket trist då det kunde fixats om de satt upp skyltar innan. :(

[OT] Visa sopbilen !
Jag mötte sopbilen på cykelbanan mellan vågmästareplatsen och hjalmar brantingsplatsen i morse. Det var allt på tiden, för det var varit fullt med glas på den cykelbanan länge nu.

[OT] Visa sopbilen !
Jag mötte en hjullastare som sandade vägen idag..
Förbannat halkigt ute, ett par dagars surjävla slask ligger nu fruset så prydligt, spårigt och blankt om man väljer fel vägar..

[OT] Visa sopbilen !
Nja, tvättbilen
DSC02096.JPG ht=544

[OT] Visa sopbilen !
märkte oxå av "preliminärsopningen" av cykelbanor i västerås när jag cyklade hem på cykelbanan längs Österleden igår. Riktigt skönt. typ 90% av breden är sopad. Jag gillar att de så fort som möjligt tar väck gruset där man verkligen cyklar - det vid sidorna kan ju faktiskt vänta.
Mvh Per

[OT] Visa sopbilen !
heklamama skrev:
-------------------------------------------------------
> Västerbron södergående körfält:

Jag kom precis mellan "spolbilen" och sopbilen. Hornsgatan och Ringvägen var också sporadiskt sopat. Nästa vecka kommer man garva sig harmynt. :)

[OT] Visa sopbilen !
72 skrev:
> Onsdag eftermiddag:

Den där sopbilen längs Stadsgårdsleden lämnade högar av grus efter sig. Det såg ungefär ut som om ett gäng hästar passerat. Frågan är om den verkligen tog hand om gruset, eller om den bara sopade ihop det till högar.

[OT] Visa sopbilen !
Stumpy skrev:
> 72 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Onsdag eftermiddag:
>
> Den där sopbilen längs Stadsgårdsleden lämnade
> högar av grus efter sig. Det såg ungefär ut som
> om ett gäng hästar passerat. Frågan är om den
> verkligen tog hand om gruset, eller om den bara
> sopade ihop det till högar.

Men vad i helv...
http://www.stockholm.se/TrafikStadsplanering/Gator-och-torg1/Felanmalan/

[OT] Visa sopbilen !
peshay skrev:
> Delsjövägen, Gbg.

Man kan aldrig vara nog försiktig eller noggrann med dödsgruset ;-)

[OT] Visa sopbilen !
peshay skrev:
> Delsjövägen, Gbg.

Äntligen, fattar inte varför man inte tog hela sträckan när dom höll på. Hoppas dom inte bara har stannat vid korvmojen?

[OT] Visa sopbilen !
Magnus79 skrev:
> Gudöbroledens mellan Trollbäcken och Handen,
> brukar den sopas tidigt på året?

Det var sopat från Ica Maxi nästan fram till Gudö i söndags och det är sopat i Trollbäcken nu.

[OT] Visa sopbilen !
Osopat fram till Nockebybron från Gröndal. Dvs Essingebron, Alviksbron, Drottningholmsvägen. Punkade till slut vid FRA-rundan och hade inte alla mekprylar med... En fiaskorunda idag mao :-)

Tillbaka
Topp