[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
phattrance skrev:
-------------------------------------------------------
> fan dom borde börja sopa stockholm snart!!! vill
> ju ut o cykla

Det går utmärkt att cykla racer. Och du som verkar ha flexibla arbetstider kan ju definitivt cykla i början av nästa vecka då det ska bli 10 grader och sol.

Om du är rädd för gruset på cykelbanorna så kan du ju ta med dig cykeln på pendeln till tex Huddinge, Kungsängen, Upplands Väsby, Västerhaninge eller någon annanstans nära en landsväg och bara börja cykla.

Alternativt sätter du på punkteringsfria däck (nej jag skämtar inte) och ger dig ut.

:-)

[OT] Visa sopbilen !
Vällingby/Vinsta, hann inte ut ur servicebilen tillräckligt fort för att få en bättre bild.

Bilagor

• bild-1.JPG
    bild-1.JPG
    79.3 KB · Besök: 81
[OT] Visa sopbilen !
ike86 skrev:
> Vällingby/Vinsta, hann inte ut ur servicebilen
> tillräckligt fort för att få en bättre bild.

lycka! då är de snart på en gata nära mig

[OT] Visa sopbilen !
en mm grus ger 1 liter per m2, vilket borde bli 1,5-2 kg.

Gatukontoret i sthlm har visst ~200 km cykelbana att ta hand om. Om de är 2 meter breda och gruslagret 1mm i snitt så blir det uppemot 800 ton grus. Inte skitlite direkt.

[OT] Visa sopbilen !
Jag sitter i min egen lilla drömvärld och läser den här tråden när jag plötsligt hör ett välbekant ljud. Tittar ut på gatan och jo, minsann! De har helt klart en känsla för dramatik och timing, de där sopbilsförarna.

[OT] Visa sopbilen !
Helt tokigt att dom börjar sopa i mellersta sverige, men struntar i att göra det på västkusten.. Här prioriteras betalvägar å sånt trams..

(hoppas gatukontoret läser detta=)

[OT] Visa sopbilen !
Bilen jag såg (och de redan sopade cykelbanorna jag redan sett) har varit i Göteborg. Dessutom tror jag inte betalvägarna är till för cyklister, så det är nog inget att oroa sig över.

[OT] Visa sopbilen !
Vid backaplan, göteborg, idag
Foto0291.jpg

Bakifrån
Foto0292.jpg

Framifrån

(Det fåniga var bara att det just efter tunneln stod en konststudent och fotade cyklister, fotot på mig togs nog antingen då jag vände mig bakåt och fotade eller då jag kollade på mobilen om bilderna blev bra, det såg nog inte så värst bra ut)

[OT] Visa sopbilen !
Såg två sopbilar och en kille med vattenslang på Tranebergsbron idag (när jag gled förbi i vänsterfilen på väg mot jobbet).
Blir till att kränga på de nyanlända sommardäcken till nästa vecka :-)

[OT] Visa sopbilen !
BOFH skrev:
> Sopbil på Västerbron, södergående. Hann inte
> ta kort

Västerbron norrgående samt lilla västerbron är tyvärr indränkt i grus fortfarande...

[OT] Visa sopbilen !
Två bilar på min pendlingsväg, en på Lars Kaggs gata och en i Partille Centrum. En betydande del av min pendlingsväg är nu ren :)

Bilagor

• 2012-03-16 07.49.04.jpg
    2012-03-16 07.49.04.jpg
    70.6 KB · Besök: 108
  • 2012-03-16 08.06.11.jpg
    2012-03-16 08.06.11.jpg
    70.9 KB · Besök: 97
[OT] Visa sopbilen !
Under tunnelbanan i Vällingby
IMG_0909.JPG

Sen verkade dom ha gjort en enorm instats och sopat hela cykelbanan från Vällingby fram till Tranebergsbron (efter det såg jag inte status).

[OT] Visa sopbilen !
Gubben på tranebergsbron höll åpå att få en stor puss idag när jag rullade förbi. Mitt goda humör försvan dock snabbt när jag belv kränkt strax efter :)

[OT] Visa sopbilen !
Haha, Skogling! Jag promenerade där igår och var väldigt nöjd över grusets icke-vara. Synd bara att molnen inte kan visa samma frånvaro över mina tänkta cykelrutter i helgen

[OT] Visa sopbilen !
AxelSthlm skrev:
> Våren har kommit till Trosa!!!! Jipiiee :)

Ja, verkligen vårlikt. Är det plogartraktorn? =)

[OT] Visa sopbilen !
Dom är som ketchupflaskor! Har noterat spår av gatsopning men inte sett några inga maskiner, idag grävde jag guld, två på en och samma gång!

IMG_20120321_125632.jpg

IMG_20120321_125730.jpg

IMG_20120321_125732.jpg

[OT] Visa sopbilen !
Ingen bild men väl lite info. Cykelvägen mellan Globen bort mot Sickla var sopad och fin igår (förutom ett antal krossade glasflaskor som några ¤%#!¤"#%!"#¤-er kastat, med flit troligen, mitt på vägen i backen ned mot Hammarby sjöstad.)

En fråga också. Finns det en sida, wiki eller dylikt som visar sopningsstatus (karta + möjlighet att lägga till info)? Om inte borde inte någon driftig person skapa en sådan?

[OT] Visa sopbilen !
Passerade Sopgudarnas hem - Frihamnen. Räknade till en styck sopbil, fyra traktorer med sopar, en traktor med vatten samt en orange minisopare.

Bilagor

• sooopa.jpg
    sooopa.jpg
    66.7 KB · Besök: 75
Tillbaka
Topp