[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
Limhamn städar vår :-)

DSC_2357.JPG

[OT] Visa sopbilen !
Inne i stan kör det väl sopbilar lite då och då. Med tanke på hur människor slänger skräp var som helst så är det väl av nöden tvunget.

[OT] Visa sopbilen !
GoranS sa:
Inne i stan kör det väl sopbilar lite då och då. Med tanke på hur människor slänger skräp var som helst så är det väl av nöden tvunget.

Du har såklart helt rätti att staden generellt städar gatorna, denna sopbil sopade/dammsög dock upp grus, dessutom såg Arsenalsgatan nysopad ut (den gata som går tvärs igenom Kungsträdgården upp förbi bankerna.)

[OT] Visa sopbilen !
Jag har varit ute och moppat lite i veckan och det känns som att rätt många vägar är sopade, cykelbanorna ser det dock lite mörkare ut på...

[OT] Visa sopbilen !
Rattnalle sa:
Sopmaskinen såg jag inte men hela vägen till jobbet var sopad på hemvägen sånär som på kanske 500 m totalt. Lyx!

Såg en stor svart maskin som sopade rent i går runt skår och Kallebäck...hoppas också på samma lyx att ha sopat nästan hela vägen till och från jobbet. Snart dags att rulla på slätare däck.

[OT] Visa sopbilen !
patten sa:
Rattnalle sa:
Sopmaskinen såg jag inte men hela vägen till jobbet var sopad på hemvägen sånär som på kanske 500 m totalt. Lyx!

Såg en stor svart maskin som sopade rent i går runt skår och Kallebäck...hoppas också på samma lyx att ha sopat nästan hela vägen till och från jobbet. Snart dags att rulla på slätare däck.
Sista biten på bron över E6 tycker jag de får göra snart.. 180-graderskurvan i botten är skön nu :)

Timiningen är perfekt eftersom jag bytte till slicks i måndags.

[OT] Visa sopbilen !
Södra Stockholm sena på bollen som vanligt - bortsett från Haninge.

Flatenvägen/G:a Tyresövägen / Dalens sjukhus är ett skämt just nu. Dessutom låg ett gäng majskorn utslängda i en kurva. Dödsmajssabotage.

[OT] Visa sopbilen !
Rattnalle sa:
patten sa:
Rattnalle sa:

Sista biten på bron över E6 tycker jag de får göra snart.. 180-graderskurvan i botten är skön nu :)

Timiningen är perfekt eftersom jag bytte till slicks i måndags.

Jag kan förstå att det kan kännas lätt vanskligt där, inte enbart ur ett grusperspektiv.
Jag siktar på att få på mina till nästa vecka! Blir så mycket roligare :)

Hittade dock mina slicks monterade i cykelhörnan...komfortcykling i morgon!

Senast ändrad:
[OT] Visa sopbilen !
I måndags morse såg jag sopmaskinen som sopade Willysparkeringen, senare under dagen såg jag ett gäng med städare stå och blåsa rent gräsmattorna utanför dom nya bostadsrätterna...... hmm undrar om det har något att göra med att kommunfullmäktige bor där?
Sen såg jag sopmaskinen igen senare under veckan när dom sopade en trottoar. I övrigt har jag bara sett dom fara omkring men inte sopa, inga bilder fick jag heller.

[OT] Visa sopbilen !
Jag har inte fysiskt sett nån i Karlskoga än, men jag har sett spåren efter dem, så de är på gång!
Passar mig bra eftersom jag köpte en cykel med smala däck igår...

[OT] Visa sopbilen !
Felanmälde en gc-väg där fastighetsägaren blåst ut grus och löv från buskarna.
Så nu är iaf 200m sopat i stan. Resten lär nog dröja. Tror dom anger april so START för sopningen.

[OT] Visa sopbilen !
Fick en extra slinga idag pga ett möte och till min stora glädje var i stort sett hela den extra vägen sopad den också. Hela vägen längs ån från Olskroken till Almedal.

Tillbaka
Topp