[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
Norrtälje / Solbacka. :-)
DSC_0087.JPG

[OT] Visa sopbilen !
eketjall sa:
Dom påstår att dom började den här veckan med cykelbanorna. Men jag har varken sett någon sopbil eller sopad cykelbana än.... :-(

I GBG har dom inte sagt något, men på min sträcka till och från jobbet är nästan helt färdigsopad. En eloge till Göteborgs stad!

[OT] Visa sopbilen !
per.e sa:
eketjall sa:
Dom påstår att dom började den här veckan med cykelbanorna. Men jag har varken sett någon sopbil eller sopad cykelbana än.... :-(

I GBG har dom inte sagt något, men på min sträcka till och från jobbet är nästan helt färdigsopad. En eloge till Göteborgs stad!
Samma här. I tysthet utan väsen är allt helt plötsligt bara sopat.

[OT] Visa sopbilen !
Häromdagen sopade dom hemma i Alvesta. Tog både trottoaren och vägen samtidigt. Inte illa för att vara kommunen. Nu ska jag bara fixa till min pendlarhoj också...

Bilagor

• IMG_20170324_133056.jpg
    IMG_20170324_133056.jpg
    213.2 KB · Besök: 256
  • IMG_20170324_133048.jpg
    IMG_20170324_133048.jpg
    153.5 KB · Besök: 253
[OT] Visa sopbilen !
Jag är kränkt.
Nya bud från kommunen. Helt plötsligt är det inte GC-vägar och servicegator som är prio. Nu är det tydligen "från centrum och ut i en solfjäder" som gäller. Argumentet var att det skulle vara lättare att inte missa något och att det skulle vara miljövänligare. Mindre "tomresor" antar jag, hur dom nu kommit fram till det. Räknar man med alla som låter cykeln stå kvar i förrådet tills dom sopat hela resvägen så är nog snarare miljöpåverkan större av att inte dra av de största cykelstråken redan de första dagarna.
Jag säger hur som helst skitsnack och tror snarare det beror på att dom låter entreprenören (Foria tror jag) göra hur f-n hen vill.

[OT] Visa sopbilen !
Jag tycker att det låter jättehärligt om det blir som en solfjäder. Vem behöver ha det sopat när man kan cykla runt och känna den härliga solfjädern.

[OT] Visa sopbilen !
Paparazzo-bilder med zoom från ca 300 meter! Bara för några minuter sedan, med adrenalinpåslag och momentan pulsstegring!! :-O

004.JPG

005.JPG

006.JPG

007.JPG

Senast ändrad:
[OT] Visa sopbilen !
Rattnalle sa:
Henrik_E sa:
gabbeon sa:
Faaan. Inte göra så! För ett halvt ögonblick trodde jag att våren hade kommit.
https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/arstidskarta
Den riktiga våren.

Blev det någonsin vinter här i Göteborg eller slog det bara om till vår vid något visst datum..?
Det blev vinter förra veckan. Bara en bit av Österlen och Ölands södra udde som slapp vinter helt.

Tillbaka
Topp