[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
Äntligen !
7568715E-0E24-4EA2-BEBC-44A90072FEB8.jpeg

[OT] Visa sopbilen !
När jag var liten åkte jag rullbräda på knäe efter en sån där jätteborste. Kom någon meter nära tills folk nästan ringde polisen. Jag minns åtminstone att en ton-års tjej blev heltokig och sade till min morsa. Man var lite vild allt.

[OT] Visa sopbilen !
IMG_20190401_111920.jpg

Full rulle på Svartbäcksgatan i Uppsala (varifrån 200 km-breveterna startar). Notera att det vattnas först, för att minska risken att damm och finkornigt skräp från bildäck hamnar i luften.

[OT] Visa sopbilen !
Mailade och frågade Täby kommun, (ligger norr om Stockholm), i början av mars om de inte kunde tänka sig att starta sandsopningen tidigare pga milt väder och bra att i COVID-tider få folk att börja cykla istf att åka SL.

Deras svar: "Sandsopningen är planerad att starta den 30 mars om vädret tillåter. Först när väderprognosen är tillförlitlig påbörjas arbetet med sandsopningen."

Nu hr de iaf presenterat en karta över sopningen.Sopningengår på ett rullande schema så att ingen del gynnas/missgynnas.

[OT] Visa sopbilen !
Mailade och frågade Täby kommun, (ligger norr om Stockholm), i början av mars om de inte kunde tänka sig att starta sandsopningen tidigare pga milt väder och bra att i COVID-tider få folk att börja cykla istf att åka SL.

Deras svar: "Sandsopningen är planerad att starta den 30 mars om vädret tillåter. Först när väderprognosen är tillförlitlig påbörjas arbetet med sandsopningen."

Nu hr de iaf presenterat en karta över sopningen.Sopningengår på ett rullande schema så att ingen del gynnas/missgynnas.

Göteborg har nästan sopat klart redan känna det som.

[OT] Visa sopbilen !
En sån här pinnplockarebil är väl också en sorts sopbil?
Annars har det varken saltats eller sopats någon enda gång på de gator och vägar sär jag färdats under hela ”vintern”.
7B26861D-D387-412F-9ECF-905E2B3ABDAD.jpeg

Tillbaka
Topp